Ateho  Elekma

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 594948 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1785 : 01.10.2018, 09:22:15 »
Joo kuten tuossa toisessa mainitsinkin, niin isäni ajelee edelleen Volvolla(ja sen puolen suvussa kaikilla muillakin Volvon maasturi  :idiot2: ), itse vaan ajelen silloin tällöin ja ihmettelen kun samat viat pysyy vuodesta toiseen, vaikka auto käy jatkuvasti huollossa  :D 300km keikka tuli heitettyä, kun piti mökiltä käydä nostamassa vene...faija ei enää yksin oikein kykene.
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1786 : 14.11.2018, 21:55:33 »
XC 90 alkaa olla siinä iässä, että vaihtoja uuteen autoon tulee jo aika paljon. Mihin autoon olette vaihtaneet tai aiotte vaihtaa?
XC 90 T8 Inscription MY18

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1787 : 15.11.2018, 06:40:59 »
XC 90 alkaa olla siinä iässä, että vaihtoja uuteen autoon tulee jo aika paljon. Mihin autoon olette vaihtaneet tai aiotte vaihtaa?

Porttihuumeteoria toimii, T8:lla oppinut arvostamaan sähköllä ajoa joten keväällä vaihtuu I-Paceen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1788 : 15.11.2018, 07:34:54 »
Porttihuumeteoria toimii, T8:lla oppinut arvostamaan sähköllä ajoa joten keväällä vaihtuu I-Paceen.
Onnittelut jo etukäteen  :)
Seuraava auto kun tulee, niin se on joko täyssähkö tai sitten pelkästään hybridi. Ei sekasikiö töpselimalli.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1789 : 15.11.2018, 08:30:16 »
Jos nyt pitää veikata ni seuraavan sukupolven täyssähkö perii aikanaan nykyisen auton paikan.

Tuota kissapeto i-Pacea itsekin kiikaroinut rinnalle, ei tilalle, mutta kuulostais valmistaja jättäneen pahoja puutteita ja hölmöyksiä vehkeeseen.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1790 : 16.11.2018, 01:27:48 »
Päivitetty XC90 (MY2020): Suurempi akku (pidempi käyttöikä kun ei aina olisi tyhjä) ja ekologisempi flexifuel mahdollisuus?

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1791 : 16.11.2018, 06:39:46 »
Tuota kissapeto i-Pacea itsekin kiikaroinut rinnalle, ei tilalle, mutta kuulostais valmistaja jättäneen pahoja puutteita ja hölmöyksiä vehkeeseen.

Ainut iso puute on 3-vaihelaturi. Kulutusta ovat moittineet kanssa mutta 300km toimintamatka riittää minulle hyvin. Kävin muuten pari päivää sitten katsomassa Audin pökälettä (ranskaksi etron) niin ei se sen paremmalta vaikuttanut. 400+ km WLPT tarkoittaa varmaankin saman luokan kulutusta ja kosketusnäyttö tökki tökkiessä pahemmin kuin I-Pacen. Ja kun muotokieli on Audia niin ei iske. Ahtailtahan nuo molemmat tuntuu XC90 jäljiltä :)

Paras I-Pace foorumi josta saa hyvin tietoa jo käyttäjienkin kokemuksista: https://www.ipaceforums.co.uk

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1792 : 16.11.2018, 07:40:12 »
Suurempi akku (pidempi käyttöikä kun ei aina olisi tyhjä)
Ei ne sitä pienempää akkuakaan tyhjäksi anna ajaa ;)
Hyvin noi akut Priuksessakin on kestänyt...
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1793 : 24.11.2018, 16:31:12 »
Parhaimmillaan menee 60km päivässä kaupunkiajoa pelkällä sähköllä (moottorinlämmitin päällä), kun välillä pääsee latailemaan, mutta pitkällä tähtäimellä kai olisi akun käyttöiän kannalta parempi, että varaustaso pyörisi 40-80% välillä eikä 20-100% välillä..

Poissa SilverFin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1794 : 22.12.2018, 21:49:36 »
Löytyykö porukasta XC90 T8sia polestarilla piristettynä ?
Huomaako eroa vai onko enemmänkin vain kiva sininen koristelätkä takakontissa  ;D

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1795 : 23.12.2018, 10:43:12 »
XC 90 alkaa olla siinä iässä, että vaihtoja uuteen autoon tulee jo aika paljon. Mihin autoon olette vaihtaneet tai aiotte vaihtaa?

Koeajelin hiljattain Cayennen hybridiä ja täytyy sanoa, että siinä hybridi oli melkoisen hyvä. Volvossa joutuu hieman säätämään maantie- ja moottoritieajossa, kun Volvo pyrkii hybridiasetuksessakin aina käyttämään sähköä. Porschessa sähkö tipahti automaattisesti pois noin 80 km/h jälkeen, mutta tuli tietty käyttöön hidastuksissa ja alamäissä. Lisäksi pidin Porschen ratissa olevasta sport response- napista. Siitä sai täydet tehot 20s ajaksi, mikä oli kätevää pidemmissä ohituksissa. Volvon eduksi Porscheen verrattuna täytyy sanoa leppoisampi maantieajo. Porschessa keskinäytön valikko on todella hankala käyttää. Lisäksi näin talviaikaan täytyy sanoa, että moni juttu on Volvossa mietitty talvea ajatellen. Esimerkiksi adaptiivisen vakkarin tutkan sijainti, joka Volvossa on tuulilasissa ja Porschessa keulassa. Porschen järjestelmä menee loskakelissä nopeasti tukkoon ja lakkaa toimimasta.

Eli tuli siis sellainen tunne, että vaikka Porschen hybridi oli selkeästi Volvoa paremmin toteutettu, niin yleisesti Volvo on mukavampi ja Possu taitaa jäädä kauppaan.

Seuraava mielenkiintoinen ehdokas on BMW:n X5. Siihen lupaillaan jo sähköajoa 80 km, joka varmaan todellisessa elämässä on 60 km. Se on kuitenkin vähintään tuplasti Volvoa enemmän ja siksi omaan käyttöön erittäin kiinnostava vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Täyssähköön en omilla kilometreillä vielä ole valmis siirtymään.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1796 : 23.12.2018, 17:16:32 »
Nyt reilu vuosi ja 40 tkm takana niin 200 tkm paikkeilla tarkkailen Volvon täyssähkäriä (tai Polestaria) oikein huolella. Volvossa tosiaan maantielle lähtiessä pitää laittaa akun säästö päälle, jotta auto toimii paremmin pitkällä matkalla, eikä aja akkua heti tyhjäksi. Yleensä ajan akkuun hieman kulutusta ja sitten säästö päälle. 500 km perustyökeikkka matkalla saan käytettyä 2x akun kapasiteetin verran energiaa. Matka-ajoon ole tehnyt oman moodin joka on käytännössä hybrid asetus pure alustalla.

Tesloja olen kokeillut ja Jaguarin I-Pacea testaan vuodenvaihteessa, mutta taitaa olla merkkiuskollisuutta liikaakin.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8932
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1797 : 23.12.2018, 17:33:50 »
Volvossa tosiaan maantielle lähtiessä pitää laittaa akun säästö päälle, jotta auto toimii paremmin pitkällä matkalla, eikä aja akkua heti tyhjäksi.

Mihin sä tarvit sitä varausta maantiellä?

Ottaahan se regenillä energiaa talteen aina nopeuden hidastuessa, mutta ihan yhtälailla oli se akku puolessa tai tyhjä.

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1798 : 24.12.2018, 20:41:00 »
Näin talvella voi myös taktikoida ajamalla AWD-moodilla; bensan kulutus on hieman vähemmän kuin pelkästään etuvedolla. Pakkasesta riippuen akku kestää 80-100km, sitten bensankulutus kasvaa mikäli jatkaa AWD:llä. Riippuen keliolosuhteista alle 90km nopeudella pelkkä etuveto ok.

Poissa SilverFin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1799 : 29.12.2018, 10:44:36 »
Löytyykö porukasta XC90 T8sia polestarilla piristettynä ?
Huomaako eroa vai onko enemmänkin vain kiva sininen koristelätkä takakontissa  ;D

Itse itselleni vastaten: nyt ainakin löytyy     :P
Päätin sitten jokatapauksessa valita vielä Polestar-optimoinninkin mukaan ja voin sanoa, että kyllä kannatti. Perus-Hybrid ja Pure ajotiloissa ei ole juurikaan havaittavaa eroa, mutta AWD, Power ja varsinainkin Individual ajotiloissa tää möhkö saa kunnon piristysruiskeen.
Kaasupolkimen vaste on huomattavan paljon tarkempi ja polttomoottorinkin reagointi kaasun painamiseen selkeästi johdonmukaisempi.
Kuitenkin omaan ajamiseen eniten vaikuttava asia on vaihteiston huomattava parantuminen. Vaihteisto oli hyvä jo ennenkin, mutta nyt jopa vaimokin huomasi selkeän eron ja lopetti oman C-mersunsa 9G-Tronic vaihteiston ylistämisen. Väitän että Polestarin jäljiltä XC90sen vaihteisto on nyt Mersun 9G-Tronicia suljuvampi ja johdonmukaisempi.

Kunhan kelit muuttuvat kuivemmiksi, niin suurella mielenkiinnolla odotan päästä kokeilemaan tuota kaarreajon uutta ”vaihdelukko” ominaisuutta  :)

 

RallyBaron  Samppasport