Autodiagnoosi  Carcom Oy

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 603522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1800 : 29.12.2018, 18:03:07 »
Niin, eihän sen Polestar-optimoinnin pitäisi mitenkään vaikuttaa sähköllä ajamiseen, koska se ei tuo lisätehoja akkuun tai mitenkään muuta akun käyttöä. Itsellä Individualissa on pohjalla Pure-moodi, joten muutosta itsellä ei siihen tulisi.

Moottorinohjausyksikköön tuo Polestar muutoksia tekee ja vaihteiston vaihtokohdat hieman muuttuvat paremmin optimoiduiksi. Kyllä siinä varmasti tuntuma hieman muuttuu vaikka vaikutus todelliseen suorituskykyyn jäisi hieman vaatimattomammaksi. Tällainen kokemus ainakin itselle jäi aikoinaan D5 koneen Polestar-päivityksestä. Mutta hyvä oli kuulla noin positiivinen käyttäjäkokemus. Tarttee itsekin miettiä, josko autoa veisi pajalle.

Poissa SilverFin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1801 : 29.12.2018, 18:41:23 »
Näin juuri, pelkällä sähköllä ajettaessa eroa ei huomaa, vaikka myös siinä kaasupolkimen vasteen pitäisi muuttua. En huomannut eroa.

Mutta varsinkin Power-moodilla auto muuttui mielestäni varsin reilusti sporttisempaan suuntaan juuri tämän kaasupolkimen vasteen muutoksen vuoksi. Samoin tämä vaihteiston toiminta muuttui todella paljon soljuvammaksi. Suoraan sanottuna en ymmärrä miksi vaihteisto ei toimi jo vakiona näin hyvin ? Aiemmin pidin mersun 9g:tä hienoimpana laatikkona, mutta enää ei kyllä volvo häpeä yhtään. Sanoisin että tehojen takia Polestaria ei kannata hommata, vaan ennemminkin vaihteiston muutoksen takia.

Ihmetyksen aihe: Saksassa Volvo-liikkeen huollossa Polestar maksoi kaikkineen 540€ vs Suomessa Kaivokselan Biliassa 1199€  :idiot2:
Ei voi käsittää miten piuhan kytkeminen ja entterin painaminen voi olla Bilialla yli tuplahintaista ?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1802 : 29.12.2018, 20:12:42 »
Jopas! Onkohan Virossa softa halpaa Suomeen verrattuna?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1803 : 30.12.2018, 09:57:57 »
Jopas! Onkohan Virossa softa halpaa Suomeen verrattuna?
Muistaakseni siellä oli 750€. Satavarma en ole että oliko tarjouksessa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1804 : 31.12.2018, 08:02:02 »
Ihmetyksen aihe: Saksassa Volvo-liikkeen huollossa Polestar maksoi kaikkineen 540€ vs Suomessa Kaivokselan Biliassa 1199€  :idiot2:
Ei voi käsittää miten piuhan kytkeminen ja entterin painaminen voi olla Bilialla yli tuplahintaista ?
Siellä voi korjaamo itse maksaa osan softasta tai sitten tehdas myy sinne halvemmalla. Mitä itse ymmärtänyt niin Suomessa Volvo korjaamot myy 0e katteella noita eri softia.

Muistaakseni siellä oli 750€. Satavarma en ole että oliko tarjouksessa ::)
Rupesin miettimään että miten menee eri maissa nuo Alv:t? Voiko olla että Virossa ja saksassa ei tarvi maksaa Alv:a ohjelmistoista?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1805 : 31.12.2018, 09:39:26 »
Siellä voi korjaamo itse maksaa osan softasta tai sitten tehdas myy sinne halvemmalla. Mitä itse ymmärtänyt niin Suomessa Volvo korjaamot myy 0e katteella noita eri softia.
Rupesin miettimään että miten menee eri maissa nuo Alv:t? Voiko olla että Virossa ja saksassa ei tarvi maksaa Alv:a ohjelmistoista?
Pakko tsekata. Näköjään ihan Suomi-hinnoissa on ::)
https://volvocars.infoauto.ee/teenindus/polestar-mootorihaalestus
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tommi k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1806 : 31.12.2018, 10:12:15 »
Ruotsin puolella on tarjous Polestarista, toki rajoituksin

Polestaroptimering, Pris från ca. 6.900 :- (ord. pris 9.300 :-)

*Erbjudandet gäller alla Volvo av årsmodell 2010-2018. (Dock ej XC40, XC60 2018-, S90 2017-, V90 2017-, V90 Cross Country 2017-, XC90 2016-.) Registreringsbesiktning tillkommer.

 Erbjudandet gäller till och med 15 mars 2019.
Volvo 340 DL 1981 -> Volvo 242 DL 1979 -> Volvo V70 1997 -> Volvo V70 2,5T 2004 -> Volvo XC90 D5 2007 "Möykky" -> Volvo XC60 D3 AWD 2012 -> Volvo XC60 T6 LR 2023

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1807 : 31.12.2018, 10:13:57 »
Piti muokata topicin otsikkoa oli minun aloittama. Lisäsin vuosimallin että tietää mistä puhutaan :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa SilverFin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1808 : 31.12.2018, 23:12:20 »
Siellä voi korjaamo itse maksaa osan softasta tai sitten tehdas myy sinne halvemmalla. Mitä itse ymmärtänyt niin Suomessa Volvo korjaamot myy 0e katteella noita eri softia.
Rupesin miettimään että miten menee eri maissa nuo Alv:t? Voiko olla että Virossa ja saksassa ei tarvi maksaa Alv:a ohjelmistoista?

Totta, tarkastin laskun:
arbeit 26,47€
Teile 500,00€
Emblem 13,00€
Zwischensumme: 539,47€

MwSt. 19,00%: 0,00€

Eli alvia ei tule ohjelmistopäivitykseen.

Poissa Pohjanpoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1809 : 04.01.2019, 00:18:29 »
Onko kellään käytännön kokemusta XC90:stä 22 tuumaisilla vanteilla? Tilaus on tehty, mutta vielä ankara pohdinta varusteiden kanssa. Jotenkin tuo R-design huutaisi niitä 22-tuumaisia alle. Vannevalikoimaa saisi muutenkin olla enemmän tarjolla.

Poissa SilverFin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1810 : 04.01.2019, 22:54:34 »
Onko kellään käytännön kokemusta XC90:stä 22 tuumaisilla vanteilla? Tilaus on tehty, mutta vielä ankara pohdinta varusteiden kanssa. Jotenkin tuo R-design huutaisi niitä 22-tuumaisia alle. Vannevalikoimaa saisi muutenkin olla enemmän tarjolla.

Ajelen R-design T8:lla, jossa on kesänakit 22" (5-Double spoke matt tech black) ja talvikitkat 20" (5-spoke matt black). En ole itse havainnut minkäänlaisia ongelmia 22" nakeissa verrattuna esim 20"siin. Tosin en valitsisi 22" vannetta ilman ilmajousitusta.
Kesärenkailla tykkään ajaa jousituksen normimoodilla. Auto on juuri sopivan jämäkkä eikä mikään lulla. Talvirenkailla pitää sitten tiputtaa jousitus ala-asentoon, jolloin saa hyvin vastaavat ajo-ominaisuudet kuin kesällä.
Keväisin nastojen karhentamat asvaltit ovat ensimmäisen kuukauden ajan suht äänekkäät, mutta loppukesä on pelkkää nautintoa.
Suosittelen !


Poissa Pohjanpoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1811 : 25.01.2019, 16:08:28 »
Uskaltauduin sitten ottamaan ne 22" kesävanteet. Värikin on valkoinen, joten näyttää hyvin sopivan :)

Pari kuukautta pitää vielä odotella. Maaliskuun lopulle näyttää järjestelmä luovutuspäivää.

2020-vuosimallista muuten poistuu ainakin lasikatto vakiovarustelistalta.

Poissa RedBull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1812 : 26.01.2019, 18:36:55 »
Onko muilla ollut ongelmia takaovien jäätymisen kanssa? Vähän väliä ei jompi kumpi tai molemmat ovet aukea. Sitten kun on jonkin aikaa ajanut, rupeaa yleensä ainakin toinen toimimaan. Sisä- ja ulkokahva menee tyhjää. Mitähän pitäisi kokeilla?
XC90 D5 Inscription -16

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1813 : 26.01.2019, 18:46:13 »
V90:een on vaihdettu takaovien lukot jo kahdesti tuosta syystä, ikää kaksi vuotta. Vuoden välein uudet lukot sisään  :idiot2:

Nyt vaihdettiin viikolla etuovien lukot samasta syystä. Vaihtaminen oli siis huollon päätös, ei kuulemma muuten saa luotettavasti kuntoon.

XC90:een on tullut nyt vesieristeet nimenomaan takaovien lukkoihin, ja niitä huollossa sinisellä asentelevat. Omamekaanikko oli sen verran viitseliäs, että askarteli niistä V90:een sopivat omaan autooni  :)

Kuuluu olevan muissakin Volvon malleissa samoja ongelmia, erityisesti V40:ssä lähentelee jo tyyppivikaa, eikä ole harvinainen muissakaan.
V60 T8 Inscription

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1814 : 26.01.2019, 22:06:53 »
Taksi V90 istuin takana ja sai pitää ovesta kiinni kun ei pysynyt muuten. Vähän aikaa kun paukutteli sitä niin napsahti kiinni. Jäätymisongelmaa sanoi renki
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

 

Proturbo  Autodiagnoosi