Samppasport  Futurez

Penkinpäällinen ja toppaus

  • 2 Vastauksia
  • 369 Lukukerrat

Hammar ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa roilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Penkinpäällinen ja toppaus
« : 12.03.2024, 19:11:49 »
Moi.

Kuskin puolivinyylipenkki alkaa v70ssä vähän repsahtamaan - niinkuin varmaan kaikissa. Penkit eivät ole symmetrisiä, mutta onko jakkaran pelkkä pers-osa vaihtokelpoinen pelkääjän penkistä kuskinpenkkiin? Minkäsuuruinen operaatio mahtaisi olla?
Volvo V70 Classic 2.4 -00 (B5244 S2)
Volvo V70 Classic 2.4 -07 (B5244 S2)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Penkinpäällinen ja toppaus
« Vastaus #1 : 17.03.2024, 09:38:17 »
On vaihtokelpoinen, operaationa aika iso ja vaivalloinen, mutta tehtävissä.

Verhoilupihdit ja kärsivällisyyttä on hyvä olla matkassa.

Paikalla tomaattifarmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Penkinpäällinen ja toppaus
« Vastaus #2 : tänään kello 19:36:25 »
omia kokemuksia penkkien fiksailusta v70 mk1 ja mk2 malleihin:
penkinlämmittimissä ero mk1 ja mk2 välillä, ei sovi keskenään. (myös airbagit selkänojassa taitaa olla eri) muuten taisi olla istuinosa aikalailla samanlainen.
voi olla ehkä eroa 850 ja v70 mk1 välillä? kannattaa tarkistaa ennen kuin kasaa tuolin.
itse irroitan istuinosan kutakuinkin näin:
-penkki irti, 2 pulttia edessä 2 takana. johdot irti. penkin voi nostaa vaikka takapenkille kyljeltään varovasti ettei riko takapenkkejä ja muuta sisustusta, ei tarvitse edes turvavyötä irroittaa jos ei penkkiä ota ulos autosta.
-oven puolen muovi irti missä penkin säätö napit tai vivut. jos on vivut, niiden muovit ensin irti, mk1 ruuvit ja klipsit, mk2 ollut vain klipsit? voi olla vipujen muovit tiukassa... sitten vetää sivuverhoilumuovin etureunasta ylös ja takareuna irtoaa muovia eteenpäin vetämällä.
-istuimen takaosasta niitit auki, sivuilta niitit auki, edestä niitit auki. takaata 4 isoa jousta irti. sitten irtoaa istuinosa.
-tähän vaiheeseen jos on purkanut, niin aika pieni vaiva ottaa vaikka koko verhoilu irti, ehkä noin 15 niittiä vielä. kankaisen voi pestä vaikka pesukoneessa niin saa siistin.
-itse olen tuosta niittien vääntelystä selvinnyt aina esim kärkipihdeillä ja talttapääruuvarilla, ja samat niitit saanut vielä takaisinkin paikalleen. melkosta askarteluahan tuo on mutta pari kertaa kun on purkanut niin aika helpolla tuon homman tekee.

-lisäbonus: jos penkki on ihan lässähtänyt, sen alla olevien rautalankojen alle (eli päälle) esim retkipatjan palasta virittelemällä saa penkistä huomattavasti paremman istua. vain todellisille tee-se-itse kierrätys henkilöille, en suosittele jos hermo menee herkästi näperrellessä.

edit: ainii, ja itse ottanut AINA akun irti ennen kun airbagin piuhoja irrottelee. ja kiinni vasta kun kaikki paikallaan.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:48:30 kirjoittanut tomaattifarmari »

 

Proturbo  Autodiagnoosi