Futurez  Kulkukoira

Muovipanssarissa iso pyöreä öljyläikkä, jäähdyttimen alla?

  • 10 Vastauksia
  • 4642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Terve! Tossa kennon O-renkaitten yhteydessä ku tuli noi jäähdytinnesteet vaihettua niin otin ton kyseisen muovin pois siitä jäähdyttimen alta ni oli siinä muovin koko pituus alueella eli sisällä noin 3 senttiä paksua likakerrosta ja sit sellainen golf-pallon kokoinen (painauma) kun kokeilin sitä painaumaa muovista ni siinä oli vähän moottoriöljyä.. En oikein saanut selville mistä sitä öljyä siihen tulee, olisko ehdotuksia jollakin viisaammalla? Minkä näköinen on tämä öljynlauhdutin, onko se jossai siinä yläpuolella, kyseessä s70 turbolla ja automaattilaatikolla..?

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Helposti vois aatella et se olis se lauhdutin mikä vuotaa. ku ei siinä päällä mitää muuta oo oikeestaa mikä tiputtas öljyä. katto ne lauhduttimen letkut onko öljysiä ja jos on nii vaihtoon vaa letkut ja o-renkaat :) ittellä maksoi joku 60e ku teetti noi letkut.

E: Ja huonommalla säkällä tulee välijäähystä mikä meinaa sitte turpon huoltoa
« Viimeksi muokattu: 03.02.2011, 22:11:02 kirjoittanut supa87 »

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
No voiha RÄKÄ, ei muutaku taas räpeltelemään!  *kahvia-> Kiitokset vastauksestasi..  :hello:

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Välijäähdyttimen öljyntiputtaminen ei välttämättä tarkoita turboremonttia. Coolerissa oleva öljy on suuremmalla todennäköisyydellä peräisin huohotuksesta joka on kulkeutunut turbon läpi ja keräytynyt cooleriin. Coolerin pohjassa oleva reikä kannattaa hoonata 1mm poranterällä puhtaaks tai pestä koko jäähdytin sisältä.

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Juu kiitos tosi paljon sulle! Pitääpä kokeilla ensi puhistusta..  :)

hevonen

  • Vieras
Välijäähdyttimen öljyntiputtaminen ei välttämättä tarkoita turboremonttia. Coolerissa oleva öljy on suuremmalla todennäköisyydellä peräisin huohotuksesta joka on kulkeutunut turbon läpi ja keräytynyt cooleriin. Coolerin pohjassa oleva reikä kannattaa hoonata 1mm poranterällä puhtaaks tai pestä koko jäähdytin sisältä.
Äänestyskäyttäytymiseni menee tälle. Huohotusöljyä coolerissa ja vuotaa alkuperäisestä vuotoreiästä.
Kannattaa tosiaan vähän isontaa tuota reikää eikä huolestua pienistä mokomista öljyläikistä. Tuossa kohtaa on normaalia. O0

Poissa Volvoilija88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Onko minkälainen homma ottaa cooleri irti ja laittaa puhdistuksen jälkeen takaisin?? Mitäs kaikkee olis pakko purkaa pois jotta tuon saisi kunnolla puhtaaksi? Kerta niin paljon sontaa oli siin muovissa ni ois hyvä putsata kokonaan!  :(

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Kannattaa tosiaan vähän isontaa tuota reikää eikä huolestua pienistä mokomista öljyläikistä. Tuossa kohtaa on normaalia. O0

Onhan tuo öljyvuoto muutenki aika normaalii näis volvois  :D

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Ei volvo vuoda öljyä. Oma 282tkm T5 ja täysin kuiva joka puolelta. Ja coolerin reiästä se öljy tulee. Tee niinkuin minä, teet ison aukon siihen muoviin->öljypaska menee reiästä ulos eikä keräänny siihen muovin päälle  ::)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Ei volvo vuoda öljyä. Oma 282tkm T5 ja täysin kuiva joka puolelta. Ja coolerin reiästä se öljy tulee. Tee niinkuin minä, teet ison aukon siihen muoviin->öljypaska menee reiästä ulos eikä keräänny siihen muovin päälle  ::)

Tai niinkuin minä, kone huohottaa erillisen kerääjäsäiliön kautta luontoon ja coolerin reiästä tippuu pelkkää lauhdevettä.

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Niin toi on kans yks vaihtoehto, mutta jos haluaa pitää autonsa suht vakiona on hyvä tehdä reikä muoviin.  :) Voi tolla olla etujakin ei esim mene öljyä koneeseen ja aiheuta karstaa jne.
Miksi tehdä erillinen kerääjäsäiliö, eikö voi vain ohjata imuputkeen menevää letkua jonnekin auton alle ? Silloin oma öljyloukku on toiminnassa mutta huohotukset menee suoraan ulos eikä moottoriin. Vai miten sulla on se toteutettu?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron