Ateho  Elekma

242 Turbo -84 [Megasquirt]

  • 337 Vastauksia
  • 132881 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #30 : 09.03.2013, 20:16:12 »
Ompas aikaa vierähtäny viime päivityksestä...  :P

242 on vietelly pitkää lomaa omistajan kärsiessä ajan- ja motivaation puutteesta.
Tänään tuli pitkästä aikaa käytyä nuuskimas mitäs sille kuuluu ja tuli tekastua boksille ja sulakkeille tuommonen teline vänkärin jalkotilaan:



Ei oo mikään kaunis, mutta ajaa asiansa ja saa kamppeet piiloon verhoilujen taa.
Huomenna on tarkotus mennä juottelemaan piuhat boksin liittimeen ja kasailla konehuonetta.
Hiljaa hyvä tulee(?).  ;D
« Viimeksi muokattu: 09.03.2013, 20:18:07 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #31 : 09.03.2013, 20:31:10 »
kun sulla on noi 850 penkit niin onkos niissä joku kippi vakiona vai ootko virittäny niihin jonku kipin? en oo ite perehtyny noihin 850 penkkeihin koskaan niin ois kiva tietää kun noi 240 penkit ei oo parhaasta päästä  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #32 : 09.03.2013, 20:39:48 »
Kasipätkän etupenkeissä on normaalisti kippi vain vänkärinpuolella. Penkin takana alhaalla on kaks pientä vipua, joista samanaikasesti nostamalla selkänoja taittuu. Tekasin vaan nuo yhdistävän tangon, joka jää aika sopivasti piiloon sinne jalkotilaan. Voishan siitä vielä rakentaa vivun penkin ulkosivulle jos haluis, mut hyvin tuonnekin yltää.

Penkeissä on muuten etu-ja takareunan korkeudensäätökin vakiona. Alkuperänen systeemi on vieläpä varustettu kaasujousilla että jaksaa nostaa takareunaakin vaikka kuski istuu penkillä. Ite olin laiska ja jätin koko kaasujouset pois, että persausta joutuu vähä nostaan jos haluaa takareunaa nostaa.  :)

Paljon paremmat penkit, suosittelen.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2013, 20:43:03 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #33 : 09.03.2013, 21:26:13 »
Kasipätkän etupenkeissä on normaalisti kippi vain vänkärinpuolella. Penkin takana alhaalla on kaks pientä vipua, joista samanaikasesti nostamalla selkänoja taittuu. Tekasin vaan nuo yhdistävän tangon, joka jää aika sopivasti piiloon sinne jalkotilaan. Voishan siitä vielä rakentaa vivun penkin ulkosivulle jos haluis, mut hyvin tuonnekin yltää.

Penkeissä on muuten etu-ja takareunan korkeudensäätökin vakiona. Alkuperänen systeemi on vieläpä varustettu kaasujousilla että jaksaa nostaa takareunaakin vaikka kuski istuu penkillä. Ite olin laiska ja jätin koko kaasujouset pois, että persausta joutuu vähä nostaan jos haluaa takareunaa nostaa.  :)

Paljon paremmat penkit, suosittelen.

ok, täytyy ruveta katteleen jos löytyis tohon omaan sisutaan sopivat penkit jostaki.

täytyy kyl kehua että tää sun 242 on kyl hieno auto, jokos kesällä ajossa  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #34 : 09.03.2013, 21:54:40 »
Kyllä nyt ois vakaa tavoite saada se kesäks liikenteeseen. Oli virhetikki viedä se tuonne 20km päähän seisomaan suht kylmään tilaan, motivaatio lähteä ruuvailemaan laski ku lehmän häntä.  :)

2010 kesällä oli viimeks ajossa:



Kuvan vanteet meni 240 mukana, joten tilalle pitäs keksiä jotain. Ajattelin Interaction B9-vanteita 17-tuumasina, Eteen 205 ja taakse 225 leveät nakit.
Muuta suunniteltua pikku päivitystä:
- etulasin kromilista veks ja kumilista tilalle
- jenkkivilkut (hommattuna ollu jo kauan)
- kirkkaat takavalot (löytyy hyllystä)
- A-ryhmän takaspoikka (ollu hankintalistalla jo kauan)
- helmat näillä näkymin mustiks, sopii jotenki paremmin omaan silmään niin.
- vanhemmat (alkuperäset) sivupeilit takas
« Viimeksi muokattu: 09.03.2013, 21:57:48 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #35 : 13.03.2013, 16:15:54 »
teekkö uuden johtosarjan vai käytäkkö volvon omaa??? 

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #36 : 13.03.2013, 18:00:41 »
Tein uuden johtosarjan, pitäs vaan kolvata johdot liittimeen. Viimeistelen sit ku kampe toimii.  :)

On vaan niin pirun kylmä tuolla hallilla ettei siellä viitti mitään vielä touhuta, pakko odottaa lämpösempiä kelejä.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #37 : 14.03.2013, 18:03:40 »
hieno 242  S* taidanki ottaa tuosta sun "yksinkertainenmuttatoimiva" boxi/sulake/rele telineestä vähä ideaa omaankin kötöstelyyn.

ainiin btw.. Aika samanlaisia suunnitelmia sulla on tän suhteen ku itellä on ton viimesimmän ostoksen (242 -83) suhteen  :pomo:  :hello:

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #38 : 14.03.2013, 23:45:06 »
Kiitoksia ja ollos hyvä vaan jos siitä telineestä sai ideantynkää aikaan.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #39 : 24.03.2013, 18:26:45 »
Megaa käyty taas vähän rääpimässä kasaan. Reilu pari tuntia aika max sit rupee oleen jalat niin jäässä että on pakko luovuttaa.  ;D
"Sulaketaulu" rupee oleen kutakuinkin kasassa. Ihmeen aikaavievää hommaa vaikkei näkyviä tuloksia oo tullu tuota enempää. Ehkä mä oon vaan hidas...?
Kaikki abikoliittimet on tosin puristamisen jälkeen vielä kolvattu ja tietysti kutistesukat päälle. Jospa huolellisuus nyt palkitsis sitten jatkossa.  :)

Releetkin tuli nyt suoraan abikoilla ilman niitä asennuspohjia, kun eihän nuo mun liittimet ois sopinu sinne sisälle.

Lopuks kuva räpellyksistä:
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #40 : 24.03.2013, 19:50:48 »
Ääks! Kutistesukat erimittaisia!


Mikäs konsepti megaan? Triggeri?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #41 : 24.03.2013, 20:51:39 »
Ääks! Kutistesukat erimittaisia!


Mikäs konsepti megaan? Triggeri?
;D
Itteasiassa sain kuulla saman kommentin jo aiemmin .

Tää ois nyt ihan basic versio aluks hallijakajalla. Ei varmasti paras vaihtoehto millään mittapuulla, mut muutellaan sitten ens talven aikana jos tulee tarvetta.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #42 : 24.03.2013, 21:10:00 »
Se Halli-jakaja on ihan hyvä vaihtoehto, toimii ihan useampisataheppaisissa versioissa.

IKH:lla on sellaista hyvää suojaputkea, muovista ja sopivan pehmeää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #43 : 24.03.2013, 23:13:02 »
Se Halli-jakaja on ihan hyvä vaihtoehto, toimii ihan useampisataheppaisissa versioissa.

IKH:lla on sellaista hyvää suojaputkea, muovista ja sopivan pehmeää.
No sitten piisaa varmasti tähänkin kamppeeseen.

Mulla on mustaa spiraalia aika monen kokosena ja vanhoista volvojen johtosarjoista purettua halkastua suojaputkea. Pistetään myös IKH korvan taa jos ei noista saa palasteltua. Sipistelen sitten kun tietää että kaikki pelaa.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 242 TIC -84 [megan asentelua]
« Vastaus #44 : 26.03.2013, 21:37:56 »
Nyt ois kyssäriäki välillä:
Autossa kun on tuo PLX:n laajakaistasetti SM-AFR + DM-5 mittari, niin pystynkös käyttämään samaa lambda anturia megalle vai pitääkö olla oma?

Kapineen paperitkin on toistaseks jossain hyvässä jemmassa, että oon pelkkänä korvana jos joku tietää mikä piuha sieltä vedetään megalle?  ;)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo