Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 132971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #285 : 20.09.2012, 19:42:48 »
Jaa.. Mitenhän ihmeessä mä onnistuin sen tekemään viime viikolla kun kävin rengasliikkeessä hakemassa muttereita. Luulin jo löytäväni oikeat, kun pyörittelin ne paikoilleen, mutta huomasinkin vasta sitten, että oli milliset..

Voi olla, että tyrin sitten jotain..

Noh puolituumaa on ~12,8mm.. Siihen kun laittaa 12mm mutterin niin aika kovaa saa vääntää. Meinaan jos pinnapultti on halkasijaltaan 0,8mm paksumpi kuin mutterin sisämitta.. Aina nuo tarvikemutterit on enemmän tai vähemmän "väljän tuntusia", mutta eipä oo kertaakaan mulla ajossa lähteny auki. On tässä jo varmaan +100tkm menty eri autoilla biltema/vast tarvikemuttereilla/pulteilla..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary)
« Vastaus #286 : 25.09.2012, 10:36:28 »
Eilen tuli tallilla käytyä pyörähtämässä. Laturista olin unohtanut maapiuhan, siksi ei ladannut. Nyt pelittää. Öljynpaineanturi on varmaan rikki, koska jos piuhan lyö maahan, valo syttyy ja piuha on ehjä anturille asti. Pitää käydä hakemassa uusi anturi ja toivoa, että sen mahtuu vaihtamaan suurempia purkutöitä (paikka on oikeasti ahdas)

http://www.youtube.com/watch?v=U9cpNTwc6x8&feature=plcp

Tuossa vähän videota joutokäynnin hakemisessa. Kaasuläppä on nyt minimaalisen raollaan ja joutokäyntikin löytyi. Ihmetyttää vaan, että kone tuottaa 0,2-0,3 baria alipainetta joutokäynnillä tuolla kaasuläpän asennolla, pitää vielä tutkailla onko jossain imuvuotoa, onko nokan ajoitus oikein vai onko se nokka vaan tarpeeksi "raju"

Hienosti se tuntuu käyvän ja ottaa kierroksia. Jäähdytysjärjestelmä saatiin ilmattua ja lämmöt pysyivät kurissa.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #287 : 28.09.2012, 15:45:08 »
Tilailtu sinkityt etutukivarret, puslakupit ja polyuretaanipuslat etupäähän.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #288 : 05.10.2012, 10:39:02 »
Tilailtu sinkityt etutukivarret, puslakupit ja polyuretaanipuslat etupäähän.

Nämä käyty laittamassa paikalleen, ainakin melkeen, toisenpuolen pultti on niin jumissa, ettei lähtenyt perus moskalla ja lyöntivarrella. Täytyy saada jostain pilli, että voi antaa vähän lämpöä, tai sitten vaan karskisti leikata koko tukivarsi irti.

:)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #289 : 16.10.2012, 15:32:06 »
Tilattu 2 x Mickey Thompson ET Street Radialia koossa 235/60/R15.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #290 : 20.10.2012, 13:06:27 »
Systeri kiikutti tällaiset mukanaan Valkeakoskelta.

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #291 : 13.11.2012, 21:45:18 »
Tulipa pitkästä aikaa käytyä askartelemassa. Ajattelin vähän siistiä Megasquirtin sähköjä (edellisen omistajan kötöstyksiä)

Tuollainen vyyhti purkautui, muutama hassu maadotuisratkaisu täytyy vielä poistaa. (Ihan kiva määrä johtoa, ottaen huomioon, että osa purettiin pois uusia johtoja tehdessä)

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #292 : 03.12.2012, 10:49:03 »
Kävinpä eilen kasaamassa sisustan, fiksaamassa öljypaluun ja sovittamassa konepellin paikoilleen.

Laitoin talvirenkaat alle ja laskin auton kiireessä renkaille, pikaisella silmäilyllä näyttäis, että pakoputkelle jää tilaa maahan vaihteistopalkin kohdalta noin 7cm. Toivotaan, että saan kikkailtua lisää tilaa laittamalla lisää ilmaa renkaisiin. Jos ei niin täytyy suunnitella putkea hieman uudestaan. Keulaa on varaa nostaa, paikoillaan nyt kiepin katkotut Lesjöt, ja taitaa nuo talvirenkaatkin olla hieman orkkiksia matalammat profiililtaan.

Näihin tunnelmiin.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #293 : 03.12.2012, 12:55:22 »
Kävinpä eilen kasaamassa sisustan, fiksaamassa öljypaluun ja sovittamassa konepellin paikoilleen.

Laitoin talvirenkaat alle ja laskin auton kiireessä renkaille, pikaisella silmäilyllä näyttäis, että pakoputkelle jää tilaa maahan vaihteistopalkin kohdalta noin 7cm. Toivotaan, että saan kikkailtua lisää tilaa laittamalla lisää ilmaa renkaisiin. Jos ei niin täytyy suunnitella putkea hieman uudestaan. Keulaa on varaa nostaa, paikoillaan nyt kiepin katkotut Lesjöt, ja taitaa nuo talvirenkaatkin olla hieman orkkiksia matalammat profiililtaan.

Näihin tunnelmiin.

Entäs jos pienentäis tota sun putkistoas sen tuuman? Eikös tässä ollut joku mörköränni?
Täh?

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #294 : 03.12.2012, 13:03:46 »
Entäs jos pienentäis tota sun putkistoas sen tuuman? Eikös tässä ollut joku mörköränni?

Sehän se järkevin tapa olis (jokseenkaan ei pienitöisin), kun eihän tämä tuota tehoakaan. Ränni on ahtimelta takapuskurille 4", yhdellä isolla vaimentajalla. Äänitaso tällä on todella miellyttävä, joten en ihan heti ala väsäämään uutta putkistoa :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #295 : 10.12.2012, 15:47:49 »
Tallinlattialta löytyi pala L-rautaa, niin siitä syntyi akkuteline takakonttiin. Soppeli kehikko ja kiinnitys kontinpohjaan M10 kierretangoilla ja aluslevyillä.

Nyt alkais olla pikkuhiljaa valmista.

Leimalle vaatis:

- Moottorin säätäminen (ennen penkitystä peruskartat kadulla)
- Kuskin etulattia (korjauspala ostettu)
- Pieni paikka kuskinpuolen takalattiaan ja apparin etulattiaan
- Pissapoika

Vähän jarruttelee tämä kiireinen joulukuu ja se, että tallipaikka vaihtuu vuodenvaihteessa takaisin pohjolantalliin. No totuttu on pieniin asennussateisiin, eikä tässä enää mahdottomia enää ole tehtävää :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #296 : 06.02.2013, 14:21:12 »
Auto talvehtii porukoiden katoksessa.

Tulipa sitten tilattua 18 metriä turvakaariputkea kesän koitoksia varten :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Videota
« Vastaus #297 : 28.03.2013, 11:42:55 »
Eilen kävin vähän tutkailemassa öljypaluuta. Löysinkin asennukseen sopivaa letkua, täytyy tänään hakea vielä pitempi pätkä ja muuttaa letkuasennuksen kulmaa ajamalla tavaraa pois molemmista päistä putkea.

Ahdinpuolikin oli ottanut hieman väriä :)



Jos kaikki rokkaa, eikä vuotoja esiinny, olisi huomenna tarkoitus käydä ajelemassa peruskarttoja. Jos saadaan homma rokkaamaan, jarrussakin olisi tarkoitus käydä lähiviikkoina/kuukausina... Sitä ennen olisi syytä varmaankin nuo ahtoputket päivittää järkevämmän mallisiin ja tehdä vähän sikkauksia niihin.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2013, 11:44:31 kirjoittanut Morjenz »
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Ekat ajot.
« Vastaus #298 : 29.03.2013, 21:40:04 »
Koeajolla käyty. Kyllä on suu yhtä hymyä. Lyöntiä tuntu olevan koneessa kohtuudella, vaikka ei suuria ylipaineita vielä laitettukaan. Ahdin syttyi todella nopeasti. Perä/vaihteisto/kytkin -yhdistelmä tuntui pelittävän loistavasti. Oikeastaan en viitsi enempiä kehua :)

Sytkä on kohtuullisen myöhäisellä, kymmenen vedon jälkeen pakosarja heloitti komeasti. Täytyy hakea toiset siirtotarrat myöhempiä ajeluita varten, jos sillon kehtaisi jo paineistaa yli 1,5 baria ja säädellä vähän rajummat ennakot.

Pieniä huomioita:

-TPS kulunut, liitin uusittava (nyt MAP-setuppi käytössä)
-Öljyä tippui pari tippaa jostain, luultavasti öljypaluu
-Laturin yksi pultti ja pusla lensi johonkin, täytyy tukevoittaa kiinnitystä

Katsotaan millä aikataululla kerkeää jarruun. Kiirehän tässä ei edes tule :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #299 : 31.03.2013, 19:25:04 »
Kävin äsken täräyttämässä laturin irti. Kaikki kolme puslaa elähtäneet ja heiluivat kuin mitkä. Poislentänyt pusla ja pultti oli juurikin kiristysraudan. Löysin varastosta onneksi kolme järjelllisessä kunnossa olevaa rautaa hyvillä puslilla. Kannattaako silti suosiolla hakea Rallyracesta polyuretaaniset? Onko kokemusta mitä sellaiset tänäpäivänä maksaa? Saako näihin sellaista kiristysrautaa, jossa olisi hammastusta? Olisi helpompi kiristää sellaisella, kun tuollaisella "rautakanki väliin ja momenttiin" ratkaisulla.

Kannattaako laturi vaihtaa samalla järeämmäksi, tuo näyttäisi olevan 55Ah laturi...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Elekma  Autoracing