Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #240 : 17.06.2011, 13:50:24 »
Lainaus
Siiihen sisäänajoon on olemassa pari eri "koulua".
jotkut sanoo että maatalousöljyä koneeseen ja 500km alle 4000rpm max 0.5bar (lähde: Pacmanracing.se)

Toiset sanoo normi hyvä öljy ja 1000km, normaaliajoa ilman jatkuvaa "revittelyä". (oma moottoripaja).

Ja jos menee "riisikoppo" ihmisitlä kysymään niin esim tunnetut pajat ei suostu rakentamaan 1000hv supran ellei lohkolla ole ajettu yli 100tkm ja alle 200tkm.
Silloin lohko on "asettunut" oikein.
Jep, näinhän tämä. Omaan koneeseen on ainakin toiminut tuo heti lähes täysiä. Sil on nyt rullattu ehkä joku 20tkm täyden konerempan jälkeen. Ja nuo km on olleet aikalailla lujaa ajoa.
Lainaus
Eli s60 mikä oli esimerkkinä, mikä vuosimallinen ja paljon ajettu kun koneeseen iskettiin iso turbo.
Tais olla vm. 2001 ja tais mennä jo heti suoraan uutena liikkeestä karalalle käpistettäväksi. 400+ teho on siinä ollu jo jotain 5v. Omistaja kertokoon lisää jos niikseen on...
Lainaus
Tässä on kuintekin työn alla muuta kuin yksi pieni turbo! Koneesta on yritetty vähentää pullonkaulat joka paikasta.
Voiko joku kommentoida miten tuo 19t sitten käyttäytyy?
Toi 19T on just se pullonkaula ja tappaa hyvin tehdyn moottorin hyödyt. Sulla varmaan siis tulee max.momentti johonkin 3000rpm ja max teho johonkin 4500-5000rpm, jonka jälkeen "kuolee totaalisesti"
Lainaus
Kestävyys on suhteellista...
Lohko kun lohko kestää sen vuosi kaks mutta sekin riippuu kiljettajasta ja kaasujalasta ym.
Monet kirjoittaa miten paljon konetta on laitettu ja miten hienoja lukemia on ym...

Harvat kirjoittelee mitä tuli tehtyä väärin ja mitä meni rikki!
Luotettava kone on mun mielestä se kun koneella on muutama vuosi ajettu ja normaali huolto on ainoa mikä on tarvinnu tehdä!
Jep,
mä en ainakaan jaksa kirjoittaa omastani juuri mitään täällä (omaksi iloksi sitä tehdään). Siinä, kun huoltotarve on himpun tavanomaista tiheämpi. Omaa konetta pyöritetään nyt tällä hetkellä 9300rpm, 9800rpm on myös pyöritetty. Eipä tuo ole noista ollut moksiskaan ja tolla omalla romulla tehdään kohtuu pitkiä kiihdytyksiä...
Hajoamaan se kyllä tulee, sitä en vielä tiedä, että milloin.

No anyways,
meillä T4.s miehillä on jo himpun kokemusta näistä. Omaakin on ropellettu v. 2004 alkaen. Aika monta turboa/ kombinaatiota on tehty tuona aikana.
Ja me ollaan hakattu ns. päätä seinään ja kiipeilty perse edellä puuhun todella useasti. Ei sun tartte tehdä samaa, toki eihän siinä jos sille tuntuu.
Eli älä suotta ota näitä suunsoittona :pomo:
raw d

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #241 : 17.06.2011, 13:59:39 »
Taitaa Vulvan ajatuksilla jo kokemuspohjaisesti olla todellisuutta. Toiset rakentaa koneita lukemalla Ruotsin foorumeita ja toiset mittaamalla ja perustuen faktatietoihin. ;)

Ruotsissa on määrällisesti enemmään tietoa asiasta....

Myös paljon väärää tietoa liikkuu siellä mutta kun oikeat projektit löytyy ja niitä lukee niin saa hyvää käytettävää tietoa.

Sieltä löytyy esimerksksi vastaus kysymykseesi miks mun kansi on portattu vaikka sitä ei tarvitsi tehdä tulevan tehon nähden!

Ja foorumilla "riidellään" yhtläilla kun täälläkin mutta kukaan ei lähde "ristiretkelle" jos turbo on liian pieni.

Suunnitelma on alusta asti ollut käyttää 19t turboa! Oli se sitten iso tai pieni niin projektin on R-konseptin hengessä toteutettu.
Eli panrannuksia joka osaalueella.

Tällä hetkellä minua ei kiinnosta mitkään isot huipputehot, Haluan vaan jalostaa (R=refine) moottoristani ja autostani entistä paremmaksi.
Ja toistaiseksi 19t kattaa tuo terhotarpeen ja antaa hienon ja käytettävän "käyrän".

Projektissani on käytetty volvon omia osia niin pitkälle kuin mahdollista, niin että varaosia tarpeen vaatiessa löytyy ja auto täyttää sen tarkoituksen mihin se on olemassa:
Käyttöauto jolla nyt voi käväistä radalla, hautajaisissa, näyttelyissä ja heittää koirat peräluukkuun ja kuskata niitä.
Ja että se nyt on edes jotenkin huollettavissa vaikka paikallisella sinisellä.

(tämä rajoittaa esim putkistomelun ja stereoiden suhteen aika paljon ja ilmatsointi on pakko olla)

Eli autoa parannetaan vähän joka osaalueella. Mutta ei koskaan tule olevan paras missään.

Eli auto voi käyttää ihan ympärivuotuisesti normaalisti mutta siinä "on sitä jotain"

Tämä on mun toteutus tästä visiosta.

Se päivä kun tähän tulee isompi turbo niin joku toinen Ärrä oon mun käyttautona ja "punaiselle kuolemalle" pyhitetään vain näyttely tai rata käyttöön.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #242 : 17.06.2011, 14:00:15 »
Ei se iso ahdin riko sisäänajossa mitään, kunhan ajo tehdään järkevästi.
Toki jos tykkää jumpata ahtimia edes takasin ja muutella softaa alvariinsa niin mikä ettei. Mutta asiat voi tehdä toisinkin.  :)

Ahtimen merkillä ei ole väliä, Holsettejakin saa Mitsun koossa jos tahtoo, ei merkki "Holset" tarkoita heti mörköahdinta

Edit: niin ja itse olen pitänyt 1000km sisäänajoa ihan pätevänä. Vaikka vielä vetää perään toiset uusilla öljyillä. 1000hp Suprat on jotain muuta kuin 500hv Volvot, anteeksi.

1000hp ja 500hp on muutenkin niin eri sfääreistä ettei kannata puhua edes samassa lauseessa. 500hp menee lohkolla kun lohkolla, joten ei siihen kannata 1000hp niksejä vielä käyttää ja rahaa pistää likoo..

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #243 : 17.06.2011, 17:23:51 »
Jotenkin sitä vaan odotti, että tähän tulee vähän niin kuin ahdin, mutta hieman isompi, kun muitakin osia ollaan vaihdeltu kestämään isompia tehoja.

:juhau:


Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #244 : 18.06.2011, 12:34:35 »
voihan tuo 19t tietennii rajata tehoja, mutta ainakin ite olen alusta asti ymmärtäny tämän auton tarinaa seuratessa että tällä ajetaan päivittäin, ja kaikenlaista ajoa. monellako mörköahdin volvolla kelataan esim. 50tkm vuodessa kelissä ku kelissä? ja moniko toimii kautta linjan radalla ja katuajossa nöyrästi? tämä on varmaanki kompromissi käytettävyyden ja huipputehon väliltä.. ja tuskin tämä viimenen setuppi on tässä kulkineessa :)
LH&ostrich

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #245 : 18.06.2011, 12:40:33 »
Millaisia teholukuja Ruotsalaiset on ottanut tuommosella 19T:llä ?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #246 : 18.06.2011, 13:34:40 »
voihan tuo 19t tietennii rajata tehoja, mutta ainakin ite olen alusta asti ymmärtäny tämän auton tarinaa seuratessa että tällä ajetaan päivittäin, ja kaikenlaista ajoa. monellako mörköahdin volvolla kelataan esim. 50tkm vuodessa kelissä ku kelissä? ja moniko toimii kautta linjan radalla ja katuajossa nöyrästi? tämä on varmaanki kompromissi käytettävyyden ja huipputehon väliltä.. ja tuskin tämä viimenen setuppi on tässä kulkineessa :)

 :hg: Hienoa että joku ymmärtää.

Millaisia teholukuja Ruotsalaiset on ottanut tuommosella 19T:llä ?

Yli 300hv :D

tässä mun "esikuva"...

http://www.garaget.org/?car=23565
hienosti rakennettu kun on yli 460hv 1.3bar ahdoilla.

Samainen auto sai 19t:llä yli 330hv 1.1 bar ahdoilla ja 19t turbolla.

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #247 : 18.06.2011, 19:54:33 »
Hieno siitä tulee ja mielnkiintoista seurata
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #248 : 18.06.2011, 22:31:36 »
Ei muutakuin oman mielen mukaan se ahdin sinne ;) Kyllä se jokapäiväisessä ajossa on kuitenkin sen verran mukavampi. Sitten jos nälkä kasvaa niin eihän se ole kuin vaihtaa O0

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #249 : 19.06.2011, 23:45:18 »
Viikonloppu vietetty tallilla... suurinpiirtein.
paljon tuli tehtyä, paljon ongelmia tuli ratkottua.



Lisaa kuvia joskus kun kamera jaksaa.. :D

ps. älkää ruvetko toteamaan että kansi on liian ahdas tai pieni... tuo on vanha B5234t4 kansi.
ja sitäpaitsi... en tuonne kuudetta sylinteriä saa kirveelläkään.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #250 : 21.06.2011, 18:22:02 »
Öljypohjan asennus







Valoa tunnelin päässä :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #251 : 21.06.2011, 23:05:28 »


















Päivän Kiitos Don:ille Ja "tapille"

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #252 : 25.06.2011, 14:56:54 »
Tallissa juhannus vietetty hämmenyksen merkeissä :D

Juhannuspäivänä tuli käytyä hakemassa nokkaremmin taakse tuleva -02 suojamuovi.
Ja nyt tänään oli hämmenys täydellinen kun ei nokkaremminohjurit ja kiristäjät millään enää sovi paikalle :D

Pähkäilyn jälkeen selvisi että uusi muovi on suunniteltu uudenmalliselle kiristäjälle jossa näköjään on kiristäjä ja hinapyörä samassa.
No rälläkällä tuli kännettyn suojamuoven alakulmaa "ulospäin" niin että kiristäjälle vapautui tilaa taas.
ja yksi kiinnistysreikä tuli suurennettua niin että siitä tuli kiristäjäläe sopivan kokoinen.

Nyt apulaitteiden kiristäjä jännittää miten se sopii paikalleen uudenmallisella suojamuovella. :D

Ja harhaostoksena tilasin vielä uuden ilmastoinnin laauhduttimen kun vanha ei kestäny poranterää  :-[

Asennusta helpottaa vielä se laatikko jossa on lohkosta irroitettuja pultteja...
Kun moottoripaja ei ymmärtäny että säilytän ne omissa paikoissaan enkä halua niitä takaisin irtoinaisena.

Eli iloista juhannusta kaikille jotka seuraavat tätä projektia... nyt vähän formuloita ja sitten taas talliin takaisin ihmettelemään

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #253 : 25.06.2011, 23:16:45 »


02 suojamuovi


kulma "invertoitu" jotta vanhanmallinen kiristin sopisi











Ongelmasta toiseen... uusi rulla on noin 5mm leveämpi kuin vanha..


Tiukkaa tulee


uusi alla, vanha yllä, ne on samalla tasolla vaikka kuva näyttäisi toista

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #254 : 26.06.2011, 15:03:33 »
Kolmas juhannuspäivä tallissa

S60R pakosarjantiiviste, ja vesiputki "asennettu".


Black satin lämpömaalipinnoitettu pakosarja


jotain on tässäkin muuttunu


Momenttiin kiristetty ma merkattu, tietysti volvon maalilla :D
« Viimeksi muokattu: 26.06.2011, 15:06:33 kirjoittanut ZuluR »

 

Ateho  Elekma