Proturbo  Autodiagnoosi

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #300 : 17.07.2011, 21:34:46 »
Mistäs tuo "etulärpäke" on hommattu?

Etulärpakä on tehty/modattu meidän tallissa, kuten myös takapuskuri ja helmat.

Tallikaveri Jaagou on niitä "visioinu" joten en lähde kirjoittelemaan millekään foorumille kaikkien luettaviksi ilman Jaagoun lupaa mistä se on tehty.

Voin paljastaa sit seuraavassa "live tilaisuudessa" kunhan tuulee ja kysyy. Mutta kaikkien kansan luettavaksi en lähde sitä kirjoittelemaan kun en ole itse "keksiny" sitä.
(eli sori, mun on kunnioitettava tallikaveria. Jos Jaagou itse haluaa paljastaa mistä se on tehty niin se on hänen valintansa).

Mun omat "keksinnöt" voin paljastaa toki...

-Z

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #301 : 20.07.2011, 22:47:07 »
Dodiih.

taas pääsin vähän ruuvaamaan Lolvoa ;D
Moottorin vikavalo on syttyny heti kun ahdot on noussut yli 0.6
vikakoodi 143 Eli etuimmainen nakutusabturi virheellinen signaali.

Syy oli ilmeisesti pikaliittimet jotka eivät yksinkertaisesti toimi  :(
Tai minä en niitä saannu toimimaan.

niitä liittimiä oli autossa 3 ja kaikkien kanssa ongelmia.
nyt jokaisen tilalla on yhteen juotettu kaapeli + kutistesukka.
Ainakin vikakoodi jäi pois kun kokeilin ahtoja 0.9bar saakka pari kertaa.

joku kaunis päivä kun auto on vähän enemmän sisäänajettu niin kokeilen täyttä kaasua ja kato kuinka pitkälle ahdot nousee  :idiot2:

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #302 : 22.07.2011, 23:23:56 »
Doddih... laitetaanpa seuraava "myrsky" tänne päiväkirjaan....

Kokeilin tänään "perusahdot" ilman mag.vent.
nousi 0.75bar asti mikä on aika kaukana 0.4bar mitkä ne pitäisi olla.

pidensin hukkaportin tankoa 3.5 kierrosta.
sen pidempää en saannut sitä säädettyä koska muuten hukkaportti olisi auki.

ja nyt perusahdot on 0.6bar :D

Lyhyesti:

Ennen... ahdot oli ainaki 1.6bar.. (päästin kaasusta silloin).
Nyt nousee 1.2 paikkeille talla pohjassa :D

Noniin.. Nyt saa "hajota" ja avautua tänne tästä asiasta :D

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #303 : 23.07.2011, 11:33:58 »
Palkinto oli kyllä ansaittu! Todella nätti livenä. Tulee itsellekkin lisää inspiraatiota, kun tuota katselee  :buck2:
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #304 : 23.07.2011, 14:22:28 »
Palkinto oli kyllä ansaittu! Todella nätti livenä. Tulee itsellekkin lisää inspiraatiota, kun tuota katselee  :buck2:

 -H- Kiitos :D


Eillen illalla sain paloseinän läpivientivesivuodon luultavasti korjattu.

Ratkaisu löyty ylikoko O-renkaasta ja öljynpohjasta oleva neliskanttinen o-rengas joka "tiukensi paikat" mukavasti..

Pitihän tuota hukkaportin tankoa vähän lyhentää tänään yhden kierroksen, eli nyt vain 2,5 kierrosta pidennettynä ;D

nyt ahtaa 1.1-1.5 riippuen kuinka paljon painaa kaasua ja vaihde ym.

Tuli myös vedettyä muutama veto ja tutkittua miten tuon vesiruiskun saa säätöihin.
Ja löyty hienot säädöt jolla "nyt meennään" vääntö tulee aiemmin joten  :3/4 jättää sen:

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #305 : 28.07.2011, 10:55:23 »
Luotettavuuden etsiminen jatkuu...

Ja löytyy pikkuhiljaa :D

"paloseinän" vesivuoto on luutavasti korjattu :D

Tämän jälkeen "tulikoe", eli kaasupohjassa ohitus 4:lla ja 5:lla tuotti seuraavan vuodon :D
Ahtomittari paljasti että 2,5 pidennetyllä hukkaportin tangolla auto ahtaa väkisin 1.6bar....
Kai sekin nostetaan sit kun kunnon lastu saadaan pellin alle.




Eli vesiputki turbon alapuolella sai pienen reiän.
Vettä oli kuitenkin sen verran että se ilmeni vasta myöhemmin päivällä.

Eli klemmarissa oli terävä reuna ja rikkoin letkun :(
onneksi letkun "paikkaa" pysty siirtämään sen verran että ongelma selvisi leikkamaalla vioittunut osa pois ja letku takaisin.

Uusi letku toki tilattu siniseltä varmuuden vuoksi.

Sisänajoo jatkuu :D jo 800 km takana, öljyt kaikki tallella  :o ja puhtaan näköiset vielä

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #306 : 28.07.2011, 11:02:41 »
Luotettavuuden etsiminen jatkuu...

Ahtomittari paljasti että 2,5 pidennetyllä hukkaportin tangolla auto ahtaa väkisin 1.6bar....
Kai sekin nostetaan sit kun kunnon lastu saadaan pellin alle.


Hiipiikö ahdot ylöspäin, jos niin portti on liian pieni ja nostaa turbiinin pyörimisnopeutta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #307 : 28.07.2011, 11:19:29 »
Hiipiikö ahdot ylöspäin, jos niin portti on liian pieni ja nostaa turbiinin pyörimisnopeutta.

portti liian pieni?
Eli pitäiskö pidentää tanko vieläkin? vielä 1,5 kierrosta niin se on Auki koko ajan.
JA vanhalla setupilla ahtas 1,3-1,4 kun hukkaportti oli auki... joten tuo turbon porttaaminen on vähän jännä asia...

turbo on siipileikattu ja toimii 60% suuremmalla kierroalueella kun normi 19t :D

En oikein ehtiny seurata miten noin ahdot käyttäytyi, mielestäni se nousee nopeasti mutta saavuttaa normipolkemisella aina tuon 1.5 ja ja näköjään ohittamalla tuon 1.6

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #308 : 28.07.2011, 13:29:18 »
portti liian pieni?

Mulla oli 15g:n kanssa sellanen tilanne, että paine nousi 1.2 bar todella nopeasti noin 4 000 rpm  paine oli edelleen sama, mutta siitä eteenpäin paine kasvoi kierrosten mukaan 1.4 bar saakka.

Sisäinen portti ei siis virrannut tarpeeksi ja nosti ahtopainetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #309 : 28.07.2011, 17:36:52 »
Sisäinen portti ei siis virrannut tarpeeksi ja nosti ahtopainetta.

Se on ns. "Teollisuusmaaongelma" ;D

no... tuon koneen kyllä pitäisi kestää tuon ihan hienosti, ja nyt ahdot on ainakin mun "mukavuusalueella".

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #310 : 29.07.2011, 10:07:13 »
Punainen kuolema, kesti 4x kauemmin kun ajattelin ja mopo karkasi siinä aikana käsistä totaalisest
lopullinen/ tämänhetkinen kokoonpano

"Final setup"

Bensla
040 Pumppu,
An6 Letkut meno ja paluu
AN6 liitäntä b.kiskoon
Aeromotive 1:1 bensapaineensäädinsäädetty 3,8Bar
vihreät 968 suuttimet
Volvo 740 turbo filter

Sytkäpuoli
Bosh platinum tulpat
8.5mm kaapleit
MSD blaster SS puola

ilma
86mm filtteri
72mm IMM
3" alu-putki med 2* 45 asteen kulmalla turboon
ilmaputsarikotelo
2,5" paineputket
60mm IC
Portattu imusarja GLT läpällä
IPD "Phenolic intace manifold" imusarja tiiviste
Dumppi

PAkopuoli

Portattu S60R japanipakosarja (alla hål),  "black satin" maalattu

Mk1 19t V70R:stä,
pakopuoli "black satin" maalattu
portattu imu ja pakopuoli
Siipileikattu

JT 3" twinpipe, kisakatti ja 3 äänenvamenninta

vetopuoli ja alusta
M56H -98 & quaifelukko
Uudet vetarit
707 ja kevennetty (520g)  850R vauhtipyörä
850R kytkinlevy
Vanhanmalliset alatukivarret
850R jouset, nivo poistettu. ~ -35mm
Koni FSD iskarit.
KAikki tyyniyt puslat uudet polyuretaaniset tai kumi.
302mm zimmermannit edessä


Moottori
porattu B5234t4 lohko
Kampikammion tuuletusikkunat

SPM h-profil 143mm
SPM männät 81.4mm
(painonpudotus  -0.9kg)
90mm RN Kampiakseli (-4kg?)
pyörivä massa tasapainoitettu

kansi, 2007 Bi fuel, mekaaniset nostimet
Portattu ja muokattu palotila
Glt nokat ~9mm nosto
imupuolen VVT lukittu

"Catchtank" Kampikammion tuuletuksessa
19 rivin öljyjäähy

Vilppiä ;)
Progressivinen vesi/metanoliruisku, Coolingmist.
15Barin pumpulla

Ohjaamo
laajakaista lambda pakolämpömittarilla Vems
sähköinen ahtopainemittari
öljylämpö
Coolingmist ohjausyksikkö tuhkiksesa.

muuta
Kaikki tiivisteet ja o-renkaat uusia, jotain muoviosia maalattu

Lastu, Stage 6 toistaiseksi, penkitys ja custom lastu ajan salliessa.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #311 : 29.07.2011, 11:58:34 »
Onko sulla jotain faktaa tuosta 19T porttaamisesta/leikkelystä? Mittauksia?
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #312 : 29.07.2011, 15:43:17 »
Onko sulla jotain faktaa tuosta 19T porttaamisesta/leikkelystä? Mittauksia?

V40 2.0T:stä aikanaan "leikatulla" (pakosiivet) 19T:llä Karalan lastulla ja ko. putkan jarrussa 351 kaakkia, 1.5 bar ahdolla.

Mun mielestä noilla porttauksilla ei ole mitään merkitystä ahtimen tuottoon. Pakopesää pitäisi pystyä kaivamaan koko matkalta isommaksi, jotta pesä kasvaisi. Pakosiiven leikkaus on osoittautunut hyväksi toimenpiteeksi, koska ko. ahtimen pakosiipi ja -pesä ovat todella snadeja (lue paskoja) sellaisenaan.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #313 : 29.07.2011, 18:35:53 »
Onko sulla jotain faktaa tuosta 19T porttaamisesta/leikkelystä? Mittauksia?

Auto ei ole ollut vielä penkissä, kun sisäänajo on kesken/loppupuolella. Finn-Turbolla leikkasivat siivet ja kertoivat testauksen jälkeen faktat leikkauksen vaikutuksesta, mutta kertokoon ZuluR itse siitä.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #314 : 29.07.2011, 20:39:45 »
Onko sulla jotain faktaa tuosta 19T porttaamisesta/leikkelystä? Mittauksia?

normi 19t tehtaalta toimii 90k rpm nopeudella.

mun 19t toimi vielä hienosti 150k rpm alueella. ("penkitetty").

Ei ihan verttattavissa esim Don:in kuulalaakeriahtimeen joka vakiona kiertää jotain 180k rpm :D mutta +60% lisää huippukierroksia auttaa jos aikoo vähän paineita tuottaa ahtimella :D
Ja ahdin ei ehkä herää niin herkästi niin kaupunkiajo on ainakin vähän helpompaa

 

RallyBaron  Samppasport