Kulkukoira  Proturbo

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #315 : 29.07.2011, 20:59:06 »
V40 2.0T:stä aikanaan "leikatulla" (pakosiivet) 19T:llä Karalan lastulla ja ko. putkan jarrussa 351 kaakkia, 1.5 bar ahdolla.

Mun mielestä noilla porttauksilla ei ole mitään merkitystä ahtimen tuottoon. Pakopesää pitäisi pystyä kaivamaan koko matkalta isommaksi, jotta pesä kasvaisi. Pakosiiven leikkaus on osoittautunut hyväksi toimenpiteeksi, koska ko. ahtimen pakosiipi ja -pesä ovat todella snadeja (lue paskoja) sellaisenaan.

Hienoa saada jotain "vertauslukuja" niin tietää mitä toi ahdin parhaimmillaan voi tuottaa.

Porttauksessa on kaksi "koulua":
Maksimituoton kasvaminen
eli haetaan dynolappu jossa ruutussa teho on iso lukema

Käyttöalueen muokkaus.
Eli mottorin käyttäytyminen jne muokataan jotta teho/vääntö olisi tasaisesti nouseva koko alueella.


Katsoin itse muutamia "hirmuvolvoja" ja totesi että niissä oli 5000-6000rpm asti jotain 2-300hv
ja sen jälkeen käyrä menee "katon läpi". Ja totesin että ei kiitos.

Tämän takia mun kansi ja turbo ei ole porrtattu maksimituottoa silmää pitäen.
turbon siipileikkaus ehkä vähän toki "siihen suuntaan" mutta 19t on vähän liian herkkä alkuperäisenä kun muita koneessa olevia juttuja muokkaa. Jouduin vielä vähän hukkportintankoa pidentämään jotta sain sen siipileikattuna sen verran hitaaksi kun halusin :D (toinen syy oli jotta ahdot nyt pysyisi alle 1.7bar edes sisäänajon aikana kun lastu on vaan ohjelmoitu 1.5bar paineelle asti.)

mutta hienosti toimii tämä kokoonpano toistaiseksi.
Helppo ajaa kaupungissa ja on mahdollista ajaa normiajoa ilman että tarvitsee miettiä sen kummempaa ja kun taas haluaa vähän lisää niin sekin onnistuu.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #316 : 29.07.2011, 22:39:32 »
Hienoa saada jotain "vertauslukuja" niin tietää mitä toi ahdin parhaimmillaan voi tuottaa.

Porttauksessa on kaksi "koulua":
Maksimituoton kasvaminen
eli haetaan dynolappu jossa ruutussa teho on iso lukema

Käyttöalueen muokkaus.
Eli mottorin käyttäytyminen jne muokataan jotta teho/vääntö olisi tasaisesti nouseva koko alueella.


Katsoin itse muutamia "hirmuvolvoja" ja totesi että niissä oli 5000-6000rpm asti jotain 2-300hv
ja sen jälkeen käyrä menee "katon läpi". Ja totesin että ei kiitos.

Tämän takia mun kansi ja turbo ei ole porrtattu maksimituottoa silmää pitäen.
turbon siipileikkaus ehkä vähän toki "siihen suuntaan" mutta 19t on vähän liian herkkä alkuperäisenä kun muita koneessa olevia juttuja muokkaa. Jouduin vielä vähän hukkportintankoa pidentämään jotta sain sen siipileikattuna sen verran hitaaksi kun halusin :D (toinen syy oli jotta ahdot nyt pysyisi alle 1.7bar edes sisäänajon aikana kun lastu on vaan ohjelmoitu 1.5bar paineelle asti.)

mutta hienosti toimii tämä kokoonpano toistaiseksi.
Helppo ajaa kaupungissa ja on mahdollista ajaa normiajoa ilman että tarvitsee miettiä sen kummempaa ja kun taas haluaa vähän lisää niin sekin onnistuu.

Siis toisin sanoen joudut  löysäämään kellon tankoa, jotta ahto pysyy kurissa..(mitä enemmän ahti pyörii, niin sen enemmän on pumppaustakin)?

Laita sinne bleederi / turboruuvi niin saat ahdot kohdilleen.

Edelleenkään en ymmärrä, mitä lisää ahtimen "porttaus" tuo ahtimen toimintaan, ellei pakopesän nielua muuteta. Miten tätä sun ahdinta on portattu?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa mufasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #317 : 29.07.2011, 22:52:27 »
aivan perkeleen hieno  :arkkupakastin:
Vullet: 244 2.1, V70 2.5tdi, 240 2.0 GL -87 , 242 GLT, 240 2.3 turpo projekti
exät:740 TIC -89, 340 projekti, 242 -79, 240 -86, 240 -89 ,volvo pv (projekti joka ei ikinä valmistunut), 340 -88, 850 (työsuhdeauto)
142 -69 (

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #318 : 04.08.2011, 11:44:55 »
you got mail! :)

Niin tyhjennäs yv-viestejä sun laatikko on täysi  :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Joakka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V40 TD -99
    • Kuvia Volvosta
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #319 : 07.08.2011, 16:11:01 »
Mukavaa kun tämä vihdoin on kasassa koko talven urakan jälkeen.  :)
Kyydissäkin tuli jo oltua.  ;)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #320 : 07.08.2011, 20:10:39 »
Mukavaa kun tämä vihdoin on kasassa koko talven urakan jälkeen.  :)
Kyydissäkin tuli jo oltua.  ;)

Jep, ja lauataina tuli maagiset 1000km täyteen.
Ja nyt mittarissa 1150 tällä moottorilla.

Eli öljynvaihto edessä ja sitten...  :3/4 jättää sen:

Milloin sun autosta tulee projektiosiolle jotain tietoa?

Poissa Joakka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo V40 TD -99
    • Kuvia Volvosta
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #321 : 07.08.2011, 22:52:41 »
Jep, ja lauataina tuli maagiset 1000km täyteen.
Ja nyt mittarissa 1150 tällä moottorilla.

Eli öljynvaihto edessä ja sitten...  :3/4 jättää sen:

Milloin sun autosta tulee projektiosiolle jotain tietoa?
Hyvä että on toiminut!  :)

Voisinpa vaikka tuolta x40fin.com foorumilta kopioida projektiosion tännekkin.

Mennäänkö taas joku päivä kahville tolla sun komealla 855R:ällä? Mutta vaihda ensin ne öjlyt.  ;)
« Viimeksi muokattu: 07.08.2011, 23:02:38 kirjoittanut Joakka »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #322 : 08.08.2011, 21:29:44 »
Dodiih..

Auto sisäänajettu.
1200km tuli ajettua

Öljyä tuli ulos sen verran minkä kaadoin sinne, ja oli vielä suht kirkkaan näköistä.
Myös filtteriä tuli avattua ja.

Filtterin pohjalla "kullanväristä" öljyä kun pinnalla oli hienoa metallihilettä kun osat ovat hekenneet paikkansa.
Filtterin paperissa oli tasaisesti jäänny likaa.

Eli mitään isompia metallipaloja ei löytyny.

Eli nyt  :3/4 jättää sen: (En toki tiedä miten se eroiaisi viimeisiin 700 ajettuun kilometriin )  :2funny:

Eli vähän meni pipariksi ajaa nätisti sisään kun kerran erehtyi "vähän kokeilemaan".
Mutta nyt voisi ehkä hitusen kiristää takaisin tuota hukkaportin tankoa.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #323 : 26.08.2011, 14:47:47 »
Vallåkra..







NordicR Peoples choice :)
« Viimeksi muokattu: 26.08.2011, 14:52:30 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #324 : 26.08.2011, 14:58:20 »
Sä siis vain meet paikasta toiseen ja keräät pystejä.

Ei vaan, onnea, hieno saavutus tuokin :P Kuitenkin mesta täynnä äRRiä ja just sun oma on se komein, niin onhan se aika respect juttu. O0
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #325 : 26.08.2011, 15:16:22 »
Sä siis vain meet paikasta toiseen ja keräät pystejä.

Ei vaan, onnea, hieno saavutus tuokin :P Kuitenkin mesta täynnä äRRiä ja just sun oma on se komein, niin onhan se aika respect juttu. O0

Kategoriat oli.

paras t-5r
paras 850R
paras x70R
paras v70nR/s60R
ja peoples choice

jokaisessa kategoriassa voitti auto joka oli hyvin pidetty alkuperäisauto mikä miellittää mua.
Eli NordicR tyypit arvostaa autot aulkuperäisinä :D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #326 : 26.08.2011, 17:25:11 »


jokaisessa kategoriassa voitti auto joka oli hyvin pidetty alkuperäisauto mikä miellittää mua.
Eli NordicR tyypit arvostaa autot aulkuperäisinä :D
Kyllä 850R on parhaimman näköinen täysin vakio kuosissa.  :)

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #327 : 26.08.2011, 21:52:03 »
Onneks olkoon pysteistä 8) Taitaa olla mukavan hiljainen ajella 3 äänenvaimentimella?
XC70 D5

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #328 : 26.08.2011, 22:13:33 »
Onneks olkoon pysteistä 8) Taitaa olla mukavan hiljainen ajella 3 äänenvaimentimella?

Kiitos...

Oli kolmas "saavutus" tänä vuonna.
1: vrcf... kaunein etuveto
2 Carnia motorsport festival: Peoples choice.
3. Vallåkra: NordicR peoples choice.

2 ensimmäistä oli käytännössä ratapäivä ja niissä mulla sisäänajo joten ei auttanu kun seistä parkkipaikalla
konepelti auki ja "kerätä" ääniä.  (eli aitoja rataihmisisä kohtaa vähän epäreiliua).

Mutta Tämä NordicR antama palkinto oli ensimmäinen puhtaasti näyttelyyn perustuva palkinto.
Ja se lämmitti sydäntä...



JA kuten VRCF myös NordicR palkintojenjaossa oli miehiä jakaamassa pystit....
Pitihän niitä halata kun taas oli hymy herkässä.

juu auto toimii hienosti hiljaisena käyttöautona.
2500 tuli ajettua vaasa- vallåkra - vaasa ja siinä matkana ei väsyny sen pahemmin...

tuo 3" katista taaksepäin tekee toki sen että 2000rpm kohdalla. eli 80km/h vitosella niin
kori värhtelee/resonoi hienosti pukiston kanssa. Eli pakosta jouttu ajamaan 85km/h.
muutoin on hijlainen ja kiva.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #329 : 26.08.2011, 23:32:56 »


Oli kolmas "saavutus" tänä vuonna.
1: vrcf... kaunein etuveto
2 Carnia motorsport festival: Peoples choice.
3. Vallåkra: NordicR peoples choice.


Kova työ tuottaa tulosta. Onneksi olkoon P>. Sitä ei moni ymmärrä miten paljon työtunteja joutuu panostamaan kun haetaan ne viimmeiset yksityiskohdat kohdalleen. Muistan kun puhuit botniaringin kahviossa siitä miten suunnilleen asuit tallissa että sait auton vrcf:n kesätapahtumaan. Moni olisi heittänyt hanskat tiskiin siinä kohtaa. Hatunnoston arvoinen suoritus :).

 

Elekma  Autoracing