Kulkukoira  Proturbo

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #375 : 10.10.2011, 08:29:13 »
Nyt kun tarkemmin luin, niin tätähän ei ole säädetty nykyiselle set upille. Onhan se kohtuu selvää, ettei toimikaan.

Ystävällisenä neuvona sen verran, että käy sellaisessa penkkipaikassa, missä saa otettua myös seokset.. :)

Joo... näin teen :D

Tässä kävi nyt niin että pitkää matka on jo tullu ajettu ja on "toiminu" hienosti.
Mutta se tieto miten pakeetti toimii oikeasti on ollu täysin hukassa...

Sen takia nyt penkitin... ja siinä selvis että kaikki ei ole niikun pitää.
Eli sekin on tavallaan positiivista kun nyt on hyvä syy jättää urheilulliset ajot pois kunnes säädöt on kohdallaan.

Seuraava askel on tarkistaa kaikki mikä voin tuo aiheuttaa ja miettiä kaikki pikkunippelit kuten tuo mag.ven. kaasuläppä ym..
sitten kun ne on toimiiviksi todettu niin voi käydä säätämässä. (ettei sitten säätöurakka mene *ituille kun joku pieni juttu on huonossa hapessa)..

-K

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #376 : 10.10.2011, 10:44:12 »
Kyllä tämä auto viedään 100% varmuudella laatupaikkaan custom-ohjelmointiin. Nyt haettiin vain ongelmakohtia...näihin pyritään löytämään ratkaisu ennen softan tekoa. Oman auton kohdalla olisi tullut aikoinaan hukkareissu, jos ei välipenkkiä olisi tehty ennen varsinaista custom-ohjelmaa. Jos välipenkki on jonkun mielestää turha niin ajatelkoon kommentin antajat sitten niin. Tuo paikka missä ZuluR:n auto välipenkitettiin oli kokolailla laadukas paikka...penkittäjä osasi homman eli kyseessä ei ollut mikään koneen tuhoaja putiikki...

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #377 : 10.10.2011, 10:44:57 »

Vesiruutta on ahtopaineohjattu.
kontrolleri on progressivinen!
Eli säädetään aloitus ja max !
(Kuva poistettu lainauksesta.)

kuten aiemmin kirjoitin... custom lastu thedään sitten ilman vesiruuttaa!

Ok. Ja toi säädetty paine on nyt se väli millä paineella ruutta pukkaa vettä koneeseen + sen hetkinen ahtopaine?

Vähän mietityttää miksi päädyitte vähentämään vettä, kun kone naulasi. Mutta samapa se. Kone säätöihin ja sit uutta testiä niin saa tuloksiin järkeä ja säästyy kamat ehjänä.

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #378 : 10.10.2011, 10:52:29 »
Kyllä tämä auto viedään 100% varmuudella laatupaikkaan custom-ohjelmointiin. Nyt haettiin vain ongelmakohtia...näihin pyritään löytämään ratkaisu ennen softan tekoa. Oman auton kohdalla olisi tullut aikoinaan hukkareissu, jos ei välipenkkiä olisi tehty ennen varsinaista custom-ohjelmaa. Jos välipenkki on jonkun mielestää turha niin ajatelkoon kommentin antajat sitten niin. Tuo paikka missä ZuluR:n auto välipenkitettiin oli kokolailla laadukas paikka...penkittäjä osasi homman eli kyseessä ei ollut mikään koneen tuhoaja putiikki...

Ilman seosmittausta säätämätön auto jonka havaitaan nakuttavan. Välipenkki jää varmasti elämään jo ihan sanana näissä keskusteluissa :)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #379 : 10.10.2011, 11:30:23 »
Ok. Ja toi säädetty paine on nyt se väli millä paineella ruutta pukkaa vettä koneeseen + sen hetkinen ahtopaine?

Vähän mietityttää miksi päädyitte vähentämään vettä, kun kone naulasi. Mutta samapa se. Kone säätöihin ja sit uutta testiä niin saa tuloksiin järkeä ja säästyy kamat ehjänä.

Pientä toista...

* Vettä (veden määr) lisättiin kun nakutti! (aluksi start/max: 0.6/2bar 2 viimeistä vetoa: 0.0/1.5bar)
* Viimeinen veto niin kone ei nakuttanu! (veto aloitettiin 2000rpm kohdalla jolloin ahdot ei noussu niin nopeasti!)


Ilman seosmittausta säätämätön auto jonka havaitaan nakuttavan. Välipenkki jää varmasti elämään jo ihan sanana näissä keskusteluissa :)

Amen :D

Keskustelu on toki hyvä!
on tullu muutama juttu jo esille mitä pitää tarkistaa :D

« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 11:39:41 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #380 : 10.10.2011, 14:00:07 »
Pientä toista...

* Vettä (veden määr) lisättiin kun nakutti! (aluksi start/max: 0.6/2bar 2 viimeistä vetoa: 0.0/1.5bar)
* Viimeinen veto niin kone ei nakuttanu! (veto aloitettiin 2000rpm kohdalla jolloin ahdot ei noussu niin nopeasti!)


Juu mä en vissiin vaa ymmärtäny oiken tuon ruutan toimintaa. Eli toi on alotuspaine ja se paine millä täys ruiskutus on päällä :)

Alotuspainettahan tossa varmaan kannattaa ja kärsii nostaa nollasta kun säädöt on kohillaan.
« Viimeksi muokattu: 10.10.2011, 14:40:53 kirjoittanut Zamppa »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #381 : 10.10.2011, 16:58:04 »
Juu mä en vissiin vaa ymmärtäny oiken tuon ruutan toimintaa. Eli toi on alotuspaine ja se paine millä täys ruiskutus on päällä :)

Alotuspainettahan tossa varmaan kannattaa ja kärsii nostaa nollasta kun säädöt on kohillaan.

Toi ohjain siis noistaa vesipumpun kierroksia (veden määrää) lineaarisesti tuon asetetun aloituspisteen ja maksimin välillä.

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #382 : 10.10.2011, 20:40:19 »
Toi ohjain siis noistaa vesipumpun kierroksia (veden määrää) lineaarisesti tuon asetetun aloituspisteen ja maksimin välillä.

Jees tähän mä päädyin myös kun aikani ihmettelin :D nyt se on sit selkeesti sanottu.

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #383 : 10.10.2011, 22:01:43 »
Enhän minä näistä tiedä kuin teoriatasolla, mutta näyttäisi naulaus ilmaantuvan vähän sen jälkeen kun WOT-kartan rikastus loppuu mielestäni aika jyrkästi.

Hyvä siitä vielä custom-lastulla tulee. Tai hyvähän se on jo nyt, mutta v***n hyvä.
V70 2.5D -00

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #384 : 10.10.2011, 22:22:19 »
Lisää löylyä :D

tässä litrateho dynotuloksien raakadatasta.

B = 1 veto
E = 4 veto.

1,3 veto 3 vaihteella
2,3 veto 4 vaihteella

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #385 : 11.10.2011, 08:52:35 »
Lisää löylyä :D

tässä litrateho dynotuloksien raakadatasta.

B = 1 veto
E = 4 veto.

1,3 veto 3 vaihteella
2,3 veto 4 vaihteella
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mä kun luulin, että sulla on siellä yli 300 heppaa, eli +130 heppaa litralta, mutta ton perusteella siellä olisi noin 64 heppaa litralta... ;D
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #386 : 11.10.2011, 11:54:57 »
Mä kun luulin, että sulla on siellä yli 300 heppaa, eli +130 heppaa litralta, mutta ton perusteella siellä olisi noin 64 heppaa litralta... ;D

Hupsista...

Litrateho muunnettu vapaasti hengittäväksi.
Kaava
Ahtopaine + 1 / hv

Kone imaisee parhaimmillaan yli 6 vapaarilitran verran ilmaa! :D

Tuosta selvis nyt sen verran että viimeinen veto niin kone tuotti eniten tehoa kierrosalueella 4300-5300 ... vaikka huippu hv lukema sillä vedolla ei tullut!

Eli sen vedon ahtopaine sillä kierroalueella on tavoitettava.

Poissa mortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #387 : 11.10.2011, 13:37:10 »
 Onko tässä tehoa vaiko eikö? Ja jos on niin paljonko?  :hello:

edit: jaa olihan siellä lappu.

Ihan kivat käyttöauton tehot, mutta tuolla 19T:llä hajoitat kyllä moottorisi jos hulluttelet noiden paineiden kanssa.


« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 13:49:02 kirjoittanut mortti »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #388 : 11.10.2011, 13:43:10 »
Onko tässä tehoa vaiko eikö? Ja jos on niin paljonko?  :hello:

Quaife lukko, 225 rakauviolliset etukiekot.. ja sutii nelosella kuivalla asfaltilla... ;)
ei paljon sillä vaihteella mutta sen verran että irtoaa...

tuossa lisää: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1259.345

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #389 : 11.10.2011, 19:25:28 »
Lainaus
    Onko tässä tehoa vaiko eikö? Ja jos on niin paljonko?  :hello:


Quaife lukko, 225 rakauviolliset etukiekot.. ja sutii nelosella kuivalla asfaltilla... ;)
ei paljon sillä vaihteella mutta sen verran että irtoaa...

Toi oikeastaan kertoo juurikin vaan sitä, että pienellä pillerillä ajetaan kunnon ahtopiikki sinne joka taas sitten aiheuttaa ton pidon menetyksen.
Noita vaparitehoja mun mielestä ei kannata yhtään tuijotella, kun se ei ole vapari. Ei se voi ihmeitä tuottaa "vaparina" kun on tuo solmu putkessa.

Tuolla joku mainitsi ton mekaaniseen säätimen ahtopaineelle.... kannattais laittaa munkin mielestä se sinne per heti ja koittaa miten toimii esim. 1.2-1.3bar ahdolla... eikä ees maksa montaa euroa kunnollinen säädin.
raw d

 

RallyBaron  Samppasport