KL-varaosat  Race.fi

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189733 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #390 : 11.10.2011, 21:11:47 »
Toi oikeastaan kertoo juurikin vaan sitä, että pienellä pillerillä ajetaan kunnon ahtopiikki sinne joka taas sitten aiheuttaa ton pidon menetyksen.
Noita vaparitehoja mun mielestä ei kannata yhtään tuijotella, kun se ei ole vapari. Ei se voi ihmeitä tuottaa "vaparina" kun on tuo solmu putkessa.

Tuolla joku mainitsi ton mekaaniseen säätimen ahtopaineelle.... kannattais laittaa munkin mielestä se sinne per heti ja koittaa miten toimii esim. 1.2-1.3bar ahdolla... eikä ees maksa montaa euroa kunnollinen säädin.

Niin kauan kun tuo mun 19t vaivaa ihmisiä niin se pysyy koneessa kiinni! 8)
Onhan se iso turbo viehättävä... kun on vähemmän pakopaineita, lämpöja bla bla bla....

Mutta 19t on söpö ahdin :D Se on ahtimien "Hello kitty"...
http://www.garaget.org/video/32585

Mollatkaa vielä niin maalaan sen vielä pinkiksi :D


No... eeeh.. takaisin todellisuuteen.
joo pitää tuota "turboruuvia" miettiä...

tai oikeastaa.... jos sellaiseen on pakko "sortua" niin sitten se on jälkimarkkina elektrooninen ahtopaineohjaus niin saa vähän päivitystä samalla! Kun kerran blitzillä sais talvelle vähän ahtoja alas ja sisäänrakennettu G-voima kiihditysmittari ym kivaa.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #391 : 11.10.2011, 22:19:01 »
Niin kauan kun tuo mun 19t vaivaa ihmisiä niin se pysyy koneessa kiinni! 8)
Onhan se iso turbo viehättävä... kun on vähemmän pakopaineita, lämpöja bla bla bla....

Mutta 19t on söpö ahdin :D Se on ahtimien "Hello kitty"...
http://www.garaget.org/video/32585

Mollatkaa vielä niin maalaan sen vielä pinkiksi :D


No... eeeh.. takaisin todellisuuteen.
joo pitää tuota "turboruuvia" miettiä...

tai oikeastaa.... jos sellaiseen on pakko "sortua" niin sitten se on jälkimarkkina elektrooninen ahtopaineohjaus niin saa vähän päivitystä samalla! Kun kerran blitzillä sais talvelle vähän ahtoja alas ja sisäänrakennettu G-voima kiihditysmittari ym kivaa.

Hyvä ahdin vakioahtimena tai pienemmässä koneessa.

Testaa vaan ihmeessä tuota mekaanista säädintä, ei maksa vaivaa ja toimii taatusti.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #392 : 11.10.2011, 22:22:08 »
Hyvä ahdin vakioahtimena tai pienemmässä koneessa.
Ja katsastuksessa ei ole mitään ongelmaa  ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #393 : 11.10.2011, 22:34:17 »
...19t on söpö ahdin :D Se on ahtimien "Hello kitty"...

Mollatkaa vielä niin maalaan sen vielä pinkiksi :D
19t on huono, epäkelpo, liikaa alavääntöä tuottava, pahatapainen ja ruman kampauksen omaava ahtimen pienoismalli ja nykyisellään väärän värinen  ;D :D

Joko löysit maalia?  :2funny:

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #394 : 11.10.2011, 23:02:25 »
http://www.z-power.fi/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=69

Tollasen kun laitat nii loppuu ihmettely noitten ahtojen kaa ja voit jatkaa "vikojen" selvittämistä  ;) Niin ja tossa on tollate "lukitus" mitä toivoit ja voin taata että kun tolla saat kerran ahdot kohdilleen niin ei ihan heti tee mieli mennä säätään uusiks  ;D Mut tolla ei piikkaile ja ahdot on just ne mihkä ne säädät.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2011, 23:23:21 kirjoittanut Wortex »
S60 T5

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #395 : 12.10.2011, 00:05:10 »
Mutta 19t on söpö ahdin :D Se on ahtimien "Hello kitty"...
http://www.garaget.org/video/32585

Mollatkaa vielä niin maalaan sen vielä pinkiksi :D


Kerää koko sarja ja päivitä putkisto samalla ahtimen mukaiseksi. :juhau:



*********

Hieman asiaakin vielä. Veikkaan että tuo 19T on ihan tapissaan tuossa paketissa. Vaihtamalla 19T:n oikeaan ahtimeen saat koneesi potentiaalin esille ja sitten se hymy nousee naamalle.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #396 : 12.10.2011, 10:17:58 »
Mä en jaksa ymmärtää, miksi on pakko vääntää tuon epäkelvon ahtimen kanssa. Se on hyvä ahdin vakiokoneeseen, ei enää tähän. Nyt se on se heikoin ja huonoin lenkki koko koneessa.
Ei sinne tarvitse mitään mörköä tilalle laittaa, mutta jotain isompaa se nyt vain huutaa, sen näkee kaikesta moottorin toiminnasta.
Tai sitten vain lasket ne ahdot alas ja ajelet "vajailla" tehoilla. Siihen tosin olisi riittäny vähempikin moottorin muuttaminen.

Kun koko muu moottori on tehty jo isoille tehoille, en kyllä ymmärrä sitäkään, miksi tota Mitsua piti alunperinkään sinne asettaa, kerralla sopiva ahdin ja penkissä pikkuhiljaa säätöä olisi ajanut täysin saman asian.

Mutta kuten sanottu, jokainen taaplaa tyylillään. Toivottavasti et vain kokeiluissa riko hienoa konetta.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #397 : 12.10.2011, 10:36:34 »
No tämähän on käyttöauto, ja ZuluR puhui viime Vaasanseudun miitissä, että on vakaa tarkoitus ajaa koko talvi tällä autolla..

Kenties se saattaa vaikuttaa jonkin verran..
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #398 : 12.10.2011, 11:05:14 »
No tämähän on käyttöauto, ja ZuluR puhui viime Vaasanseudun miitissä, että on vakaa tarkoitus ajaa koko talvi tällä autolla..

Kenties se saattaa vaikuttaa jonkin verran..
Etenkin kun on käyttöauto.
Pakopaineet seilaa ties missä, samoin lämmöt ja seoksistakaan ei ole mitään hajua. Vääntö ja tehopiikit on kummallisissa paikoissa. Sekö on hyvä etenkin käyttöautolle?
En tarkoita että sillä isolla ahtimella pitää heti ottaa kaikki ulos, vaan että sen avulla saa auton toimimaan paremmin ja sitten kun into iskee tai kevät, voi säätäjäsedälle sanoa että nyt kaikki irti.
Ei iso ahdin tarkoita, etteikö autoa voisi säätää pienemmille tehoille. Valitaan se ahdin sen mukaan. Kaikkea kun ei voi saada samassa paketissa.

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #399 : 12.10.2011, 15:17:45 »
Etenkin kun on käyttöauto.
Pakopaineet seilaa ties missä, samoin lämmöt ja seoksistakaan ei ole mitään hajua. Vääntö ja tehopiikit on kummallisissa paikoissa. Sekö on hyvä etenkin käyttöautolle?
En tarkoita että sillä isolla ahtimella pitää heti ottaa kaikki ulos, vaan että sen avulla saa auton toimimaan paremmin ja sitten kun into iskee tai kevät, voi säätäjäsedälle sanoa että nyt kaikki irti.
Ei iso ahdin tarkoita, etteikö autoa voisi säätää pienemmille tehoille. Valitaan se ahdin sen mukaan. Kaikkea kun ei voi saada samassa paketissa.

Samaa mieltä. Omaan jakeluun ei mene, että miks rakennetaan moottori kestämään isompiakin tehoja ja yritetään rikkoa moottori pikku ahistimella, isoilla ahdoilla, kun isommalla ahtimella sais saman tehon pikkupaineilla, kuten tuo omani toimi tolla vanhalla HY35:lla hyvin jopa talven, ja tehoa silti n. 400hp 1.2bar ahdoilla. Mutta kaikilla tietysti omat mielipiteensä
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #400 : 12.10.2011, 15:23:06 »
Etenkin kun on käyttöauto.
Pakopaineet seilaa ties missä, samoin lämmöt ja seoksistakaan ei ole mitään hajua. Vääntö ja tehopiikit on kummallisissa paikoissa. Sekö on hyvä etenkin käyttöautolle?

lainauksesta sen verran että turha niitä tehopiikkejä ja vääntöjä on katsoa kun ei autoon ole tehty vielä sille tarkoitettua softaakaan ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nyt kun olen viikonverran kummastellut ihmisten kommentteja tässä topickissa niin on pakko aukaista jo suuta.

ensinäkään en ymmärrä puoltenkaan kommenttien tarkoitusta, ZuluR selitti tuolla jo kerran että se oli välipenkki ja selitti myös sen välipenkin tarkoituksen. eli ZuluR varmisti että asiat ovat kunnossa kun lähdetään tekemään sitä CUSTOM SOFTAA. Ja välipenkki oli helvetin kova veto, eihän ne asiat kunnossa olleetkaan eli softan teko reissu olisi ollut turha, tuskin olisi saatu säädettyä.
eli ahtopaineen säädöt ja semmoiset on saatava kuntoon ennen sitä.

ja lopettakaa nyt jo se ahtimen vaihto keskustelu, uskon ihan 100% että ZuluR saa autonsa toimimaan tuolla ahtimella juuri niinkuin HÄN haluaa.

ja kun tuon ahtimen/kokoonpanon saa kunnolla toimimaan niin on varmasti parempi ajettavuus käyttöautona kuin taas että jos siinä olisi vähääkään isompi ahdin
« Viimeksi muokattu: 12.10.2011, 15:24:53 kirjoittanut skebazu »

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #401 : 12.10.2011, 15:24:07 »
Ja ettei ihan vaan vittuiluks menis, nii mulla olis tossa hyllyssä sulle käyttämätön HX40 super, voidaan vaihtaa niin saan sun 19T:n itelle sisäänajoa varten :)
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #402 : 12.10.2011, 15:37:10 »
Ja ettei ihan vaan vittuiluks menis, nii mulla olis tossa hyllyssä sulle käyttämätön HX40 super, voidaan vaihtaa niin saan sun 19T:n itelle sisäänajoa varten :)

Mielenkiitoinen ajatus... pitääpä pohtia.

Maalasin jo tuon 19t pinkiksi... haittaako se?   :2funny:

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #403 : 12.10.2011, 15:43:16 »
Mielenkiitoinen ajatus... pitääpä pohtia.

Maalasin jo tuon 19t pinkiksi... haittaako se?   :2funny:

Ei se mitään meinaa, on niin pikkanen ettei se sieltä näy..
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #404 : 12.10.2011, 16:55:57 »
lainauksesta sen verran että turha niitä tehopiikkejä ja vääntöjä on katsoa kun ei autoon ole tehty vielä sille tarkoitettua softaakaan ?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nyt kun olen viikonverran kummastellut ihmisten kommentteja tässä topickissa niin on pakko aukaista jo suuta.

ensinäkään en ymmärrä puoltenkaan kommenttien tarkoitusta, ZuluR selitti tuolla jo kerran että se oli välipenkki ja selitti myös sen välipenkin tarkoituksen. eli ZuluR varmisti että asiat ovat kunnossa kun lähdetään tekemään sitä CUSTOM SOFTAA. Ja välipenkki oli helvetin kova veto, eihän ne asiat kunnossa olleetkaan eli softan teko reissu olisi ollut turha, tuskin olisi saatu säädettyä.
eli ahtopaineen säädöt ja semmoiset on saatava kuntoon ennen sitä.

ja lopettakaa nyt jo se ahtimen vaihto keskustelu, uskon ihan 100% että ZuluR saa autonsa toimimaan tuolla ahtimella juuri niinkuin HÄN haluaa.

ja kun tuon ahtimen/kokoonpanon saa kunnolla toimimaan niin on varmasti parempi ajettavuus käyttöautona kuin taas että jos siinä olisi vähääkään isompi ahdin

Mikä siinä välipenkissä oli niin ihmeellistä, mitä ei olisi huomattu jo siinä vaiheessa, kun softaa tehdään uusiksi loppuunasti T19;lle tai isolle ahtimelle? Tai jätetään se iso ahdin nyt kokonaan pois, ettei kukaan ota herneitä nenään.
Puolet vioista olisi ollut pois, kun bulkki stagemikälie olisi jätetty väliin ja ajettu auto heti oikeaan säätöön.
Jos vikoja olisi ollut, kuten olisi ahtopaineen osalta, olisi ne nähty ihan samalla tavalla, mutta tälläkin hetkellä olisi muut osa-alueet kuten seokset ja sytkät säädetty jo kohdilleen.

Kuten sanoin, jokainen tekee niinkuin tykkää, mutta aikamoista uhkapeliä pelataan, vaikkakin auto on ilmeisesti toiminut nyt jo 5000km. Ilmeisesti uhkapeli on voitolla, toivotaan ainakin niin.




 

Kulkukoira  Proturbo