Carcom Oy  Ateho

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #420 : 13.10.2011, 17:43:27 »
jatketaan

Turboruuvi

motronic 4.3 säätää nakutuksen yhteyydessä sytkän "kiltimmäksi" ja vähentää ahtopaineet.
turboruuvi poistaa motornicin mahdollisuus säätää paineita... ja tuhon riski on olemassa.

Eli tämä ratkaisu ei paranna autoa. Se tuo vaan ahtojen säädön mekaaniseksi sillä kustannuksella että nakutus voi päästä entistä enemmän tuhoamaan konetta

Tähän on olemassa kaksi parempaa ratkaisua.
*  ensimmäinen on eletrooninen jälkiasennusahtopainesäädin jossa on oma nakutusanturi! (ja tämä parantaa konetta tekninsesti)
* tästä halppisversio on kytkeä (2) KAKSI turboruuvia ohjamaan ahtopiainetta jossa toisella on paineenylläpitö ja toinen on alkuperäiselle magneettiventiilille jolloin motorinc voi laskea ahdot.

Tässä tapauksessa kun laittaiset sen mekaanisen säätimen ja säädät sillä ahdot vaikka 1.3bar niin aivan varmasti turvallisempi ratkasu kuin nuo sun tän hetkiset ahdot. Sitten kun menet custom säätöön ja sulla on mekaaninen säädin niin ahdot saadaan siihen mihin halutaan ei piikkaile ja 100% varmasti kuka vain autosi säätää on hänellä nakuluurit päässä joten eiköös toi naku silloin oteta huomioon säädössä.

Kauheen nihkeesti oot koittamassa mitään "korjaus/parannus" ehdotuksia vastaan mitä sulle ehdotetaan. Oletko sen hukkiksenkellon tarkastanut?

Mut kyl silti luulen tää peli rupee customin jälkee toimiin.
S60 T5

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #421 : 13.10.2011, 17:56:23 »
Lainaus
Auto on käsittääkseni etuvetoinen - ei voi käyttää kuorma-auton ahdina
Auto on käsittääkseni vähäpäästöienn - ei voi käyttää kuorma-auton ahdinta
Mikä estää?
Toimii ne ihan hyvin vähäpäästöisessä etuvedossakin...
Eikä nyt sotketa vielä leimasetiäkin tähän soppaan.

Ei täällä oikeasti kukaan ole tyrkyttämässä väkisin isoa ahdinta, mainitsin aiemmin holsu 35superin, garretilta löytyy paljonkin toimivia pieniä ahtimia jos ei saa tulla tehoa niin esim. 2860rs .86 pakopesällä ois varmasti soittava, 3071 ois myös varmasti hyvä valinta.
Noita hyvin toimivia pikkuahtimia löytyy vaikka kuinka paljon (lue parempia kuin ite snurrailtu 19T)

Lainaus
Kauheen nihkeesti oot koittamassa mitään "korjaus/parannus" ehdotuksia vastaan mitä sulle ehdotetaan
+1
raw d

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #422 : 13.10.2011, 18:15:29 »
Eipä hirveesti keskeneräisiä taideteoksiakaan arvostella.. Jospa annetaan ZuluR:in tehdä rauhassa mitä haluaa (enkä tarkoita ettei kysyttäessä saa neuvoa antaa :D) ja katotaan sitten mikä on tulos. Ja voihan se olla että ahdin vaihtuu, mutta se on hänen päätöksensä..

Ps. Tuli munkin projektiin pikkuruinen T19  :D Tervetuloa antamaan palautetta  :knuppel2:
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #423 : 13.10.2011, 18:34:53 »
Noihin pakopaineisiin, niin onks tossa ahtimessa ihan orkkis hukkaportti? Oon käsittäny että noitten siipien leikkauksien yhteyksissä on myös suurennettu hukkaportin pinta-alaa..otettu tavaraa pois niin että läppä peittää vielä sen..tämän seurauksena kellokin tarvitsee tietysti säätöä sillä läpälle tulee painetta laajemmalle alueelle...
Toi on ollut mielessä viime päivänä!
Kiitos kun vahvistit mun epäillykset!
Sitä suurempi syy nyt ottaa se irti ja katsoa...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #424 : 13.10.2011, 18:39:57 »
Noihin pakopaineisiin, niin onks tossa ahtimessa ihan orkkis hukkaportti? Oon käsittäny että noitten siipien leikkauksien yhteyksissä on myös suurennettu hukkaportin pinta-alaa..otettu tavaraa pois niin että läppä peittää vielä sen..tämän seurauksena kellokin tarvitsee tietysti säätöä sillä läpälle tulee painetta laajemmalle alueelle...

Tuonhan pitäisi tehdä se, että liian löysällä jousella portti aukeaa nopeammin ja jos samalla on tosiaan kiristetty kellon tankoa, niin aiheuttaa tuon ahtojen piikkauksen.

Kun portti aukeaa, niin pakokaasua menee niin paljon ohitse, että ahdin ei jaksa enää pitää saavutettua pyörimisnopeutta ja ahdot laskee.

Ahdin voi myös mennä tukkoon ja samalla koneen hengitys ei toimi ja ei ole edellytyksiä pitää suurta ahtopainetta / pyörimisnopeutta pienellä ahtimella.

Edit: löyty muuten yks postaus kesältä.

Jotenkin sitä vaan odotti, että tähän tulee vähän niin kuin ahdin, mutta hieman isompi, kun muitakin osia ollaan vaihdeltu kestämään isompia tehoja.

:juhau:

(Kuva poistettu lainauksesta.)
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 18:44:54 kirjoittanut JuHaU »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #425 : 13.10.2011, 19:17:21 »
Auto on käsittääkseni etuvetoinen - ei voi käyttää kuorma-auton ahdina
Auto on käsittääkseni vähäpäästöienn - ei voi käyttää kuorma-auton ahdinta

Mitä yrität tällä kommentilla saavuttaa!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #426 : 13.10.2011, 20:00:23 »
Mitä yrität tällä kommentilla saavuttaa!

Yritän saavuttaa keskustelua
Käyttö autohan tämä on?

Meinaan että jos siellä on ahdin mikä potkaisee kerralla sen 500hv niin voi olla aika vekkuli ajettava vaikka alusta, lukko ja kunnon renkaat löytyykin.

Leimasetä sekaantuu väkisinkin jossain vaiheessa käyttöautoon. Näyttely autot on erikseen

Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Vekku

  • 339km/h@1609m
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #427 : 13.10.2011, 20:24:52 »

Meinaan että jos siellä on ahdin mikä potkaisee kerralla sen 500hv niin voi olla aika vekkuli ajettava vaikka alusta, lukko ja kunnon renkaat löytyykin.

Leimasetä sekaantuu väkisinkin jossain vaiheessa käyttöautoon. Näyttely autot on erikseen

Välimallin (kuorma-auton)  ahdin, eli vaikka 500hp luokkaa oleva, ei kyl potkaise kerralla kaikkea  :) Vai onko se sitä, jos "herää" 4000rpm? Vekkuliahan tän touhun pitääkin olla  8) Ei se noilla tehoilla vielä pahasti vetele tms.
Leimasedät tai muutkaan namusedät ei mun mielestä kuulu tähän topicciin  :D
Hauskaa tarinaa on, ei voi muuta sanoa :2funny:


Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #428 : 13.10.2011, 22:34:40 »
Mikä ZuluR sulla on ollut tässä tavotteena ja mihin meinaat myöhemmin pyrkiä?

Tässä projektipäiväkirja ekasta sivusta lyhennetty versio..

Kerran kun "innostuin kirjoittamaan" kirjoitetaan vähän lisää.

Projektin tavoitteet

* Kaikki muoviosat pitää olla maalattuja, en jaksa putsata valkoisia vahanjäämiä listoista puskureista ym. Ainoa ei maalattu osa on nyt sivupeilien mustat kiinnkkeet.

* Auton tulee pysyä käyttöautona, eli maavara pitää olla jotta ei puskuria tarvitse joka vuos uusia :)

* Auton tulee olla korjattavissa "hyllyosilla", tämä on jo osittain mennyt pieleen. :)

* Kaikki tekniikkaan liityvää mikä vaihtuu pitää olla mallia paranettu/vahvempi kuin alkuperäinen.

Ne palikat mitä menee moottoriin pitäisi sietää noin 500hv tehon mutta niin paljon tehoa ei tässä autossa tule olemaan :D Tavoitteena teho/vääntökäyrä jokana avulla auto pystyy käyttämään jokapäiväisessä ajoissa. (toki v-tuning porukka yllyttää jossain vaiheessa virittämään niin että homma karkaa pahasti käsistä)

Lyhyesti: Jatkan auton "jalostamista" Refinement mikä R kirjan maliimerkinässä tarkoittaa...

Eli Tämä moottori Volvo itse olisi periaatteessa voinnut rakentaa...
Ne osat mitä ei ole volvolle tehty ei ole montaa..
painelevy, tulpat ja bensapainesäätin.. (nopeasti mietittynä...)

Toistaiseksi olen suht tyytyäinen.. kun alunperin (uutena) mun kone tuotti 250hv. 5500rpm kohdalla. Ja nyt penkissä tuli tuossa 5100rpm kohdalla 325hv vaikka niin ei pitäny käydä glt nokilla ja siipileikatulla ahtimella:D
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 22:37:37 kirjoittanut ZuluR »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #429 : 13.10.2011, 22:54:04 »
Kauheen nihkeesti oot koittamassa mitään "korjaus/parannus" ehdotuksia vastaan mitä sulle ehdotetaan. Oletko sen hukkiksenkellon tarkastanut?

Mut kyl silti luulen tää peli rupee customin jälkee toimiin.

En ole vielä kerenny mitään kokeilla.... syytetään ajapuutetta :( jne jne...

Kun ahdin siipileikattiin niin ahdin oli samalla huollossa
Eli siellä ne tarkisti kaiken.
Aion kuitenkin tarkistaa sen kun saan jostain järkevän "pumppuratikaisun mittarilla" jolla tuon varmasti saa testattua.
listalla on myös jotain muita juttuja mitä pitää tarkistaa:

* hukkiskellon kalvo.
* imm anturi
* magneettiventiili kuntotarkistus ja paikansiirto.
* kaasuläppän asento (tarkistus hienosäätö)
* hukkaportti
* jännite pumpulle (bensapaineen mittaus calibroitulla ulkoisella mittarilla varmistakseen että oma mittari ei näytä väärin)
* laajakaistalambdan korjaus (yritys ainakin)
* ilmanotto ilmanputsarille
* Dumppi (tarkistus)

Tuossa nyt jotain... mitä tulee mieleen.

Niin... ja kiitos kaikille jotka ovat antaneet vihjeitä/vinkkejä.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 22:57:03 kirjoittanut ZuluR »

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #430 : 14.10.2011, 00:13:43 »
* hukkiskellon kalvo.
* imm anturi
* magneettiventiili kuntotarkistus ja paikansiirto.
* kaasuläppän asento (tarkistus hienosäätö)
* hukkaportti
* jännite pumpulle (bensapaineen mittaus calibroitulla ulkoisella mittarilla varmistakseen että oma mittari ei näytä väärin)
* laajakaistalambdan korjaus (yritys ainakin)
* ilmanotto ilmanputsarille
* Dumppi (tarkistus)

Noi on hyvä tarkistaa, vaikka tuskin sieltä vikaa löytyy. Ongelmat on kuitenkin olleet alusta asti ja ihmettelisin suuresti, jos FinTurbo ei olisi kelloa ja dumpin kalvoa tarkastanut. Ja jos dumppi olisi viallinen, ei sulla siellä mitään ahtoja juurikaan olisi...

Väittäsin 95% varmuudella, että nuo sun ongelmat johtuvat tosta haistapaskapompannappi stagewhatever softasta, joka on tehty jollekin raudalle joskus jonkun huippuammattilaisen toimesta. En ihmettelisi, vaikka 3d tilassa karttaa tarkasteltuna sieltä löytyisi kohokuviona piirrettynä ulkosynnytin tai fuck off -teksti (vähän vastaavaa nähnyt "italo ohjelmissa"). Geneeriset "asenna itse" tsuippa duippa puulastut voi suosiolla ohittaa.

Eli tsekkaat, ettei ole vuotoja, yllämainitut kohdat just in case ja kippidi kippidi vauhtia säätöön.

Vaikka softaan on asetettu joku x paine targetiksi, ei se sun raudalla enää päde ja mankkuvenan dutyt päin ulkosynnytintä. Sulla on kuitenkin hengitystä parannettu ym, että kamaa menee läpikin koneesta ihan eri malliin, mikä muuttaa tilannetta ja hukkaportin virtaustarvetta _paljon_. Kun kerran sait ilman mankkuvenaa jotain 0,6bar (vai mitäseoli), ei säädön kanssa tule ongelmaa, mikäli säätäjä osaa (tai sitä kiinnostaa, jos Karala).
Ja perus turbosmartin ruuvin saa lukittua pienellä kuusiokoloruuvilla. Jos avain ei ole mukana, ei kiusaustakaan tule ;) Mut ite menisin solenoidin kanssa, koska sillä saa semmosen buustikäyrän ku haluaa (jos säätäjä omaa yllämainitut ominaisuudet). Mihin muuten viet säädettäväksi?
Ja sit ku haluat lopettaa pelleilyn hitaasti lämpeävällä vempulan laajakaistalla, kipase vaikka multa hakemassa PLX. Ja siirrä pakolämpöanturi kannen ja turbon väliin. Voit vaikka eleettömästi porata sopivan kierteen suoraan pakopesään ni saa siitä speksit. Ahtimen jälkeen lämpö laskee äkkiä sen sata astetta, vaikka olisi lähelläkin turbiinia.

Ja tosiaan, hyrrä valitaan tavoitteen mukaan, ei koneen potentiaalin tai tuijottamalla pelkkää moottorin tilavuutta. Lämpöä tuo kerää ja hehkuu kuin helvetti, mutta käyttöautoluonteen omaavana, niitä täyskaasuhunssitteluja ei varmaan ihan lopen paljoa tule. Btw, laittoivatkohan ne sinne kunnon painelaakerin, vai sen keltametallisen orkkiksen haistapaska painehelalla ja normi pakopuolen tiivisterenkaan vai hipi step gap mallin? Ja ne runditiedot, mitä kertoilit. Ne on tasapainotus kierrosnopeuksia keskiöpenkissä. Mitsut on tehty sen verran tarkkaan speksiin, etten usko valtaisaa eroa olevan, vaikka huollettuna onkin käytetty 150krpm nopeutta.

edit: siivoiltu
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 11:43:39 kirjoittanut antonmies »

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #431 : 14.10.2011, 01:16:50 »
Turhan kuittailun voisi jättää pois tässäkin topicissa ja keskittyä itse asiaan. Sama koskee myös itse topciin aloittajaa.

Asioiden tulisi moottorien rakentamisessa lähteä kuitenkin jollain tapaa moottoritekniikan perusteista ja fysiikasta. Muuten touhussa ei ole oikeen ideaa, koska jos ajat ahtimen ulos kartalta, ei ne fysiikan lait siitä mihinkään kumoudu, vaikka mitä tekisi. Kokoonpanon voi saada toki jotenkin toimimaan, mutta onko se järkevä kokonpano moottorisuunittelun näkökannalta, on ihan eri asia.

En halua puuttua sinällään kenenkään ahdinvalintoihin, minulle on ihan sama mitä ahdinta kukin autoonsa pistää, mutta kannattaa myös ymmärtää se asia, että on ihmisiä, insinöörejä jne... ketkä suunittelevat näitä moottoreita työkseen ja täälläkin saattaa kirjoitella sellaisia ihmisiä. Silloin oikeasti jo lasketaan näitä asioita, eikä ole enää "ihan sama mitä pakopainetta ja lämpöä on ei kiinnosta".

Tuollaisella huutelulla mahdollisten hyvien neuvojen kuittaaminen kertoo imho. vain siitä, että luulee tietävänsä asioista enemmän kuin tietää.

Itse en tiedä, kun en ole moottorisuunittelua varsinaisesti opiskellut, joten en mitään ahdinta suosittelekaan.

Huvin ja urheilun vuoksi tarkastellaan asiaa harrastelupohjalta kuitenkin. Unohdetaan myös sitten ne pakopaineet ja lämmöt hetkeksi ja vilkaistaan vaikka tuon 19T:n kompressorikarttaa.

http://www.elisanet.fi/mtn/images/autot/sekalaisia/td04h-19t.gif

Pikaisesti vajaavaisilla lähtötiedoilla laskettuna, taitaa asettua 1.7bar ahtopaineella tuollaisessa koneessa tuo piste hieman sakkausrajan oikealle puolelle ja karttaan piirretyn suurimman ahtimen pyörimisnopeuden alapuolelle. Melkein sakkausrajalla siis jo ja hyötysuhteiden puolesta toimitaan jo lämpöpumppuna.

Pelkkä kompurapuolen tarkastelulla ei tietysti ahdinta vielä valita, varsinkaan näillä lähtötiedoilla, mutta turbiinipuolta "helpompana" tarkastelukohteena tuollainen löyhä tarkastelukin jo antaa sellaisen kuvan, että ahdin ei todellakaan toimi sillä alueella ja hyötysuhteella, noilla paineilla tuollaisessa koneessa, kuin mihin se on suunniteltu.

Tsemppiä kuitenkin projektiin, mutta itselle särähtää heti korvaan, jos jonkun ilmeisesti asiasta jotain ymmärtävänkin kommentit kuitataan vaan tyyliin "ei mua kiinnosta en laita tähän, älkää ehdottako".

Oma mielipiteeni on se, että jos tänne jotain laittaa esille, niin silloin pitää olla valmis ottamaan myös palautetta vaikka se ei aina olisi sellaista, kuin olisi toivonut. Olettaen että palautteessa on jotain asiaa, eikä se ole henk.koht kuittailua.

Ei mulla muuta, jatkakaa.  -H- (Ja yrittäkää pitää aihe edes jossainmäärin asiallisena).
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 11:30:41 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #432 : 14.10.2011, 02:40:14 »
Ahdinvalinta ei ainakaan minua häiritse. Sitten vain etsitään paljonko siitä saadaan tehoa ilman nakutusta kohtalaisilla pakopaineilla custom-lastun kera. Kai se noiden konemuutosten perusteella enemmän antaa kuin mitä valtaosalla foorumin käyttäjistä on, edes samalla ahtimella.

Ja onhan se käyttöautossa mukavaa olla miettimättä että kestääköhän esim. veivit tämän verran tehoa, kun ne kestäisivät paljon enemmänkin, vaan vakiot eivät välttämättä kestäis.
V70 2.5D -00

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #433 : 14.10.2011, 08:23:09 »
Tässäpä paljon asiaa... (siis edeltävissä kommenteissa)

Lastuhan säätää noin ahtopaineet näissä vehkeissä... se on tiedossa.
Nyt auto ahtaa tuon 1.7 bar, En ole säätänyt ahtoa niin ylös vain olen säätänyt ahtoja alas... Silti tulee tuo 1.7bar.
(jos ruuvaan hukkaporttia 1 kierros pidemmäksi niin hukkaportti on koko ajan auki)

Korkein järkevä paine tuolle 19t:lle on 1.5bar tai jopa sen alle! (dynolappot vahvistaa tämän).

Se on tiedossa (eikä ollut mikään uutinen) että korkeat pakopaineet ei autaja että siinä vaiheessa lämmöt syö tehoa. Siihen olen yrittänyt kysyä ratkaisua.

Monet ovat ehdottaneet isompaa turboa, ja se on yksi ratkaisu.
Mutta tässä projektissa on nyt 19t ahdin käytössä, enkä aio ahdinta vaihtaa huvikseen.

Tehontavoite ei koskaan ole ollut niin korkea kuin 400hv

Kun ihmiset ovat multa kysynneet tehoa niin olen sanonnu aina että ahdin rajaa tehon alle 400hv, kun sellainen lukema tuolla ahtimella (bensalla ja vitoskoneella) ei ole mahdollista mutta että yli 300hv pitäisi olla.

Tämähän on projektipäiväkirja.
en ole jättänyt pois murheet ja ongelmat mun päiväkirjasta vaan ne on tässä jotta muutkin voisivat ehkäpä jotain oppia jos sattuu tätä lukemaan.
Esimerkiksi laajakaistanlambdan asennus on luutavasti päin v**** ja siinä mun pitää vain katsoa peiliin.
(asennuksessa ruuvausinto ylitti järjenkäytön).
Vastaava homma oli apurungon kassa kun en merkannu asentoa.

Penkityksen ainoa virhe oli julkaista tulokset tänne ja kertoa avoimesti kaikista ongelmista.
Tässä projektipäiväkirjassa on noin 4 sivua mielenkkiintoista keskustelua isommasta turbosta pakopaineista ym.
Mutta positiivisena hommana on se että muutama hyvä vinkki/ehdostus löytyy myös millä kokoonpanoa voisi tarkistaa ennen custom lastun tekoa.
Ja vinkkejä on myös tullu suoraan yksityisviesteillä. (harmittavaa näissä vinekissä on että ne ei ole kaikkien luettavissa :( ).


En ole koskaan väittänyt että isompaa ahdinta ei joskus voisi olla konepellin alla!
Mutta nyt tuo 19t on siellä ja pysyy.

Miten saan sen toimimaan mahdollisimman hyvin?
tässä koneessa kun ei (toivottavasti) ole mitään jätetty sattuman varalle... ja heikoin lenkki 19T joka pitää saada paremmmin toimimaan!

Poissa mikkeki

  • 315 km/h @ mile
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 257
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #434 : 14.10.2011, 08:39:34 »
Lainaus
Miten saan sen toimimaan mahdollisimman hyvin?
tässä koneessa kun ei (toivottavasti) ole mitään jätetty sattuman varalle... ja heikoin lenkki 19T joka pitää saada paremmmin toimimaan!
Boostia alas,
keskirekisteriin n. 1.4bar ja siitä laskien johonkin 1.1-1.2bar rajoittimelle. Luultavasti jää nakuongelmatkin pois tuon myötä.
Ja helpoiten sen saat turboruuvilla ja jos semmoiseen päädyt niin z-power tai turbosmart, noi on todettu toimiviksi sen tuhanteen kertaan.
raw d

 

Samppasport  Futurez