KL-varaosat  Race.fi

ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"

  • 528 Vastauksia
  • 189735 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #480 : 12.03.2012, 15:40:22 »
Autolle leima uusilla jarruletkuilla ja alatukivarren puslalla.

:D

Ja pitihän sitä sitä kumman syystä heti Fin turbolle soitella.  :idiot2:

Lisää tästä kun se rojekti lähtee "liikkeelle".
Pitää vaan ensin kyllästyä tuohon 19t:hen  S*

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #481 : 12.03.2012, 15:47:31 »
Jaha.. Rupeeko paljas asvaltti pitämään liikaa :D  Ite laitoin kans tänään tilaukseen semmosen ahtimen, ettei pitäisi olla niitä pito-ongelmia ;) Ei tosin tule kumpaankaan ärrään...
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #482 : 31.03.2012, 21:55:21 »
Joko oot saanu ahdot alas? En jaksanu sen enempää lueskella et onko ongelma ratkennu jo, mutta kun tänään pistin kaverille samanlaisen ahistimen niin siellä pysyy ahdot näppärästi 0.8 bar kun suurensin pikkusen hukkaportin reikää, ettei sulla olis sama ongelma?
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #483 : 01.04.2012, 10:05:49 »
Joko oot saanu ahdot alas? En jaksanu sen enempää lueskella et onko ongelma ratkennu jo, mutta kun tänään pistin kaverille samanlaisen ahistimen niin siellä pysyy ahdot näppärästi 0.8 bar kun suurensin pikkusen hukkaportin reikää, ettei sulla olis sama ongelma?

Ei vielä :(
Tässä on taloa rakennettu joten autolla on vaan ajettu  :pomo:

tuo ahdin ahtas 1.4 vanhalla kokoonpanolla ja ny toi 1.65
eli sillä on aina tullu liikaa ahtoja  :-\

Mutta nyt ois edessä ventiilien säätöhomma.
vaikka ne 10k km sitten oli kaikki toleranssien sisällä.

Eli hyvä tilaisuus on tehdä jotain lisää tuolle ahtimelle sillion.
Toki yksi soitto fin turbolle vähän aikaa sitten saattaa johtaa siihen että tuo 19t saa varhaiselkäkkeen :D

Avoin ventiilikysymys kaikille...
alunperin ventiilinvälikset on imu: 0.4 ja pako 0.2mm
onko kenelläkään jotain "tiukempia" lukemia jota kannattais käyttää nyt kun kun ne säädetään?

Ja onko kenelläkään kassillinen ventiilikuppeja jota vois myydä/lainata tms :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #484 : 01.04.2012, 14:49:08 »
Mulla on kovilla nostajila 0.30mm imu ja 0.30mm pako säädetty. Silti venttiilikoneisto on aika äänekäs, tosin osa syyllinen on tuplavenajouset.
Jos nyt säätäsin niin vois kokeilla jotain 0.25mm molempiin. Autotechin nokat ja B4194T2 motti.
Onko neloskoneilla 0.3? pakopuolella  :o

mulla toi koneisto on äänekäs mutta ääni kuuluu kaikista eniten 1500rpm kohdalla ja "tikittää" melkein.
ja tämä silloin kun öljynlämmöt on  about 60c tai enemmän.

kun mittasin noi välikset aikoinaan niin mun kannelle oli tehdasarvot.

imu 0.4
pako 0.2

ja toleranssi +- 0.03

ja jos sitten kannen lämmön mukaan 15c tai 25c niin toleranssia tuli +0.01mm

tuosta volvon lämpötoleranssista voisi päätellä että nosto vähänee mitä lämpösempi kone on. :( Kun kerran kannen alumiini laajenee enemmän kun muut aineet.

Eli nyt kun mun kone on kunnolla lämmin niin välykset kasvaa entisestään ja silloin on "pahimmillaan".

Itse ajattelin jotain 0.35imu ja hiuskarvan alle 0.2 pakopuolella.

Mutta en haluaisi huvikeen lähteä tutkimaan jos se toimii tuolla paremmin... kun kerran se on käyttöautona.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #485 : 01.04.2012, 16:10:41 »
Ethän sä tänään tätä myy niinku viime vuonna? ;D
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #486 : 01.04.2012, 18:58:09 »
Vakio nokilla on just samat arvot ku sulla mutta näille virinokille on suositeltu just tätä 0.25-0.35mm sekä imu että pakopuolelle. Mulla on kans noin että kylmänä on aika hiljanen mutta kun lämpenee niin pitää kivaa tikitystä, mutta siihen tottuu. :) Ei se hiljanen ole silti tolla 0.25mm välykselläkään eikä sitä hiljaseksi saa ja tosiaan nosto tosiaan "pienenee" kuumalla koneella niinkö sanoit ja sen huomaa myös ajossa.

Onko sulla video pätkää kuinka äänekäs toi sun venakoneisto on?

Tällästä raksutusta pitää mulla:
http://s119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/?action=view&current=koneaanipieni.mp4

kyllähän ntuo mun pitää just tuollaista ääntä.
(ps. oikea etujarrulevy videossa, oliko likaa vai hiusmurtuma?)

nyt se erikoisuus on että ääni tulee siinä missä kone "tärisee" hieman :(
eli 1500rpm kohdalla.
Ja kun kuuntelin niin ääni tuli 4-5 pytyn kohdalla. eikä muilta pytyiltä.

mullahan ei varsinaiia virinokkia ole vaan normit vapaari kaasukoneen nokat.

Eli varmaan kanattaa tuo 0.2 pako ja joku 0.35 imupuolella pitää ;)

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #487 : 02.04.2012, 22:08:31 »
Sulla on tässä niin paljon sivuja etten jaksa alkaa selailemaan, mutta sellainen tuli mieleen että mitä hopeaa kilikoli maalia se oli millä maalasit moottorin lohkot ja muut tilpehöörit :P
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #488 : 02.04.2012, 22:48:23 »
Sulla on tässä niin paljon sivuja etten jaksa alkaa selailemaan, mutta sellainen tuli mieleen että mitä hopeaa kilikoli maalia se oli millä maalasit moottorin lohkot ja muut tilpehöörit :P

ja kestääkö rasvoja yms?

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #489 : 03.04.2012, 12:34:45 »
Sulla on tässä niin paljon sivuja etten jaksa alkaa selailemaan, mutta sellainen tuli mieleen että mitä hopeaa kilikoli maalia se oli millä maalasit moottorin lohkot ja muut tilpehöörit :P

Dinitrol alumiinimaali, motonetista  :)

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #490 : 03.04.2012, 17:00:05 »
Dinitrol alumiinimaali, motonetista  :)

Sitä siis.. Kiitän tiedosta 8)
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #491 : 03.04.2012, 21:59:12 »
Dinitrol alumiinimaali, motonetista  :)

Kiitos, olin jo ite unohtanu mitä töhnää käytin :D
muistan sen etä maali tai kestää 750c lämpöä (tai jotain sitä luokkaa)

ja kestääkö rasvoja yms?

nopea vastaus: Kyllä

vastaus joka perustuisi "tietelliseen menetelmään"  :juhau: (Insinööripuoleni näkyy tässä)

Liian aikaisinta sanoa.
Putsasin putsasin ja sitten putsasin.
sen jälkeen lämmitin kuumailmapuhaltimella lohkoa kunnes se oli edes haalea.
(ei ainakaan kylmää)

Sitten maalasin.

sen jälkeen kiinnitn puhaltimen jottaa se lämmitäisi lohkoa vähän aikaa. jotta maali ei heti jäähtyisi kun lohkon lämpö katoaa talliin.

Tämän jälkeen lohko oli porattavana ja plaanattavana.
kansipaikka pudisti lohkon sisältä vanhasta palaneesta öljystä jollain tehokkaammalla litkulla. (ei ole tietoa mikä puhdistusaine).

kun sain lohkon takaisin niin maali oli ohentunut jostain kohdista ja lohkon oma väri paisto tietystä kohdista läpi.

Koneella ajettu nyt vähän yli 10 000km ja vuoden ollut käytössä. Kesä ja talvi.

toistaiseksi näyttäisi siltä että lohkossa on pysynyt maali kiinni.

Mutta yhdestä lohkosta ja yhden vuoden käytöstä  ei voi päätellä mitään lopullista varmaa vastausta.

mutta jos muutamilla muilla on urheiluhenkeä ja voi kokeilla toistaa tämän menetelmän niin tämän jälkeen voi vetää johtopäätöksen kestääkö rasvoija vai ei.

Ja pitkän ajan käyttö mikä tilanne on esim 5 vuoden ja 100 000km päästä on täysin tuntematon.

Mutu tuntuma on kuitenkin että toimii ja kestäisi.


Muuta: maalasin myös laatikon samalla aineella.
Ja vielä lakkan päälle.
väristä tuli heti paljon himmeäpi.
"mattahopea". tai kirkaan harmaa.

Vinkkinä että moottorilohkoihin löytyy omaa maaliakin!
Niitten maalien mukaan tulee vamraan hyvät ohjeet ja ne on luutavasti tieteellisellä menetelmällä kehitettyjä.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #492 : 03.04.2012, 22:10:09 »
tässä muutama kuva.
ennen.

"puhdas"


laatikko

(muisti heikkenee vanhetessa.. don ainakin lakkas laatikon... en minä)




vielä puhtaampi.

suojattu.


k18



pesun ja porauksen jälkeen. vähän kiiltoa katosi.





Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #493 : 03.04.2012, 22:17:11 »
Tämä ei ole vittuilua, mutta miksi alumiininen osa pitää maalata?
Jos haluaa, että se näyttää hyvältä, niin senhän voi vaikka puhaltaa.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: ZuluR: 855R man -96 "Punainen kuolema"
« Vastaus #494 : 03.04.2012, 22:23:12 »
Tämä ei ole vittuilua, mutta miksi alumiininen osa pitää maalata?
Jos haluaa, että se näyttää hyvältä, niin senhän voi vaikka puhaltaa.

inspiraatiota tuohon tuli naapurimaasta.
missä lohkon, laatikon ja kannen maalaamien on suht yleistä.

Maalamisessa on se etu että ei jää hiekkaa hinikään.
Toki soodapuhallus ois tuon ongelma ratkaissut.

Tuo nyt oli nopea ja halpa ratkaisu.

 

Kulkukoira  Proturbo