Race.fi  Puotilan autokorjaamo

b230 142:seen

  • 8 Vastauksia
  • 4389 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jorma567

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
b230 142:seen
« : 16.03.2015, 07:38:43 »
huomenta. aiheessa tulikin jo kysymykseni. eli onko miten paha homma? appiukko lupas mulle 740 raadon jossa paikallaan 2.3 mekaanisella ruiskulla. meniskö tuo vinossa 142:sen huoneeseen vai tarviiko tehdä pystyyn muutos? haulla ei oikein löytynyt kuin nuita pystyyn laitettuja.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #1 : 16.03.2015, 08:19:43 »
Mikä vaihdelaatikko tuossa 142:ssa on , jos tuuri käy, sieltä löytyis vinomosalle sopiva kytkinkoppa ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jorma567

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #2 : 16.03.2015, 08:25:24 »
en tarkemmin ole tutkinu mutta 4vaihteinen se on ja orginelli (-70) mut pystyiskö laittamaan koko paketin tuosta 7satasesta?

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #3 : 16.03.2015, 08:37:13 »
Koko paketin vaihtaminen aiheutaa ainakin kardaanitunnelin muutostöitä, myös kardaania saattaa joutua mulkkaamaan.

Niin ja ei tuosta viimeisen mallin kytkinkopasta mitään iloa tässä tapauksessa ole, sullahan vaihtuu konekin, Itse sekoitin asian  :idiot2:

Siis se kytkinkoppa mahdollistaa uudemman mallin laatikon sovittamisen pystykoneeseen, eikä tuon vinomosan laittamista vanhaan laatikkoon   :idiot2: x 2
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #4 : 16.03.2015, 08:57:43 »
Virranjakaja ei sovi olemaan kannen päässä. Helppo ratkaista kun vaihtaa apuakselin semmoiseen missä on jakajan pyörittämiseksi ratas (saattaa olla jo valmiina), laittaa 240:n jakajan lohkoon ja tulppaa kannen takapäästä virranjakajan paikan. Siinä 740:ssä on luultavasti M47 eli kovalla vitosella oleva laatikko, sille joutuu tekemään tilaa ja kepille uuden reiän jos autosi on pitkällä kepillä. Imusarjan puolellakin on aika ahdasta ja pakosarjalle voi joutua tekemään tilaa. Mutta ei ole tekemätön paikka, on noita vinokoneita laiteltu moneenkin 100-sarjalaiseen.

Tuolla svenskien sivuilla parit kuvat vastaavan B23E paketin sovittamisesta:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261585
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jorma567

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #5 : 16.03.2015, 09:01:09 »
jakaja on lohkossa tässä mallissa.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #6 : 16.03.2015, 14:36:42 »
Siihen 740:iin on sitten kone (tai jakaja) vaihdettu, kun 740:ssä vain B230A:ssa on jakaja lohkossa alunperin, 240:ssä on kaikissa lohkojakaja. Mutta helpottaa ja halventaa kyllä sitä tekniikan vaihtoa kun on jo valmiiksi lohkojakaja. Sähköjen vetoakin tuo mekaaninen K-Jet helpottaa kummasti, ei kovin montaa uutta piuhaa tarvitse vetää. Bensalle pitää rakentaa paluulinja tankkiin, korkeapainebensapumppu asentaa (sieltä 740:n pohjasta pumppu ja suodatin telineineen on kohtuu helppo siirtää toiseen hyttiin) ja polttoainelinja pumpulta koneelle rakentaa paineenkestäväksi, ja monta muuta pikkujuttua.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jorma567

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #7 : 23.04.2015, 19:09:38 »
tarviikohan koneen korvakkeet tehdä uusiksi vai voiko soveltaa noita 7satasen ja tappikoneen korvia?

Poissa Jarska65

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 142:seen
« Vastaus #8 : 06.05.2015, 16:15:40 »
Mulla on rakenteilla samanlainen projekti. 142nen, B230Fturbotettuna ja M47. Kone ja laatikko sovitettu paikoilleen. Kone tulee vinoon joten etuakselista korvakot irroitettu ja hitsattu toiseen paikkaan, koneen korvakkoina 200:sen korvakot. Laatikolle otin tunnelin varaosa-autosta jossa oli lyhyt keppi. Tohon kävi kardaaniksi suoraan 200:sen M47:n alkupätkä ja oma loppupätkä. Jarrutehostimen putkea ja poljinkaraa jatkettu 8cm, sopii ainakin F:n kaasuläppäkotelo ja tuloputket hyvin olemaan. Etupalkin takapuolelta poistettu se "huullos" ja hitsattu sauma umpeen, saa konetta pari senttiä edemmäs. Käy meinaan tuo 200:sen kardaani silloin. Ei muuta kun rakentamaan. 

 

Elekma  Autoracing