Kulkukoira  Proturbo

740 Diesel-> bensak(a)si

  • 35 Vastauksia
  • 12404 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Dieselistä bensaksi
« Vastaus #15 : 11.12.2013, 15:57:46 »
Heitä kaivoon ja laita jostakin hilkkeestä ruiskuimusarja. Tosin taitaa tulla konepellin korkeusteknisiä ongelmia?

Ite oon tuuminu että jotaki näin tyhmää pitäs tehä kun ei näitä juur näe, hitto nyt taas haastetaso nousi kun nyt jos tekee ni tarttis tehä ahtimella tai jotaki että olis erilainen  ::). Juuri näin!  O0
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Dieselistä bensaksi
« Vastaus #16 : 11.12.2013, 16:37:07 »
Heitä kaivoon ja laita jostakin hilkkeestä ruiskuimusarja. Tosin taitaa tulla konepellin korkeusteknisiä ongelmia?

Ite oon tuuminu että jotaki näin tyhmää pitäs tehä kun ei näitä juur näe, hitto nyt taas haastetaso nousi kun nyt jos tekee ni tarttis tehä ahtimella tai jotaki että olis erilainen  ::). Juuri näin!  O0

Remmihän menisi kai vielä tehojen puolesta leimalle, eihän tuossa oo kirjan mukaan kuin 134hp. Pellin alla ei kyllä korkeutta ole liikaa tuollakaan systeemillä ja ruiskuja muutenkin vierastan, näin uusissa ku on muutenki liikaa sähköjä :D
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Jarrupäivitys
« Vastaus #17 : 02.02.2014, 18:45:29 »
262mm levyt piti vaihtaa katsastukseen 287mm kokoisiksi, vaikka kone onkin sen 60kg kevyempi kuin D24. Satulat vaihtui Girlingistä Bendixiin ja vanteet 14" -> 15" pelteihin. Auto on joskus taksiaikanaan kolaroitu, joten kuskin puolelle on vaihtunut -88 tolppa.

Kuvia -88 osista:







Kuvia -86 osista:




Eli -88, napa ja jarrulevy erikseen, kun taas -86 on napa ja jarrulevy yhtä puuta.
Myös tuning pakoputkenpäät asennettu sekä eberi laitettu toimimaan erillisellä löpösäiliöllä.
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa Henq_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
Vs: 740 Dieselistä bensaksi
« Vastaus #18 : 02.02.2014, 21:17:15 »
Oho, mites tämmönen projekti on jäänyt huomaamatta  :o Tämän edistymistä ootan innolla  :pomo:

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Dieselistä bensaksi
« Vastaus #19 : 02.02.2014, 22:09:40 »
Eli tuskin se tuosta paljon pahenee? Vinkkejä juuttuvakurkkuisten säätämiseen? ::)
Tämmönen olis hieno,ei jumivia luistia ;D millon leimassa.Oli nähty liikenteessä tais olla viikko sitte :)
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #20 : 02.02.2014, 22:19:27 »
Joku tällänen sopis omaan silmään paremmin,

mutta mennään nyt noilla juuttuvilla, ku toimii ja alkuperäinen, remppaamaton laatikkokin näyttäs vielä kestävän....
Ja leimassahan tää on kokoaja!!
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa Kontti76

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #21 : 02.02.2014, 22:33:14 »
Tuttu ahdinmerkki tv:stä yhdestä mustasta Fordista.. Asiallista tekniikkaa, on hienot äänet!

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #22 : 14.02.2014, 15:31:09 »
Nonii, eilen sain muutokset otteeseen eli näkemiin dieselvero!! :hello:

Sitten alkoi nyppästä jatkuva ravaaminen eberin käynnistämiseksi, joten hommasin dealextremestä kaukosäätimen sekä vastaanottimen ja varalta vielä jänniteregulaattorin.


Osille tuli hintaa n.15e

Miinuksena on ettei ole ajastusmahdollisuutta, vaan pyörii niin kauan kuin muistaa sammuttaa tai akusta loppuu virta (lisättävä merkkivalo ohjaamoon). Eikä pysty käyttämään mistään napeista, vaan pelkästään kaukosäätimestä. :-\


A:sta käynnistyy ja B:stä sammuu. Tätä ei uskalla lentokentällä ottaa pois taskusta ilman, että jokin pommiryhmä saapuu paikalle. ;D

Linkki kaukosäätimeen

edit: Oliskohan tällanen takaikkunaan??
« Viimeksi muokattu: 14.02.2014, 20:39:22 kirjoittanut Hyppönen »
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #23 : 14.02.2014, 15:38:34 »
nonii jotain erilaista rojektia, eiköhän tuo V8 korvaa sen että sinne ei tuu niitä solmuja putken välii.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #24 : 06.03.2014, 23:02:16 »
Tänään kävin Roverille opettamassa vähän Kuopion katuja ja positiivista kommenttiakin näytti tulevan (tarjottiin vaihtoa v8 Audiin) :)
Kaiken näköisiä pikkuvikoja korjailtu mm. pakoputkistoo, hajonneita vesi- ja bensaletkuja jne. Muuten ollut vain ajoa.
Kaupungissa reilusti kenkää antaen, kulutus edellisellä tankkauksella 18L/100km. Tähän ei tosiaankaan kuulu juuri ollenkaan maantieajoa/normaaliajoa :D
Ajatus remmiahtimestakin pyörii mielessä, mutta onneksi näyttävät olevan kalliita ja kiven alla.... Sekä tieto siitä että laatikon joutuisi varmaan remppaamaan sitten.. Laiskahan tuo jokatapauksessa on...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2014, 00:52:20 kirjoittanut Hyppönen »
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Poissa kallo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #25 : 07.03.2014, 01:37:56 »
Hyvin näyttää rooveri istuneen keulille. Pienellä ruualla oot päässyt, kyllä mulla vaan meni enemmän kaupunkiajossa! :D Ei muutakon Edelbrockin 500cfm tilaamaan keulille niin alkaa kiukkupuoltakin löytymään  :P Nuihinhan saa kohtuullisen edukkaasti kaikenlaisia viritysosia englannista. www.v8tuner.co.uk lienee parhaita sivustoja tähän.

Ja jos päädyt joskus ruiskuhommiin niin multa löytyy TOSI edukkaasti flapper-ruiskutekniikka, kun itselle tulee tuo megaruuta ;)

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #26 : 07.03.2014, 18:27:05 »
Ei muutakon Edelbrockin 500cfm tilaamaan keulille niin alkaa kiukkupuoltakin löytymään  :P Nuihinhan saa kohtuullisen edukkaasti kaikenlaisia viritysosia englannista. www.v8tuner.co.uk lienee parhaita sivustoja tähän.
 

Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:
Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #27 : 07.03.2014, 19:42:03 »
Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:
V8-Magazinessa on välillä mainoksia "bolt-on" jälkiasenteisista ruiskuista V8:n päälle. Ruiskupaketti koostuu ruiskutusyksiköstä (nelikurkkuisen kaasuttimen näköinen, eli ei ulkonäköhaittoja ja menee kaasarin imusarjaan ainakin jenkkipeleissä), oikeanlaisesta jakajasta, muutamasta anturista ja ECU:sta. Hintoja en nyt muista, mutta taannoin oli juttukin jossa "avattiin" aftermarket-ruiskujen hienouksia. Tuli tuolloin kirottua, kun ei moista ole keksitty vielä ~2l moottorien kokoluokkaan.

Poissa volovo240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #28 : 02.04.2014, 23:13:10 »
Näyttäs tuo Edel maksavan imusarjan kanssa 800 puntaa :buck2: Pidettävä siis silmät ja korvat auki jos jostain saisi sopuhintaisen käytetyn, ruisku on liian monimutkanen tällaselle yksinkertaselle (m)asentajalle :2funny:

 :o USpartsilta uusi kaasutin reilut 300€. Välilaippa vaikka vesivanerista niinkö ameriikan autojen harrastajat tekköö   ;D

Poissa Hyppönen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 Diesel-> bensak(a)si
« Vastaus #29 : 03.04.2014, 20:43:04 »
Imusarjahan se kallein on, ellei sitten koneistamalla tuosta Roverin omasta. Kaasuttimiahan löytyy kyllä ja suht edullisiakin. Ja vanerihan johtaa lämpöä huonommin nii ei ala bensa kiehumaa nii helpolla ;)
Jos nyt ensin käytän rahat sakkoon ja keskityn Ramblerin herättelemiseen talviunilta. Poliisisetä oli kiinnostunu Volvon äänistä, kuulemma pitäs olla kahdet vaimentajat :idiot2: Lopuksi tokaisi, että on harvinainen Volvo ::)

Jotain pitäs keksiä kardaanin tukikumille ku ravistaa paikaltaan lähtiessä. Vauhtiin ku pääsee nii ei ongelmaa. Kello ei toimi, keskuslukko ei toimi toisessa takaovessa ja ja....

Volvo 740 3,5l V8 -86 käyttis
Rambler American 3,2l -65 museo
Ford Escort MK2 -76 "Sirpa"

 

Kulkukoira  Proturbo