Soittelin Wetterille asiasta. Vaihtaisivat raidetangon ulommat päät koska ne yleensä menee eikä ne sisemmät. Hintaa osalla 123e/kpl. Töitä pari tuntia a hintaan +100e tekeekin noin 450e tikin tuosta.
Katsotaan tuleeko tuolla kuntoon sitten ensi viikolla.
Kysyin myös, että kannattaako vetoakseleita käyttää auki, tarkistaa ja rasvata? Tehdään kuulema mitä asiakas pyytää. Annetaan vetonivelien kuitenkin olla vielä tässä vaiheessa rauhassa ja vaihdellaan ne raidetangon päät. Samalla helppoa varmasti tsekkailla ne napapultitkin, tai niiden oikea kireys.
Ai että vaihtaisivat - tosta vaan tutkimatta? Olettaen, että kyseessä on tuo -01 mallinen V70 niin kyllä siellä voi olla väljää jo ihan kummassa päässä tahansa. Tai sitten ei. Ulommat varmaan kertaalleen vaihdettu. Hätäinen asentaja vaihtaa ulomman 15min:ssa ja omatoimiseppäkin puoleen tuntiin. 450€/remontti - huh, kyllä täytyy kiittä, ettei asu vetterin monopolialueella... Kehottaisin äänestämään lompakolla tuota hinnoittelua vastaan. Paremmat (esm. TRW, 20€) tarvikeraidetangon päät kestää kyllä, kunhan ei pyörittele rattia paikallaan.
Alkuperäiseen asiaan:
-Niin väljää raidetankoa en ole nähnyt, että ravistaisi.
-Tasapainotusongelmat eivät ole vetoriippuvaisia - kyllä ne tulee ihan amplitudin ja resonanssin seurauksina
-Vedätystutinat (olettaen, että moottorin käyntihäiriö suljetaan ulos) ovat peräisin yleensä joko moottori/laatikkotuennasta (esm. ylätuki), vetonivelistä (tätä ei voi jättää tarkistamatta ensimmäisten joukossa) tai pyöräntuennasta (tsekkaa puslat).
Automaatti? Onko sulla jotain syytä epäillä laatikkovikaa? Liittyykö tutina kiihdyttämiseen yleisesti, vai tietyllä vaihteella? Onhan öljyä tarpeeksi?