Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: coolower - 20.06.2019, 11:59:13

Otsikko: D24T ja ZF22 sielunelämästä
Kirjoitti: coolower - 20.06.2019, 11:59:13
Tuli hommattua elämän ensimmäinen deeku. Autona vm-91 940 sedan, D24T ja ZF:n laatikko.

Kertokaas ketkä olette enemmän näillä rullanneet, että millainen tuo yhdistelmä on teillä on ajossa.

Ensimmäset havainnot:

Ärsyttävää aja 80km/h tunnissa kun vaihdelaatikko arpoo vaihdetta kokoajan. Varsinkin kun tulee pieni/loiva nyppylä tai mäki. Käyttää 4 sekuntia pienemmällä ja sitten vaihtaa taas isomalle. Pakko ajaa 90km/h ,jotta se ei vaihda vaihdetta kokoajan...

Ja kuuluuko tuon laatikon tömähtää ihan pirusti kun se vaihtaa pienemmältä isommalle?

Kickdown kiihdytys noin 5000 kierrosta, hölläät kaasua, vaihtaa isommalle, kierrokset putoaa silmänräpäyksessä 2000 voimakkaan tömähdyksen saattelemana.

Kuuluuko sen lootan olla tommonen? Vaihtotapahtuma on hyvin kulmikas ja erittäin voimakkaan oloinen.

AW71 toimii lansissa hyvinkin sivistyneesti.

Voiko ZF:n tilalle vaihtaa AW71:n? D24T koneen perään.
Otsikko: Vs: D24T ja ZF22 sielunelämästä
Kirjoitti: TVS - 04.07.2019, 22:48:15
Laatikkohan 85kmh itse asiassa arpoo turbiinilukkoa, mutta joo sillä tarttee ajaa hiukan yli tai hiukan alle. Vakkari on hyvä. Ei kuulu tömäyttää, toi aski vaihtaa todella miellyttävästi ehjänä ja uutena, mutta myös yllättävän paljon rullattuna. Se vaihtaa napakasti kovalla vedolla, muttei rysäyksellä kuitenkaan. Ja et voi vaihtaa AW:tä koska siihen ei ole olemassa kytkinkoppaa joka kävisi deekuun. Tiedäthän myös, että ZF automaatilla vapaalla ei saa ylittää 1500rpm.
Otsikko: Vs: D24T ja ZF22 sielunelämästä
Kirjoitti: coolower - 05.07.2019, 10:03:42
Se on tullut jo huomattua että kun ajelee hiukan alle 80 km/t tai sitten 90km/h niin meno tasaisinta. Kaupunkiajossa vaihtaa hyvin mutta tietyissä ajotilanteissa tömähtää aika lailla.

Autossa on joku jälkiasenteinen vakkari joka yllätyksekseni kyllä toimi kun sain auton ekaa kertaa liikkeelle. Käsittämätön keksintö sekin,painat nappia ohjaamossa, konehuoneessa sähkömoottori vetää kaasuvaijeria ja lukitsee sen haluttuun nopeuteen.

1500 rajoitus tuli ilmi kun vein auton ekaa kertaa katsastukseen toissa viikolla. Savutustesti oli ihan vitsi. Aseman mittari ei edes reagoinut kun kierroslukurajoitus alkoi ahdistamaan sitä. 5 yritys vasta liikautti mittaria mihinkään, jotta saatiin edes joku lukema näkyviin.
Otsikko: Vs: D24T ja ZF22 sielunelämästä
Kirjoitti: bolinder - 21.07.2019, 15:34:40
Kuullostaa ihan meidän laatikolta tuo käytäytyminen. Auto oli ajettu 163tk kun tuli meille ja nyt on 385tk
Koko ajan ollu samanlainen ei luista mutta meno kyllä kanttinen vertaen aw