Kun vaan jostakin löytyisi se "markan seppä" vian korjaamaan.
Varaosien hinnat ovat kyllä kohtuuttoman kalliita.
Vaikka vaihtaisi tonnilla sen osan, tuo vaan on perseestä että mitään ei voi korjata, vaan aina vaihdetaan mahdollisimman iso kokonaisuus kerralla.
Hyvin huomasi kun xc:n takaperä alkoi ääntämään. Edullisimmat hinnat oli jotain 2000e paikkeilla, sinisellä olikohan 4500e...?
Hommasin 200e korjaussarjan, todelliauudessa olisi riittänyt 25e laakeri, 10e stefa + uudet öljyt haldexiin ja perään. No perän tiivisterengas 10e hyvä vauhtaa samalla varmuuden vuoksi.
Mulla meni turatessa luokkaa 8h, useammalle päivälle jaettuna, kun piti metsästää työkaluja ja lopulta tehdä itse. Ammattilainen, jolla työkalut tekee ihan tuon aamupäivän aikana pitäen kaikki mahdolliset tauot.
Käytännössä uskoisin pystyväni tekemään tuon 3h, koska mielestäni perää ei tarvitse irroittaa, vaan haldexin saa irroitettua taivuttamalla suojapeltiä.
Tuon siis pystyy tekemään itse, valmistaja ei pysty tietokoneella tuota lukitsemaan, tai estämään vikadiagnosia, toisin kuin jossain invertterissä.