Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: wolmari - 22.02.2018, 07:55:20
-
Mitä muita vaihtehtoja todelliselle tehottomuudelle, kun:
Käy hyvin, ei savuta, syttyy aina, huolettu, paineentasain ym vaihdettu.
Laite käy 45 min ja ei mittari juuri värähdä. Ennen riitti puolituntia että oli hyttä lämmin.
Voiko pa-pumppu vanheta niin että käy puoliteholla??
-
Aika jännä, yleensä nämä on liiankin tehokkaita. Yhtä hidas vaikka auto olisi käynnissä? Jos epäilee että polttoainelinjoissa tukkeumaa vois toki yrittää ohittaa ne. Mikä on pumpun nakutustahti, oma käy muistaakseni pari kertaa sekunnissa?
-
Eihän termari vaan vuoda lämpöjä suoraan syylärin puolelle?
Sinällään omassa kuuskymppisessä esim tänä aamuna -25 ja lämmityksessä ehkä 25-30min ja kahden ekan viivan välissä oli lämmöt. Jollain -10 ast. kelillä tuo puoli tuntia riittää jo viivan pari lisää. Täysi aika on jo sitten viivan välilä puolessa välissä.
-
Mitä muita vaihtehtoja todelliselle tehottomuudelle, kun:
Käy hyvin, ei savuta, syttyy aina, huolettu, paineentasain ym vaihdettu.
Laite käy 45 min ja ei mittari juuri värähdä. Ennen riitti puolituntia että oli hyttä lämmin.
Voiko pa-pumppu vanheta niin että käy puoliteholla??
Onkos tehottomuuden syy selvinny?
Itsellä samat oireet. Kaikki toimii ja pumppu tikittää pari kertaa sekunnissa ja vikakoodeja ei anna.
-
Kannattaa kokeilla putsata se pa pumppu. Itsellä ei lähtenyt käyntiin yli -15 asteen pakkasilla, eikä käyntiin lähtiessäkään lämpömittari juurikaan värähtänyt.
-
Pitääpä putsata, jos auttais.
Sellasen huomion tehnyt, että jos auto on seissy n.5h parinkympin pakkasessa tuntuu lämmittävän kunnolla, mutta illasta aamuun seisseenä on ardicci taas tehoton.
-
Selviskö näistä vika koskaan? Itellä sama homma.
-
Naamakirjan mukaan ardicin vesipumpun vaihto palautti tehot, se oli väsynyt