Carcom Oy  Ateho

V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut

  • 25 Vastauksia
  • 12158 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ÅboJanne

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #15 : 09.10.2012, 18:54:47 »
Voisiko sitten olla kansipahvi joka päästäis ilmaa öljyn joukkoon jolloin rupeis pumppu kavitoimaan.
Ajattelin kun kaikki liikkuvat osat öljyjärj vaihdettu??

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #16 : 10.10.2012, 10:20:16 »
Vika ilmeni yhtäkkiä. O-renkaan falskaaminen tuntuu oudolta, koska välillä kestää pitkäänkin 6bar painetta ilman mitään ongelmaa, varsinkin kun kone kylmä. Ja jos o-rengas falskaisi, niin tuntuu oudolta että jaksaisi pitää heti uudelleen startin jälkeen 6bar painetta taas muutaman minuutin?

Aika haasteellinen vika alkaa olemaan. Ihan sellainen efektituo on kuin imusihti olisi tukossa. O-rengas-vika ei kuullosta todennäköiseltä, eikä tukkoiset paluukanavat. Kaikki öljy ei mahdu ylös nokka-akselin kohdille ;).

Pumpun imupuolella oleva vuoto voisi saada tuon tapaisen vian aikaiseksi. Paineet putoaa silloinkin jos öljyn joukkoon pääsee ilmaa. Joku särö ehkä putkissa? Itse kokeilisin tässä vaiheessa toista öljyä esim 15W40 tai 20W50. Ainakin erilaisesti pitäisi käyttäytyä.

Edit: Sellainenkin noin 70000 ajettu oli korjauksessa joka näytti siltä, että oli öljyt ihan tehtaan jäljiltä :(. Imuputkisto oli mustaa pikeä lähes tukossa mutta silti ei moottori oireillut mitenkään.

« Viimeksi muokattu: 10.10.2012, 10:29:56 kirjoittanut Nortti »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #17 : 10.10.2012, 11:23:34 »
Onkohan tässä bensakoneessa samanlainen paineenrajoitinventtiili öljypohjan kanavissa, mitä D5:ssa? Dieselissä on siis pumpussa rajoitin, joka rajoittaa paineen 8bar ja öljypohjassa toinen, mikä rajaa paineen 6bar. Jos se toinen jumii auki, niin paineet karkaa suoraan öljypohjaan.

Jos öljypohjan kyljessä olevan öljynjäähdyttimen toinen sisäänmenoreikä (siis se öljypohjassa oleva reikä) on pyöreä ja toinen soikea, niin sitten varmaan on se toinenkin rajoitin. jos molemmat on pyöreitä, niin sitten ei ole.

Poissa Spinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #18 : 16.10.2012, 08:56:48 »
Lainaus
Voisiko sitten olla kansipahvi joka päästäis ilmaa öljyn joukkoon jolloin rupeis pumppu kavitoimaan.
Ajattelin kun kaikki liikkuvat osat öljyjärj vaihdettu??

Tää vois olla mahdollista, koska ihmettelen myös sitä kun öljynmittatikun reiästä tulee höyryä/savua kun vika ilmenee.

Mielestäni öljyjäähdyttimelle menevät kanavat on molemmat pyöreitä.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #19 : 16.10.2012, 10:09:38 »
Onkohan tässä bensakoneessa samanlainen paineenrajoitinventtiili öljypohjan kanavissa, mitä D5:ssa? Dieselissä on siis pumpussa rajoitin, joka rajoittaa paineen 8bar ja öljypohjassa toinen, mikä rajaa paineen 6bar. Jos se toinen jumii auki, niin paineet karkaa suoraan öljypohjaan.

Jos öljypohjan kyljessä olevan öljynjäähdyttimen toinen sisäänmenoreikä (siis se öljypohjassa oleva reikä) on pyöreä ja toinen soikea, niin sitten varmaan on se toinenkin rajoitin. jos molemmat on pyöreitä, niin sitten ei ole.

Bensakoneessa öljy ei kierrä lohkon sivun kautta niinkuin D5:sessa.

 Siinä öljyruiskukanavasshan on yksi paineventtiili, jos se jumiutuu aukiasentoon?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Spinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #20 : 16.10.2012, 12:46:21 »
Missä öljyruiskukanavassa? Eli siis mistä löydän tuon venttiilin ja miten pääsen siihen käsiksi?

Osaako joku selittää tarkemmin nokka-akselin säätimen toimintaa? Siinähän venttii säätää öljynvirtausta nokkapyörään, joten voiko olla mahdollista että tämän venttiili säätyy auki, mutta ei palaa kiinni ennen kuin virrat sammuttaa. Eli voisiko öljynpaineongelma johtua viallisesta venttiilistä tai nokkapyörästä?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #21 : 16.10.2012, 15:32:36 »
Missä öljyruiskukanavassa? Eli siis mistä löydän tuon venttiilin ja miten pääsen siihen käsiksi?

Osaako joku selittää tarkemmin nokka-akselin säätimen toimintaa? Siinähän venttii säätää öljynvirtausta nokkapyörään, joten voiko olla mahdollista että tämän venttiili säätyy auki, mutta ei palaa kiinni ennen kuin virrat sammuttaa. Eli voisiko öljynpaineongelma johtua viallisesta venttiilistä tai nokkapyörästä?

Vesi ja öljypumpun välissä näkyy 17 mm mutterikanta. Siinä on hassut tuplakierteet, joten sitä saa kierittää pitkään auki vaikka kierre näyttää jo loppuneen.

täytyy kattoa tota nokkasolenoidia...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Spinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #22 : 17.10.2012, 08:55:55 »
Kiitos neuvoista! satutko tietämään venttiilin hintaa?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #23 : 17.10.2012, 09:41:18 »
Kiitos neuvoista! satutko tietämään venttiilin hintaa?

Ollaan saatu näitä osia opetuskäyttöön, ei mitään hajua hinnoista.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Spinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #24 : 23.10.2012, 12:05:42 »
Nyt on öljypohja kädessä ja tosiaankin vaikuttaa siltä että suodattimen ja öljynjäähdyttimen välinen putki ei tiivisty kunnolla siitä jäähdyttimen puoleisesta päästä. Tiivisteen ura on huomattavasti isompi kuin tiiviste ja putki jää heilumaan paikalleen. Autosalpa ei keksi tähän kuin yhden mahdollisen tiivisteen joka on väärä. Täytyy käydä tiivistekeskuksesta etsimässä sopivampaa tiivistettä.

Samalla kun kaikki on taas levällään, aloin tutkia myös suodatinkotelossa olevaa venttiiliä... Venttiilihän on auki kun koneessa ei ole painetta ja sulkeutuu öljynpaineen avulla. Ilmapistoolin, letkun ja vesiämpärin kanssa testaillessa venttiili kyllä menee kiinni, mutta jää vuotamaan reilusti. . Olenko käsittänyt oikein että venttiilin on tarkoitus päästää ilmat pois suodattimesta suodattimen vaihdon yhteydessä? Onko sillä muuta virkaa? Voiko venttiilin jättää pois? Tai sitten tilaan suosiolla uuden venttiilin. Pelkään vaan, että uusikin venttiili saattaa taas jäädä levälleen jos väliin pääsee roska. Venttiilihän on suodattimen likaisella puolella.

Kävin myös tilaamassa öljyruiskujen paineventtiilin varmuuden vuoksi.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Vs: V70 2.4 170hv Öljynpaineongelma -> uusi pumppu ei auttanut
« Vastaus #25 : 23.10.2012, 12:36:39 »
Onko toi öljynjäähdytin myös 140 heppasessa mallissa? 2.4 bi-fuel 2003 Hyvä tietää mistä etsiä vikaa jos tulee samanlaisia ongelmia.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

 

Futurez  Kulkukoira