Ateho  Elekma

M5D vaihdelaatikko

  • 0 Vastauksia
  • 11053 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13519
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
M5D vaihdelaatikko
« : 28.10.2010, 12:34:52 »
Laatikossa on tyyppivika joka voi aiheuttaa laatikon totaali tuhon. yleensä kuitenkin varoitusmerkit huomataan ennen mutta niistä ei välitetä.

eli laatikossa on ongelmana se että viitos vaihteen rattaiden mutteri pääsee aukeamaan ja ensin rattaat löystyvät ja vitonen ei pysy silmässä vinkuu ja vonkuu, sitten mutteri irtoaa ja menee rattaiden väliin ja poks se on siinä. Mutteri voi myös tuurillaan mennä vaihteensiirtäjän väliin jolloin vaihteet jumittuvat yhdelle vaihteelle yleensä kolmonen, allekirjoittaneelle kävi näin.

vikaan on ratkaisu linkin takana on englanninkielistä infoa asiasta.

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=25685

Mutta jos vaihde pomppii pois silmästä korjaus on helppo, avataan vaihdelaatikon päässä oleva huoltoluukku ja kiristetään mutteri joka on heti luukun takana. samalla menee sitten laatikkoöljyt vaihtoon, mutta volvolta saa noin 80 euron hintaan juuri oikean ja sopivan öljyn. nämä renaulperäiset lootat on tarkkoja öljystä.

tuohon irtoamiseen on kuten tuossa edellä olevassa linkissä kerrotaan korjaus sarja renaultilta joka käy volvon lootaan koska se on sama loota, tässä edellä olevan linkin takiset kuvat mitä paketista löytyy. alla vähän infoa suoraan...

Here is the kit cover with Renault part nr:


What the kit contains:


Here is the new bushing (left, one piece) and old need bearing with its bushing (right, 2 pieces):


The new bushing in place on the primary shaft:


And the 5th gear pignon installed on top if it:


(source: http://www.forum-auto.com/sqlforum/s...t150265-70.htm)

Sitten jos on ongelmana että vaihteet ei taho mennä silmään tai tuleekin pakkia tarjotessa ykkönen tai muita huolia on kyse yleensä vaihteensiirtäjän puslien kulumisesta, nuo puslat kestää ajosta riippuen noin 40-60 tkm jolloin ne on uusittava, uudet puslat saa motonetistä hintaan 8,50€ ja vaihto on helppoa kuin heinän teko... kuvitettu ohje löytyy pikkuvolvoihin erikoistuneen voorumin X40fin.com korjaamolta tässä suora linkki aiheeseen.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2010, 12:48:14 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

RallyBaron  Samppasport