Carcom Oy  Ateho

T4 ecu vaihto 2.0t:hen

  • 2 Vastauksia
  • 2877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa alex_v40t

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
T4 ecu vaihto 2.0t:hen
« : 06.01.2018, 15:37:28 »
Miten toimii ecun vaihto v40 t4:sta normi 2.0t:hen? Toimenpiteitä?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: T4 ecu vaihto 2.0t:hen
« Vastaus #1 : 06.01.2018, 18:53:04 »
Jos sulla 2.0t ja siinä vakio 12t ahdin niin ei mitään järkeä vaihto ecuilla alkaa leikkimään kun softa ei vastaa ahdinta. Nuo koneet eroaa muutenkin esim vm mukaan esim 96-00 on 2.0t ja t4 samat suuttimet mutta 2.0t ja t4 sitten samat mutta isommat vm 01-04 niin ecun vm merkkaa siihen.
Volvoissa ei voi pelkkiä ecuja vaihtelemalla saada suoraa toimimaan kuten esim saabeis pystys, näissä on oman ecun softaus helpoin vaihtoehto.  Volvosta avaimet,  ajonestot jne pitää natsata ecuun joten avainsiru ja ecu oltava sulla samasta autosta joten joutusit muutakin hommaa nimenomaan samasta autosta kuin tuon t4 ecun.

Omaani  -00 2.0t meinaan viilata ja hommannut  jo t4 14t ahtimen sekä softaa sitten omaan ecuun t4 tai t4 steg1 sen vaihdon jälkeen. Putkistossa ahdistaa ainakin takapönttö jos vakiota parempaa virtausta haluaa. Katin voi korvata väliputkel mutta leimalla oltava katti kiinni.
2.0t voi nostaa 12t ahtimella ahdot jonnekin 0.7bar esim turbo smartin ahtopaineensäätimellä. Tuota isommal ahtopaineella saa tuolla pikku 12t kanssa aikaan jotain rikkoa.

X40.fin löytyy virityksistä kunnolla infoa mutta vaatii kirjautumisen jotta viritysosioon pääsee. Ja jos ei kokemusta oikein autoista saati virityksiä niin malttia pitää olla perehtyä oman auton tekniikkaan ja moottorin ohjausjärjestelmien toimintoon ( mikä ohjaa ja mikä vaikuttaa mihinkin) ennenkuin alkaa touhuta virityksiä.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2018, 19:26:24 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: T4 ecu vaihto 2.0t:hen
« Vastaus #2 : 06.01.2018, 21:59:39 »
Laittaa sulle vielä muuta infoa 2.0t eli jos haetaan tasoa 200-250hv. Noita kaivellu itseä varten.
- 83mm porauksel olevis koneissa kiertokanget on heikoin osa, vakioissakin nuo voi jo hajota. Vahvemmat suoraan jos aikomus yli t4 tason tai jatkossakin enemminkin tehoja vielä nostaa.
- Nokat riittää sinne 250hv hyvin, 2l vaparin nokat kannattaa jo suoraan tilalle jos tuota enempi haluaa
- 14t riittää noin 230--250hv kunnosta riippuen
- Vakio ic riittänee 250hv jos kunnossa
- pa- pumppu riittää noin 300hv
- 01-04 suuttimet on jo isommat niin ne ei ahista ainakaan 270hv tasolle asti
- katti ahdistaa aika paljon niin väliputki siihe ja loppuputkisto tehdä tai hommata vähintään 2,5" vaaavirtauspöntöil.

2.0t kytkin kestää vääntöä max 350Nm / 4t taas siinä 430Nm joten virissä sekin huomioitava

Jos haluaa kunnolla yli 250hv viilata niin laajakaista alkaa olemaan myös viisas hankinta kun kannattaa alkaa sitten vaihtaa ahtimen holset tai mitsu 19t (jota on bolt on versio) lisäksi Ic isompi esim kl tekemä bolt on, isommat suuttimet, esim walbro 255 bensapumppu jne.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2018, 22:16:29 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Elekma  Autoracing