Otetaas nosto aiheelle, kun omat tulkintakyvyt eivät nyt oikein riitä.
Otetaan skenaario: autona P2 Ärrä, jossa siis moottorina B5254 T4 eli 300HP/400NM ja luonnollisesti mallisarjan tehokkain. Jos haluttaisiin vaihtaa kestävempi 2,3L, eli ymmärtääkseni B5234 T3 ja 250HP/330NM, kuinka pitäisi edetä jos halutaan a) laillinen tai b) tehokas peli? Pitäisikö Ärrän tekniikka vaihtaa ilmasuodattimesta katalysaattoriin 2,3L konetta vastaavaksi, jonka jälkeen voidaan tehdä muutoskatsastus? Olisiko nyt kohta a) toteunut ja lappuihin on kirjattu uudet moottorin tiedot?
Entäpä jos halutaan ruuvata hieman enemmän tehoja uuden turbon sekä oheislaitteiden kautta, niin tällöin ymmärtääkseni on lisäksi tarvetta VTT:n lapuille, jos halutaan pysyä kaidalla tiellä?