Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: Hydra - 22.02.2016, 10:16:05
-
Käyttääkö nämä uudet dieselit mitään lisäaineistuksia? Eylos/AdBlue?
Ilmeisesti vanhemmissa ainakin tämä 1560cc FORD-PSA moottori on käyttänyt, mutta uusi ei käytä?
-
Myyjän mukaan 2.0 litrainen uusi ruotsalainen D2 ei tarvii lisäaineita. Tiedä sitten miten on päästötestistä läpi päässyt... Eka huolto vasta kesällä ja laskusta viimeistään asia selviää...
-
Volvon oma kone tuskin käyttää kun on ihan uusi, tai edes nuo D3, D4, D5 koneet.
Mutta tuo 1560cc D2, se samainen moottori on vanhemmissa autoissa ja muun merkkisissä käyttänyt. Vaan ei sekään enää näissä uusikorisissa?
-
Käyttääkö nämä uudet dieselit mitään lisäaineistuksia? Eylos/AdBlue?
Ilmeisesti vanhemmissa ainakin tämä 1560cc FORD-PSA moottori on käyttänyt, mutta uusi ei käytä?
D2 1.6 moottorissa ei käytetä lisäainetta.
-
Jäikö eolys pois silloin, kun teho muuttui 80 => 84 kW vai silloin kun mallimerkintä muuttui Drive => D2? Itselläni on V70 84 kW drive ja olen ollut siinä uskossa, että siinäkään ei ole eolys-ainetta. Näitä muutoksia tuli siinä vm. 2011 - 2012 tienoilla.
-
Jäikö eolys pois silloin, kun teho muuttui 80 => 84 kW vai silloin kun mallimerkintä muuttui Drive => D2? Itselläni on V70 84 kW drive ja olen ollut siinä uskossa, että siinäkään ei ole eolys-ainetta. Näitä muutoksia tuli siinä vm. 2011 - 2012 tienoilla.
Juuri noin eli 84kW versiossa ei ole lisäainetta. Koko moottori on eri 80kW mallissa.
-
D2 1.6 moottorissa ei käytetä lisäainetta.
Hienoa :)
-
Vanhemman mallin moottori on D4164 ja uudemman D4162. Uudempi ei tarvitse lisäainetta.