Kulkukoira  Proturbo

940 Ft/Fk erot ja tunnistus

  • 49 Vastauksia
  • 23799 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #15 : 28.04.2011, 21:32:07 »
Mulla on turbovolvo ja siinä on kaikenlaisia osia.  :D

Toi on loputon lista jos rupeatte noita vertailemaan, Gööran on lyönyt noihin osaa sitä mukaa kun on hyllystä käteen sattunut.

Voisihan joku tietysti gradun väsätä volvo mallien eri vuosikohtaisista varustuksista.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8940
  • Teiden tukko
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #16 : 29.04.2011, 07:26:30 »
95 FK:ssa ei lue Turboa ilmanputsarissa, mutta on kattokaiteet ja kokokromimaski. Saksantuontia....

Onneksi FT:ssä ei ole kromimaskia vaan ruutumaski.  :hello:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #17 : 29.04.2011, 09:47:44 »
Onneksi FT:ssä ei ole kromimaskia vaan ruutumaski.  :hello:


Onko?  ^-^

Minulla ei ole. Onhan sen joku voinut vaihtaakin mutta en usko.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #18 : 29.04.2011, 12:09:12 »
Onneksi FT:ssä ei ole kromimaskia vaan ruutumaski.  :hello:

Olen jo ikänikin puolesta kromimaskimies.  ;)

(Haluaosin vielä 960 malliset puskurin päälle tulevat kromilistat)
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #19 : 29.04.2011, 13:39:56 »
Olen jo ikänikin puolesta kromimaskimies.  ;)

(Haluaosin vielä 960 malliset puskurin päälle tulevat kromilistat)
:facepalm:  Ite taas peittelen turhat kromit, wanha äijä vaikka oonkin...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #20 : 29.04.2011, 13:49:24 »
:facepalm:  Ite taas peittelen turhat kromit, wanha äijä vaikka oonkin...
Ei ole turhia kromeja ;).

Tuo kokokromimaski on kyllä enempikin saksaspesiaali kuin moottoriin liittyvä, eli ainoat ft/fk erot ovat oikeasti hukkiksen kello ja ahtomittari. FK:ssä -95 lukee turbo ilmanputsarissa, ja on orggis.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8940
  • Teiden tukko
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #21 : 29.04.2011, 16:01:24 »

Onko?  ^-^

Minulla ei ole. Onhan sen joku voinut vaihtaakin mutta en usko.

Itsellä oli ostettaessa vain kehykset jäljellä mutta nyt on melkein paikalleen sopiva ruutumaski.  :D Eli omassa on ollu alunperin ruutumaski, kyseessä -98 Classic.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #22 : 29.04.2011, 16:12:46 »
Itsellä oli ostettaessa vain kehykset jäljellä mutta nyt on melkein paikalleen sopiva ruutumaski.  :D Eli omassa on ollu alunperin ruutumaski, kyseessä -98 Classic.
Sama havainto, -98 classic FT
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8940
  • Teiden tukko
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #23 : 29.04.2011, 16:18:21 »
Sama havainto, -98 classic FT

O0

Vielä kun omaan sais alkuperäisen täydellisesti sopivan niin avot.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #24 : 29.04.2011, 18:50:37 »
Maskeista puheen ollen, minkähän takia ne yläkulmat on jäänyt puhkaisematta? Eihän siellä takana mitään haitollakaan ole. Omista 9:stä oon järjestäen avannut ne kulmareiätkin.

edit: jaa noh, viimeisimmästä tää onkin vielä tekemättä. Pitääkin ottaa heti työnalle.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2011, 18:54:06 kirjoittanut j_tapio »

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #25 : 29.04.2011, 20:24:14 »
Maskeista puheen ollen, minkähän takia ne yläkulmat on jäänyt puhkaisematta? Eihän siellä takana mitään haitollakaan ole. Omista 9:stä oon järjestäen avannut ne kulmareiätkin.

edit: jaa noh, viimeisimmästä tää onkin vielä tekemättä. Pitääkin ottaa heti työnalle.
Eiks siellä ole ne kiinnityshärvelit? Jos ne on hakeneet vähän jäykkyyttä sillä? En tiä.
Onhan ne toki rumat, tossa näkyy vähän liiankin hyvin...


Kuvassa FT, kun ei tuolloin vielä mitään FK:ta edes ollut. Tuo tais olla -91 malli.

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #26 : 01.05.2011, 00:30:45 »
Kiitoksia kaikille vastanneille. Ainoa asia joka jäi vaille kommenttia on se reikä siinä ilmanputsarissa.Nastan jos irroittaa niin imee vähän enemmän putsaamatonta ilmaa,tuntee imun sormessa kun antaa kaasua. Kai sillä jokin sillä tukitulla reiällä on jokin insinööri selitys vai liittyykö johonkin lisälaitteeseen jota ei po.pelissä ole.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #27 : 01.05.2011, 07:45:43 »
Älä nyt sinne putsarin yläpuolelle avaa mitään reikiä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #28 : 01.05.2011, 12:04:01 »
Ei se varmaan sitä auki jätä... ;)
Se reikähän voi olla vaikka bleedin ilmareikä. Itse olen joitakin tehnyt niin että bleediltä letku just tuonne putsarin päälle. Kun moottori toimii imumoottorina, ei siis ahda, tuosta letkustahan vedetään aavistus ilmaa polttoon. Olen sen tuumannut niin että parempi se on olla suodatettua kuin pihalta. :) Näissä laitteissa voisi liittyä siihen turbo+ satsiin.
Muistelisin itsekin huomanneeni tuon tulpan edellisessä -97 ft:ssäni. Oli sellainen muovitulppa joka istui vähän väljästi...

Hep! Nyt se iski mulle... Jospa tuo tulpattu reikä on et:n läppäimmun kiinnitysreikä? Jos kotelotoimittajalta on tullut vanhoilla ohjeilla koteloa ja se Motronicin läppämallin immun kiinnitys taitaa olla eri jaolla kuin f-sarjassa. Tarkistankin tuon vielä tänään, kun sattuu molempia malleja olemaan irrallaan... :)

ed2. Joo, en tiedä selittääkö tuokaan sitä reikää. ET:n immu on kolmella kiinni, vaakaan reikien väli 80mm ja lokarinpuolella päällekkäin ne kaksi 26mm jaolla. F-koneissa kahdella vaakaan ja reikäväli 50mm.
« Viimeksi muokattu: 01.05.2011, 14:54:39 kirjoittanut hevonen »

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Ft/Fk erot ja tunnistus
« Vastaus #29 : 21.05.2011, 21:06:03 »
Maskeista puheen ollen, minkähän takia ne yläkulmat on jäänyt puhkaisematta? Eihän siellä takana mitään haitollakaan ole. Omista 9:stä oon järjestäen avannut ne kulmareiätkin.

edit: jaa noh, viimeisimmästä tää onkin vielä tekemättä. Pitääkin ottaa heti työnalle.

Nyt on nykyisestäkin korjattu. Nättihomma, eikä mene kuin 10min..






 

Futurez  Kulkukoira