Samppasport  Futurez

Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?

  • 6 Vastauksia
  • 1282 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Siinäpä pulma, muuttuukohan oma auto ajan kuluessa nätimmäksi, omissa silmissä siis?
Aluksi en ollut hulluna tuohon V40 tyyliin mutta kun se on ollut elokuusta 19 lähtien itsellä niin alkaa näyttämään tosi hienolta.
Sama koskee muitakin exiä, esim valkoinen 1981 Dodge Aspen on nykyään todella hieno vaikka minulla ei se ollutkaan kuin hetken.
Ehtiikö siinä ajan kanssa silmä tottumaan auton ulkonäköön ja antamaan "virheitä" anteeksi?
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #1 : 04.02.2022, 23:55:33 »
Jaottelen omani ajettavuus, viihtyisyys ja muotoilu.
Entisistä noin vajaasta kolmestakymmenestä omistetusta on tällä hetkellä vain kolme jotka kelpaisi mulle edelleen eli Coronet custom 4d -72 , BMW 2002 -72 ja Datsun 180B 2d ht SSS -75. Nuo vaan maksaa nykyään löydettynä ihan eri summia kuin kasarilla  ;)

Nykyisistä Saab 9000 CS pidän niin kauan kunnes ei kannata hitsata tai tekniikka laukeaa,  siinä natsaa nuo kolme vaan niin hyvin juurikin mulle.

-90 puolivälistä lähtien alkavat olla muotoilulta niin samannäköisiä ettei oikein mun silmä erota enää automerkkejäkään, selvästi merkkejä erottuva persoonallisuus muotoilussa aika pitkälti hävinnyt..
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5019
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #2 : 05.02.2022, 09:06:02 »
Ei se muutu.
Meillä molemmat "aikuiset" ajelee 2000 luvun alkupään S60 malleilla ihan käytännön syistä.
Kaunis se ei ole mutta silti vielä auton tuntuinen eikä sisustus ole vielä sitä korean kovaa muovia.

Helposti saa osia ja pystyy ite tekeen.

Mikähän ois ollu kaunein...
Ehkä tuo, värikin sama ja kulki paremmin kuin kahen ltran taunus. ;)
Oli jotain eroa ainakin nokassa.
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fccwclassifieds.bauersecure.com%2Fimage%2Fgetimage%2F200016&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.classiccarsforsale.co.uk%2Fford%2Fcortina%2F295351&tbnid=kcfiA-zoGUGHbM&vet=12ahUKEwjZmdnj_ef1AhWJEGMBHUjVCgcQMyg3egQIARBe..i&docid=0xYx1NL8i3C6TM&w=800&h=503&q=cortina%202000%20xl%201974&ved=2ahUKEwjZmdnj_ef1AhWJEGMBHUjVCgcQMyg3egQIARBe
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #3 : 05.02.2022, 17:03:50 »
Hmm, ehkä osittain. Jos auto miellyttää, se alkaa omaan silmään näyttääkin paremmalta ja harvemmin epämiellyttävää autoa tulee pitkään pidettyä.

Toisaalta, vaikka autossa ei varsinaisesti olisi mitään vikaa, mutta ollut jo niin pitkään, että uusi alkaa poltella, se vanha alkaa näyttääkin muka niin vanhalta ja rumalta. Ja jos se auto on joltain osin oikeasti susiruma, niin ei se tietty muuten hyvänäkään autona ala koskaan hyvältä näyttää. Esim. meillä on perhevankkurina Prius+, joka on tietystä suunnasta takaa/sivusta todella ruma. Auto on kuitenkin ollut ylivoimaisesti pisimpään omistamani auto, kun se vaan on niin loistava laite. Kun lähestyn sitä väärästä suunnasta, olen vaan oppinut äkkiä kääntämään katseen toiseen suuntaan  :D

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #4 : 05.02.2022, 17:49:07 »
Tulipa semmoinenkin juttu mieleen että nykyään kiinnitän ehkä enemmän huomiota sisätiloihin, nimenomaan kuskin vinkkelistä.
Autoa katsotaan ulkoa tosi vähän verrattuna siihen mitä siinä ratin takana istuskellaan.
Jos kuskinpaikalta on kivat näkymät, ratti, kojelauta jne. niin ei sen auton päällepäin pakko ole olla mikään kaunotar, muuthan sitä liikenteessä katselee, ei itse.
Niin se mieli muuttuu, parikymmentä vuotta sitten piti olla viimeisen päälle hieno auto päällepäin, sisältä saattoi olla vaikka millainen ja nyt tuo asteikko on kääntynyt toisinpäin.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #5 : 05.02.2022, 19:57:31 »
Erittäin mielenkiintoinen kysymys tosiaan. Nyt sitten kun omat autoiluni alkavat kasarin alusta, niin en pysty sitä aikaisemmista autoista sanomaan, kun että aika moni kelpaisi minulle kyllä, esim Volvo Amazon, Volvo 144. Kuin myös jokin 60-70 luvun Cadillac. Olen myös tykännyt 1980 luvun Lincoln Town-Car:n muotoilusta, joka säilyi aika kivana 90 luvun puolelle asti. No ensimmäinen oma autoni Opel Rekord E, omana aikanaan ihan kivan näköinen, myös sisältä ihan tilava, en ihan silti niin autoon ihastunut, että haluaisin uudestaan omistaa samanlaisen. Sitten tuli tuo 740, ihastuin autoon kaikinpuolin välittömästi, ja aikanaan talvetkin olivat kunnollisia niin lämmityslaitekkin sai näyttää kykynsä.Onko se sitten kaunis auto? kauniiksi en sanoisi, mutta ulkonäössä on sopiva ripaus Amerikkalaisuutta, takalasin asento ja malli vähän sama kun jossakin saman ajan amerikkalaisissa autoissa, korissa on riittävät etu ja taka-ylitykset, pitkähkö konepelti, kaikki sellaisia asioita joista pidän. Punaiset sisätilat ovat kodikkaat ja kivat. Pidän seiskan muotoilusta kyllä tosiaan, ja sisällä viihtyy. Minkä enemmän aika kuluu, sitä enemmän autoon kiinnyn. Jossain välissä käyttöautoksi tuli opel Omega b, aika nopeasti huomasin, että minun ja Opelin välille ei kummempaa suhdetta tule, autossa kun ei ollut oikein mitään mistä olisin kovasti innostunut, sisätilat eivät minusta vastanneet hintaluokkaa, ja istuimet olivat olivat kovat kuin kirkon penkki, ja painoi ikävästi reiteen. Ulkonäkö autossa oli vähän turhan vaatimaton ja mitä kauemmin autoa pidin, sitä varmennin halusin siitä eroon. Nyt sitten käyttöautona ollut tämä S80, 2007. Auto näyttää tyylikkäältä, ja auton tyylissä vähän jopa edustusautomaisuutta mielestäni. Vaalea nahkasisusta on täysin ehjä ja puhdas, ja näyttää hintaluokkaan kuuluvalta. Sellainen rauhallinen ja miellyttävä tunnelma sisällä, istuinmukavuus tuntuu hyvältä. Pieni yllättä piirre on ollut, että ohjauspyörä on melko paksu kehältä, toinen tottumista vaatinut juttu oli, kaasupolkimen asento ja toiminta. Loppuun yhteenvetona, minulle on tärkeää miltä auto näyttää sisältä ja ulkoa, se tietty tunne, kun oman auton näkee kauempaa parkissa, ja tietää, että tuo on minun. Tyylin lisäksi arvostan mukavuutta ja tiloja, sekä hyvää lämmityslaitetta. Tottakai luotettavuus myös tärkeää. Kaikkein vähiten laitan arvoa hevosvoimamäärälle, mitäpä niistä maksamaan, 120 päättyy lailliset rajat, niin ei oikein tunnu tarpeelliselta tieto, että tämä auto kulkee 245 km/h. Niin sekin jäi nyt sanomatta, että minulle auton värilläkin on väliä, osin jopa ratkaisevasti.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Muuttuuko auto kauniimmaksi kun sen omistaa (pitkään)?
« Vastaus #6 : 05.02.2022, 20:21:53 »
Kasipätkä oli nätti mulla aikoinaan, mut sit kun osti seuraavan sukupolven v70:n ja ajoi sen viereen niin olihan se vanhempi jotenkin naurettavan näköinen.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron