Niin, hyvältä näyttää kokonaisuus Kimin osalta eikä Valtterin pullatkaan ihan huonosti ole uunissa, vaikkakin näitä vastoinkäymisiä näyttää pojilla riittävän...
Tässä vaan jotenkin nousee taas mieleen, miten ihmeessä nämä ongelmat aina näyttävät vaan esiintyvän näillä meidän suomalaiskuskeilla ??
Miksi Valtsun autoon pitää vaihtaa sitä krääsää niin tajuttoman paljon, mutta ei Hämpyn biiliin...
Miksi Kimin autosta loppuu polttoaineet, mutta ei Vettikseltä...
Vähän samaan malliin, kuin aikoinaan tällä eräällä Hannu-Hanhella, joka sai kerättyä 7 mestaruuttaan, tavalla jos toisellakin..
Lähes aina kun jotain dramaattista tapahtui, se tapahtui sille tallikaverille oli se sitten tankkauksen yhteydessä tulipalo tai joku muu härdelli...
Rohkenenpa väittää, että jos nuo Mersu- ja Ferrari-tallin väet vaihdettaisiin meihin suomalaisiin sitoutuneisiin osaajiin, suuri osa tuosta nähdystä naurettavasta kohelluksesta jäisi tapahtumatta ja kenties molemmat kuskit saisivat paljon parempaa palvelua kuin nyt saavat.
Ihmeteltävä on, että noilla budjeteilla operoivien huipputallien puuhastelu on edelleen kutakuinkin "jokkistasolla" mitenkään sitäkään kilvanajoa väheksyen vaan päinvastoin; - vaatimattomalla budjetilla saadaan siellä kovia näyttöjä, mutta tämä F1-kermaperse-varikkoväki sössii kerta toisensa jälkeen sieltä johtoportaasta lähtien.
Varmaan se tajuton kuvioissa pyörivä rahamäärä herpaannuttaa sen oikean tekemisen/sitoutumisen siihen puuhaan, mitä varten se väki siellä lojuu...
Toisena varsin ihmeellisenä asiana pidän sitä, että tuota teknikkaa on ollut kehittelemässä vuosikymmenet pitkälti samat valmistajat, mutta aina vaan nousee pintaan se osaamattomuus rakentaa esim. kasassa pysyvä masiina, vaikka niitä on tehty ja tuotantoa harrastettu jo vuositolkulla menestyksekkäästi kukin vuorollaan.
Ikäänkuin se koettu osaaminen katoaisi aina välillä johonkin ja aletaan harjoittelemaan samoja asioita taas uudestaan ja uudestaan...
Esim. moottoritekiniikastahan on kovia näyttöjä jo yli 30 vuoden takaa Keke-sedän aikana, kun kisailivat vaparit vs. turbot.
Luulisi jokaisella valmistajalla olevan nykyaikana jo sellaiset datapankit kerätty vuosien varrella, ettei noihin toistuviin ongelmiin tarvitsisi aikaa tärvätä vaan keskittyä kehittämään sitä tuotetta aina vaan paremmaksi.
Vaikkapa nyt sitten Honda, joka on moottoriteknologian uranuurtajia jo tuolta vuosisadan alkupuolilta lähtien on osoittanut kykenemättömyytensä rakentaa laadukasta voimanlähdettä F1-tarpeisiin, vaikka on takavuosina ollut eräs johtavista osaajista alallaan monilla erityyppisillä kilparadoilla kuten toki tietysti muutkin isot valmistajat.
Onkohan syynä sitten vaikkapa sukupolven vaihtuminen eikä se ns. hiljainen tieto jää firmaan vaan kävelee portista ulos sen eläkkeelle siirtyvän, kävelevän tietopankin mukana, kuten valitettvasta ainakin täällä näissä omissa, varsin vähäpätöisissä piireissä tapahtuu lähes päivitäin, valitettavasti...
Kuvittelisi vaan, että noissa huipputiimeissä se toiminta & osaaminenkin olisi huipputasoa, mutta ei näköjään ole, vaan kaukana siitä...