Autoracing  KL-varaosat

D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?

  • 12 Vastauksia
  • 5542 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Onko kellään kokemuksia minkälaiset suuttimet kävisivät vanhojen boschilaisten letkulähtöisten tilalle?

Nuo letkut tahtovat hapertua ja vaarana on bensan vuoto kuuman pakosarjan päälle.
Suuttimet pitäisi valita kuitenkin siten että sopivat kannessa oleviin kiinnikkeisiin, bensakiskon joutuu tekemään uuden.

Jos joku on päivittänyt B20/30 ruiskuaan uudemmilla suuttimilla niin olisi mukava kuulla siitä.

Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa yötyömies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #1 : 14.02.2013, 10:09:02 »
Letkut pystyy vaihtamaan. Jos suuttimet on kunnossa lienee järkevintä tehdä niin.
Ota yhteys finjector.com niin Marko Suurnäkki auttaa varmasti.
240 farkut -89 ja -90, 945 -95

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #2 : 17.02.2013, 11:58:48 »
Jos ei ole muuta syytä kuin hapetuneet letkut niin vanhojen kunnostus ja ehkä uä-pesu ja tuoton tarkistus.

Kyllä siihen jalkaan taitaa sopia jotain Opelin LE-jetin suuttimia joissa on myös lyhyet letkut, mutta jos pysyt D-jetissä niin ohjainyksikkö ei tiedä suuttimien muuttuneita virtausarvoja.

Poissa yötyömies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #3 : 17.02.2013, 14:02:08 »
Finjector suorittaa myös em. hommat ja palvelu on asiallista.
Hyviä kokemuksia paljon, suosittelen.
240 farkut -89 ja -90, 945 -95

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #4 : 17.02.2013, 14:28:04 »
Onko kellään kokemuksia minkälaiset suuttimet kävisivät vanhojen boschilaisten letkulähtöisten tilalle?

Nuo letkut tahtovat hapertua ja vaarana on bensan vuoto kuuman pakosarjan päälle.
Suuttimet pitäisi valita kuitenkin siten että sopivat kannessa oleviin kiinnikkeisiin, bensakiskon joutuu tekemään uuden.

Jos joku on päivittänyt B20/30 ruiskuaan uudemmilla suuttimilla niin olisi mukava kuulla siitä.

Siihen suuttimenjalkaan sopii pienellä muokkauksella Boschin perussuutin.Siitä muovihatusta pitää leikata lieri pois.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #5 : 17.02.2013, 15:03:56 »
Kiitoksia tästä. Tarkoituksena ei ole siis entisöidä vaan löytää sellaiset suuttimet joihin sopisi alumiininen bensakisko.

Olisiko mahdollisesti osanumeroa kellään?? ::)

Siihen suuttimenjalkaan sopii pienellä muokkauksella Boschin perussuutin.Siitä muovihatusta pitää leikata lieri pois.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #6 : 17.02.2013, 15:38:09 »
Mä viime kesänä otin uudemmista suuttimista nuo muovihatut pois ja laitoin spesiaalisuutintukin pyhimykseen jossa d-jet.
Ne käy niin kuin Otto tuossa mainitsi suoraan suutinjalkoihin.
Kun vertaa niitä suuttimia keskenään, näkee että ovat käytännössä samanlaisia.

Mä aikoinaan juotin tuohon vakio suutinbensatukkiin semmoset peltiset hatut, jotka otin muistaakseni 240:sen tukista.
Tuo näyttää aikalailla vakiolta tuo ratkaisu ja suuttimia saa halvemmalla / monenlaisia...
144-70

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2392
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #7 : 17.02.2013, 19:43:57 »
D-Jetissä taitaa olla ongelmana iso tuotto ja matalaohmisuus? D-Jetissä on kai 370 ccm ja pari ohmia vastusta. Ehkä B230 turbon suuttimet 0280150804 on riittävän suuret (317 ccm) jotta voisi bensanpaineella kompensoida.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #8 : 17.02.2013, 20:35:08 »
Jep, unohdin mainita että vaihdoin myös d-jetin ms2:een ja korkeaohmiset suuttimet, jolloin tuota pulmaa ei ollut...
144-70

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #9 : 18.02.2013, 10:53:26 »
Mulla on alumiinen bensakisko ja vanhat suuttimet kunnostettuna, kaikki lienee tehtävissä.
MS1 ohjaa


Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #10 : 18.02.2013, 17:52:52 »
Rupesin miettimään tätä probleemaa ja uskoisin että
D-jetronicin saisi pelaamaan korkea ohmisilla suuttimilla kun oikosulkee vastukset:
R153, R154, R507, R508

Ne ovat tuolla boksin sisällä reunaan kiinnitettynä, tässä kuvassa ylhäällä.


Schema:


Nämä sivut ovat aivan mahtavat, jos haluaa tutustua d-jetin toimintaan tarkemmin:

http://members.rennlist.com/pbanders/ecu.htm

On kyllä mun mielestä tämä d-jet todella hieno systeemi.
Analoginen ruisku, siinä olisi nykypäivän insinööreille haastetta...
« Viimeksi muokattu: 18.02.2013, 17:58:25 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa masi_71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #11 : 18.02.2013, 18:12:37 »
samaiset vastukset on mulla boxista irroitettuna tossa tulipellissä.

Joo, arvatenkin juottamalla hyppylangan sopivaan paikkaan korkea-ohmiset suuttimet jossa on osapuilleen oikea virtaus toimivat.

D-jetin kannaltahan tilanne ei muutu mitenkään, onko ne ohmit esivastus + matalaohminen suutin vai korkeaohminen suutin.

Tosin oliko se niin että matala-ohminen on herkempi ja nopeampi aukeamaan joten teoriassa D-jetin ruiskutusajat heittää aavistuksen sopimattomaksi.
Mutta aivan varmasti käy.



Poissa Clayman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • Volvo for life
Vs: D-Jetronicin suuttimet --> päivitys uudempiin?
« Vastaus #12 : 21.02.2013, 17:18:08 »
Projektiin tarkoituksena saada lisähevosia ahtamalla ja nuo alkuperäiset suuttimet tosiaan virtaa n. 330cc/min joten
niillä ei hirveitä tehoja saada ulos.

Moottorinohjaus ei tule olemaan vakio joten ei ole väliä onko matala- vai korkeaohmiset, kunhan nyt jotkin löytyisivät
joihin saisi alumiinisen kiskon ja siihen kierrettävät liittimet jotta eliminoitaisiin bensan vuodot moottorin päälle.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron