RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
107 (62.9%)
GLE
32 (18.8%)
muu, mikä
31 (18.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 165

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 404 Vastauksia
  • 174934 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #45 : 12.11.2011, 23:49:08 »
Itse lämmitinvastus paska ( mittaa onko ääretön vastus),
tai sitten väliltä haaroitus lohkari<->sisätilapistoke -> vastus, on johto jostain poikki.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #46 : 14.11.2011, 00:49:45 »
Opettelin tuossa laskemaan neljään ja huomasin, että eihän laatikko edes heitä nelosta sisään -> vauhtia 70 km/h - 2500 rpm. Hanskalokerossa oli pari Boschin relettä, pitää ottaa kuvat jos vaikka olis ylivaihteen releitä.
   Syy kolmen lisämittarin toimimattomuuteenkin löytyi, millekkään mittarille ei tule yhtäkään johtoa :idiot2:

Ulkolämpömittari putsattuna.






Kuvat loivassa alamäessä. Suuntauksesta ei tietoakaan.
Lyhyet                                                               Pitkät
   
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:40:24 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #47 : 14.11.2011, 01:17:33 »
Ei kyllä häikäse nuo valot  :D
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #48 : 14.11.2011, 01:27:55 »
Halvalla pokkarilla ei saa hyviä kuvia pimeässä, mutta oikeasti hyvät valot, minusta parempi valokuvia tässä, kuin 740:ssä. Pitää yrittää vielä säätää kohdilleen :pomo:

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #49 : 14.11.2011, 01:35:59 »
Halvalla pokkarilla ei saa hyviä kuvia pimeässä, mutta oikeasti hyvät valot, minusta parempi valokuvia tässä, kuin 740:ssä. Pitää yrittää vielä säätää kohdilleen :pomo:
Joo 740 valot ei kyllä häikäse jos niitä ei releistä  :idiot2:
tosin itse kun on tottunut noihin 242 2xH4 valoihin jotka on releistetty niin kaikki muut tuntuu onnettomilta tuikuilta  ::)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #50 : 14.11.2011, 02:50:02 »
Opettelin tuossa laskemaan neljään ja huomasin, että eihän laatikko edes heitä nelosta sisään -> vauhtia 70 km/h - 2500 rpm.

Njormaal. Ylivaihde tuppaa ainakin mun 760 AW-lootallisissa tulemaan peliin vasta 80 km/h yläpuolella. Reilun kahden tonnin kierroksilla tykkää vetää jos yhtään seisoo kaasulla. Koitas pitää tasaista vauhtia satasta?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #51 : 14.11.2011, 11:34:15 »
Njormaal. Ylivaihde tuppaa ainakin mun 760 AW-lootallisissa tulemaan peliin vasta 80 km/h yläpuolella. Reilun kahden tonnin kierroksilla tykkää vetää jos yhtään seisoo kaasulla. Koitas pitää tasaista vauhtia satasta?
Tuo on joku PeRVospesiaali sitten että se panttaa viimeseen asti nelosta? Meillä oli yks yhtä typerästi käyttäytyvä AW(B280F perässä), tartti mittariin reilun 70 ja kaasu kokonaan ylös ni haki nelosen, sitten pysty ajeleen sitä 50 nelosella...

Normaali vinokoneen AW hakee kyllä nelosen lämpösenä alle 60 nopeudessa jos kaasua painetaan hyvin vähän. Tarkistelun voit alottaa siitä, että laatikon kupeessa olevaan solenoidiin kuuluu tulla 12V kun virrat on päällä, jos ja kun ei tule, voit seurata mahdollisesti siellä olevaa johtoa, ja alkaa metsästämään syitä sähkön puuttumiselle.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #52 : 14.11.2011, 12:01:17 »
Tuo on joku PeRVospesiaali sitten että se panttaa viimeseen asti nelosta? Meillä oli yks yhtä typerästi käyttäytyvä AW(B280F perässä), tartti mittariin reilun 70 ja kaasu kokonaan ylös ni haki nelosen, sitten pysty ajeleen sitä 50 nelosella...

Voi olla vikakin, ei näistä tiedä kun ei ole tullut avattua että missä kunnossa on. Mutta mun vehkeillä ei kyllä 50 vauhtia nelosella ajeta, ilman kaasua rullatessa on päällä mutta ei pysty pitämään yllä likikään noin alhaista vauhtia. Laatikko kai kuitenkin pitäisi olla sama osa, ja AW7x-laatikoihinhan ei mene muuta tietoa kuin vaihdekepin asento ja ylivaihteen napin käyttö, eli luulis että samallatavalla käyttäytyy. Turbiineissa kai on jonkin verran eroa, ainakin eri stallspeedejä ilmoitetaan eri koneille, mutta vaikuttaneko tuo kovin paljoa nelosen kytkynopeuteen.

Kuitenki kiinnostaisi tässä 240 GLT:n tapauksessa että meneekö ylivaihde päälle ollenkaan jos ajelee esim. 100 km/h ja nostaa vaikka jalan kaasulta kokonaan.

Jos ei siitä vaihdekepin vasemman sivun napista syty nuolivalo kojelautaan niin epäilys kyllä herää että ylivaihteen solenoidin sähkötyksessä vikaa. Tästähän puuttui jokunen muukin johto mittarien takaa  :)

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #53 : 14.11.2011, 12:04:26 »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8936
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #54 : 14.11.2011, 12:09:07 »
Eli tätäkö metsästämään: http://www.threefattigers.com/Protocore/Volvo/ODsolenoid.htm

Tuo on se ylivaihteen solenoidi, mutta selvitä ensin onko vika siinä. Kytkemällä 12V solenoidin piuhaan sen pitäisi aueta, niin ylivaihde on käytettävissä. Jos sähkö ei pääse solenoidille asti, niin se pysyy kiinni ja loota ei käytä ylivaihdetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #55 : 26.11.2011, 19:40:30 »
Eipä mennyt katsastuksesta läpi, mikä oli kyllä odotettavissakin.

Tarkastuskortti

- Edelliseltä omistajalta jäänyt veroa maksamatta, olikohan ~12€

- Jarruletku irti korista

- Valojen suuntaus, näyttävät liikaa ylös

- Ruostetta - hitsaamista

- Taka-akselin tukitangon laakerointi  poikittainen panhard-tanko, eli kuvan osa 4, joka tulee taka-akseliin kiinni.

- Vasen raidetangon pää

Putsattuja, nyt näyttää tuhkakupit siltä miltä pitääkin, käyttämättömiltä.


Valoja ja Biltemasta raidetangon pää. 1,2 W tuli kaksi kappaletta.


Vähän laittomuuksia, LED polttimot rekkarin valoiksi V:>

« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:52:03 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #56 : 26.11.2011, 20:35:38 »
Semmoset swiffer magic taikasienet on erinomaisia nuitten sisustanosien putsailuun, tai sitten truckwash-shamppoo+vesi+tiskiharja. Tulee niinkuin uusia. Taikasienellä sillon kun osa on autossa kiinni ja jos oikeen kunnolla tekee osat irti ja tuo truckwash niille.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #57 : 27.11.2011, 02:57:26 »
Kannesta. Eli mitä nämä numerot kertoo, alin tarkottaa vissiin kannen olevan -83 vuosimallia?




Ennen.


Jälkeen.


Tupakoitsijoille :peetu:


Kaikissa tulpissa oli oikea väri, neekerin tukalla otin ylimääräiset pois. Lähti kone huomattavasti paremmin käyntiin putsauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:51:44 kirjoittanut Pozoy »

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #58 : 27.11.2011, 16:58:21 »
Semmoset swiffer magic taikasienet on erinomaisia nuitten sisustanosien putsailuun, tai sitten truckwash-shamppoo+vesi+tiskiharja. Tulee niinkuin uusia. Taikasienellä sillon kun osa on autossa kiinni ja jos oikeen kunnolla tekee osat irti ja tuo truckwash niille.

Ite oon käyttäny sitä Cargo- puhdistus vaahtoo ja paperia. Onkohan valmistaja Wurth? :)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #59 : 29.11.2011, 01:03:18 »
Ylivaihteen solenoidi ainakin toimii, maadoitus runkoon ja 12V liittimeen - naksahdus. Vastustakin oli 13 Ω:a, niinkuin pitääkin.

Ajovalojakin tuli säädettyä, nyt pitäisi kelvata katsastusmiehellekkin, leiman saamisen jälkeen pitää kuitenkin vähän nostaa, että näkee jotain.

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

 

RallyBaron  Samppasport