Elekma  Autoracing

SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta

  • 29 Vastauksia
  • 9397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #15 : 07.07.2013, 12:49:24 »
Saa ne keskitettyä ilman holkkia. Vaatii aikansa, tai kikkansa  ;) mutta kyllä ne saa  :)
Ja ne tosiaan ei saa missään kohdin sitten ottaa kiinni, kokeile myös eri ryyppyvivun asennoilla ettei ota kiinni.
Ja synkkaa ne.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #16 : 07.07.2013, 23:26:03 »
Onko neulalla väliä tuossa keskityksessä ? Meinaan että onko kaikki neulat samanpaksuisia siitä tyvestä, loppuprofiili vaan poikkeaa ? Aikamoista näpräämistä kyllä on, en tiedä saanko niitä paremmin jos avaan, sitte ne ei kuitenkaan enää toimi ollenkaan kun en saa niitä paremmin josko edes noin hyvin miten ne nyt on, tosin jos ne hiertää niin kohta ne ei muutenkaan toimi enää :(

Mitä öljyä noihin kannattaa laittaa, lisäsin tänään sitä yleisöljyä vielä kun oli näköjään ampunut tyhjäksi molemmista kaasareista öljyt. Käynti parani aika paljon ja veto tasoittui nätisti heti tyhjäkäynniltä eteenpäin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #17 : 08.07.2013, 18:52:30 »
Tuosta en itse asiassa tiedä enkä jaksa kirjasta katsoa, koska ne yksinkertaisesti pitää
joka ikinen kerta keskittää uudestaan kun neulankin on irrottanut männästä tai edes kääntänyt.

Ainut vaan että et saa niistä ikinä "täydellisiä" ilman että neulan vaihdon yhteydessä/ kunnostuksen yhteydessä
uusisit myöskin suutinputken holkin sieltä pohjasta.
Tämä on muuten ihan tehtaankin ohje uusia se joka kerta, toisaalta taas eipä ole paljoa
tullut vastaan tuosta kohtaa väljiä osia. Ite oon uusinu vaan yksiin, omiini ja niihinki vaan
siks et kasasin ne kaikilla mahollisilla uusilla vähänki kuluvilla osilla.

Öljyksi voi laittaa jotain, googlesta löytyy vaikka mitä vaihtoehtoja. Sillä viskositeetillä pystyy
vähän pelaamaan kaasuun vastaavuuden kanssa, mitä lirumpi sitä herkemmin se liikkuu,
pätee myös sitten ihan arkiajoon tasakaasulla, vois kuvitella olevan aika mielenkiintonen
vajaakuormituksella liruin öljyin varsinkin kireemmän nokan kanssa, saattaa olla aika hyppivät kierrokset.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #18 : 08.07.2013, 22:27:36 »
Tuohon alkupreiseen "veto"ongelmaan mä totesin että kaasarit imas jakajalle alipainetta liian herkästi. Joko olis pitäny saada vahvempi kalvo jakajaa tai vähentää jollai kaasarien imua. Päädyin uuteen jakajaan ja johan on toiminut..  :2funny:
940 classic

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #19 : 09.07.2013, 00:04:40 »
Joo kyllä ne kierrokset hyppii aika epämukavasti hiljasessa vauhdissa tasakaasulla, sitte ku antaa sen verra kaasua että alkaa kiihtymään vähän, käynti tasoittuu heti nätiksi. Nelosella maantienopeutta (80-100) on myös tuskaa, tasakaasulla siis. Se vaan nykii kun on liian vähän kierroksia, kolmosella se menee suht nätisti, muttei kehtaisi taas turhaan kierrättää. Kaupungissa kakkosvaihde on hyvä, isommilla vaihteilla auto meikein hyppii ilmaan kun nykii niin kovin :) Taaskin kaasun lisäys vedolle ja käy ihan täydellisesti.

Vasta eilen lisäsin öljyä kaasareihin (aika lirua oli), nyt ehkä 50km takana niin ölyt oli taas kaikki hävinnyt kun tänään katoin. Paksulla öljyllä se ampuu kierteet sileäksi. Alkaa tuntua että nuo kaasarit todellakin on liian alimittaiset tuolle moottorille. En keksi niihin enempää kokeiltavaa, enkä vaan saa toimimaan.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #20 : 09.07.2013, 19:33:50 »
Kokeilin tänää vielä noita läppäakselilukkoja, ihan joka mahdollisella tavalla. Tuloksetta. Tai no kone ei enää anna sitäkään potkua ulos mitä vielä eilen oli. Koitin jäykempää öljyä, säätelin sieltä täältä. Tosiaan vaan huonommaksi menee. Mistähän johtuu että kaasua antaessa tulee öljykopan huohottimesta savua, eikai kone ole menny jo p*****si ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #21 : 27.06.2014, 10:34:02 »
Jatketaas tähän ketjuun omalla kysymyksellä.

Itsellä kanssa tupla-SU:t tulossa ja toinen kaasari napsahtaa hyvin pohjaan, juuri kuten jossain youtube pätkissä että kilahdus kuuluu. Toinen taas vajoaa huomattavasti hitaammin ja vain lievä kilahdus. Koitin keskitellä suutinputkea uudestaan useamman kerran, mutta ei parantunut. Purkasin myös suutinputken ja keskitysruuvit ja muutkin osat kokonaan pois, mutta siitä huolimatta ei tullut huomattavaa parannusta. Pitäisikö alipainemännän tippua aina vapaana, siis ilman suutinputkea ja keskitysosia kilahtaen pohjaan? Jos pitäisi niin sitten tuo varmaan kanittaa jostain muualta, mutta mistä?

Ostin kaasuttimet vanhemmalta volvo mieheltä, joka oli holkittanut ne. Laittanut uudet korjaussarjat ja pessyt kaasarit, joten ei pitäisi olla mitään paskaisuudesta tai osien kuluneisuudesta johtuvaa vikaa.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #22 : 27.06.2014, 10:52:33 »
Koita että vaihdat alipainemännät ristiin. Ja muista sipasta öljyä niihin kohtiin joissa metalli koskee metallia. Onko jouset sisällä samanlaiset/pituiset ? Kulkeeko ne hyvin jos ottaa vaimennuskorkit pois ?

Ja joo kuuluisi kyllä kilahtaa pohjaan, mutta pääasia että ne saisi liikkumaan samaa nopeutta, oli se sitten nopea tai hidas vauhti.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #23 : 27.06.2014, 21:31:37 »
Nyt taisi löytyä vika. Koitin aluksi ilman vaimennuskorkkeja, ei tullut parannusta. Purin sitten kupit pois ja vertasin jousia, niin toinen jousi silmämääräisesti 1,5 cm toista lyhyempi, joten vika ilmeisesti tuossa. Täytyy hommata samanparin jouset. Kiitti neuvoista luchadore, noillahan se vika varmaankin löytyi.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #24 : 28.06.2014, 00:10:01 »
Hyvä että oli apua :hello: Minulta löytyy ylimääräinen pari hs6:ia. Jos on tarve varaosille tms, niin pamauta yv.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #25 : 17.07.2014, 17:56:13 »
Vanhat velhot kertoo sae 30 olis oikea öljy vaimennukseen. Ruohonleikkureissa käytetään. Kaitoin omaani ja tuntuu toimivan.
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa amazon1968

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #26 : 02.09.2014, 20:09:39 »
Täällä olis tarve su kaasarille mutta vain yhelle kun sellaanen tuossa vain on, eli B20 '68.

Hiukan klappia läppäakselilla eli jos jollain olis timmi niin hyvä.... ja tää nykynen on sellaanen jossa kohokammia kyljellä.

Mulla on nyt toinen runko jossa hyvä timmi akseli mutta se kun on tuon ala kohokammioisen runko niin en sillä tee mitään....

Eli nyt tavallaan passais parhaiten tuo alasäiliöllä oleva niin saan tuosta timmin rungon siihen...ja 1 kappale riittää
----------------------------------------------------
Amazon B20 '68

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #27 : 07.09.2014, 10:16:31 »
Mulla on työkalu holkittaa se sun kaasutin uudestaan. Korjaussarjoja niihin saa netistä, ja tulee uudenveronen.
Jos se sun akseli ei oo kulunu ja tiivisteet on ehjät, multa kyllä löytyy holkkeja suoraan kaapista, 10min homma korjata silloin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa amazon1968

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #28 : 09.09.2014, 17:36:22 »
juu, ei mitään...tilasinkin jo Kaasutinexpertiltä...
« Viimeksi muokattu: 09.09.2014, 17:45:30 kirjoittanut amazon1968 »
----------------------------------------------------
Amazon B20 '68

Poissa amazon1968

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: SU kaasuttimien huoltoa / kunnostusta
« Vastaus #29 : 14.09.2014, 20:06:49 »
Nonnii, nyt tuli rempattua tuo SU kun oli töissäkin hoonausvehkeet. Uus läppäakseli vaan oli täysin väärä, liian lyhyt reilulti. Onneksi oli hyllys yks uudempi su runko mistä otin akselin ja lyhensin sen sopivaksi. Nyt toimii kun ihmisen mieli
----------------------------------------------------
Amazon B20 '68

 

Elekma  Autoracing