Samppasport  Futurez

Nokka-akseli ja laakerit

  • 2 Vastauksia
  • 1520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Nokka-akseli ja laakerit
« : 29.04.2014, 23:59:04 »
Terve

Nyt kävi niin, että hölmöilin uusien nokka-akselin laakerien kans ja laitoin paikoilleen ilman kokeilua, että sopiiko nokka-akselin päälle suoraan vai ei. Tietysti eivät sopineet, vaan olisi pitänyt hioa. Yritin hioa niitä paikoillaan, mutta kyllähän sen tietää että vituiksi se meni jo aloittaessa :idiot2:

Moottori on b4b ja laakerit tuli cvi:ltä. laakerit oli muistaakseni jotai jenkkiläisiä ja pitäis sopia b4b ja b16:aan. Uudet tässä varmaan joutuu tilaamaan, mutta osaako joku kertoa omia kokemuksia näistä laakerinvaihoista ja mahdollisesta hionnasta, että kuinka kannattaa tehä. Lohko oli jo hiomolla ja laakerit ei siihen urakkaan ehtineet ja siksi olen niitä itse laittamassa. Prässi löytyy ja varmaan sopivia työkaluja hiontaankin on omasta takaa.

Armoton ketutus on ja jälkiviisautta olen saanut kiitettävästi, mutta jos joku ihan kehittävää keskustelua ja neuvoja saa aikaiseksi niin ottaisin sellaista vastaan ja tämä on myös ensimmäinen koneremppa jos joku ei mun projektipäiväkirjasta ole huomannut ;)
Volvo PV 444E -53

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Nokka-akseli ja laakerit
« Vastaus #1 : 30.04.2014, 23:56:49 »
Ei niitä hiota vaan kalvataan. Ja tarvittaessa se tehdään paikallaan, koska laakeri hieman supistuu asentaessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: Nokka-akseli ja laakerit
« Vastaus #2 : 01.05.2014, 12:02:51 »
Anna ammattilaisten tehdä
940 classic

 

Samppasport  Futurez