Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Myydään varaosat / Kaasarikoneellisen 240 tankki.
« Uusin viesti kirjoittanut Teemu R tänään kello 21:37:10 »
Otsikon mukainen myyntiin. Mukaan saa tankkilaitteen, joka on vähän kovia kokenut.

Hinta 90e
Oulussa. Myös toimitus voi olla mahdollinen.





2
Showroom / Vs: 740 arkeen ja juhlaan
« Uusin viesti kirjoittanut bolinder tänään kello 21:36:40 »
Haittaako tällaisessa hienossa alkuperäis kuosissa yksilöä jos vähän lakka lähtee kävelee, vähän kiilotusta niin ei lähe ainakaan ruostuu. Arvostusta tuolle soitin yhdistelmälle hienoa. Onko tarkoitus huoltaa ilmastointia kuntoon? Vai toimiiko kenties jo  :)
3
Takavetoiset / 940 mystinen vika
« Uusin viesti kirjoittanut d24tdic tänään kello 21:27:19 »
Mikähän mahtaisi vaivata 940 b230fb Volvoa kun starttaamalla ei lähde millään käyntiin vaikka pyörittää moottoria rivakasti,mutta työntämällä lähtee heti käyntiin ja toimii sen jälkeen normaalisti  :idiot2:
4
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 21:10:31 »
Tuo 27mm ohje on vähän erikoinen mielestäni kun se oli 27mm mitattuna ilman kohokammion kantta ja tietty kohoa ja kun niitä on eri painoisia niin nostaa pintaa erilailla eri painoiset kohot.

Kato käydessä kurkkuun että tekeekö lätäkköjä kurkun pohjille,eli tiputteleeko hajottimesta,kun muistaakseni tuolla 27mm mitalla ainakin itellä tulvi jo hajottimesta ja sen takia ei enään kohon säätö nosta pintaa kun tulvii hajottimesta jo yli.
Mulla on mitattuna kuvan mukaan jonka aiemmin laitoin niin joku 31.5mm vähän yli ja kohon etäisyys kanteen joku 18.5mm.
Ja tuo 31.5mm ei oo ihan tornin päältä vaan siitä kohokammion kannessa olevasta kolosta joku on muistaakseni jonkun pari mm paksu.

Niin ja kaasarit autossa paikoillaa mittailtuna  siis. Itellä on kaasarit Misabin imusarjalla 7 asteen kulmassa ja myös vinossa auton pituus suunnassa niin ite jouduin tiputtaan bensan pinnat aika alas että lakkas tekemästä lätäköitä/tiputtelemasta.

Mutta jos sulla ei tiputtele kurkkuihin ja molemmissa kaasareissa bensan pinnat samat niin en usko että niistä on kiinni kyllä.

E:Niin ja siis nää on vaan omia havaintoja mitä tullu tehtyä kun kolmisen vuotta ajellu liki päivittäin noitten dellortojen kans kesät talvet eikä mitään asiantuntija-lausuntoja  ;D  :)

E2: Niin ja tuli mieleeni että ne misabbi-levyt estää lämmönjohtumista ja bensan höyrystymistä myös sitä kautta,itselläkin jos pitempään käy paikallansa tai on jonkun tupakin mitan sammuksissa ja siitä kun lähtee niin saa ajaa jonkun matkaa että ajoviima jäähdyttää kaasarit kun yskii ja käy laihalla aluksi.

Noniin, tänään taasen vähän värkkäilin. Bensaa ei enään taida valua äkkiseltään mitä kahtoin, syy tälle säädin kiihrytyspumputangon niin että näkyy 5mm.

Eikä nuo lammikkoa muodosta kaasareide putkiin auton käydessä.
Bensanpinnankin sain mitattua tuollein kansi kiinni ja putki irti, jolloin molemmat on 28mm, eli muutaman millin korkeammalla kun nuo sun 31,5mm. Tämä taitaa johtua että mulla 15mm kannen ja kohon väli ja sulla immeisesti vähän enemmän.

Mutta en nää ongelmaa kun ei kastu putket, muulloin kun kaasua enemmän painassa kun kiihytyspumppu ruuttasee kunnon satsin.
Mietin vaan että minkähän takia mulla tuo boaa nopeasti ja melkein sammuu kun kaasun painaa pohjaan tyhjäkäynniltä, luulis että kiihytys pumpun antama bensa riittää kun kasteleen sen verta kaasareita ???

Ja muuten mites sulla noi misabien kiinnitys kanteen on onnistunut? Itseltä jouduin ottamaan pakosarjan pulttien paikoista monta milliä pois että sain imu- sekä pakosarjan samaan tasoon ja tuntuu ettei misabit silti kiristy kunnolla kanteen tai ovat kierot koska hörppivät ilmaa ilman silikooni liimaa.
Ilmasta puheen ollen tänään viimeiseksi huomasin kun ihmettelin tuota että miksi 1 sylinteri imee vähemmän, niin bräkiksellä kun ruuttasin 1 sylinterin imukaulan ja pakossarjan väliin niin kierokset laski, eli imuvuotoa on! >:(
Pitänee vielä kokeilla, tekee mieli kohta heittää noi imusarjat mäkeen tai onkohan ne kierot että joutuu plaanaamaan…
5
Showroom / Vs: 740 arkeen ja juhlaan
« Uusin viesti kirjoittanut An55i tänään kello 21:07:24 »
Tämä jäi seisontaan alkaen 30.4 :)


Ajoon sitten taas talveksi. Kesän aikana pitäisi puuhastella mm.
-Ruosteet kiinni
-Takaluukun ja takanurkan maalaus
-Sisusta uusiksi, alkuun nyt kaikki pois ja lattian siistintä, sitten ehjempää sisustaa tilalle. Kattoon on jo tumma verhous ja muovit olemassa.
-Webaston asennus. Muutaman vuoden odottanut hyllyssä, joutaa nyt tähän kun tästä taisi tulla vakkari talviauto :)
-Varustelua mm. Cruise


Kesäpyöräkausi kun alkoi, niin kaivelin toisen seiskan muutaman vuoden levon jälkeen ajoon. Jarrujen herkistely ja katsastukseen, ainoana moitteena oikea jarruvalo pimeä. Tämä on ollut omistuksessa 8 vuotta, nyt muutaman vuoden todella vähällä käytöllä. Tällähetkellä mittarissa 310tkm, B200K M47.

Illalla vielä asenentelin alkuperäisen vahvistimen tähän ja vaihdoin ekvalisaattorin vähän kalliimpaan malliin   :) Mankka vielä vähän temppuilee. Hattuhyllylle olisi myös alkuperäiset kaiuttimet ja niiden johtosarja, sekä kojelaudalle tweeterit.

Tärkeimpänä olisi laitto-listalla konepellin maalaus, lakat lähtenyt niin tökerösti. Samalla muutama kukkanen ottaa kiinni. Taidan tämän laittoja päivitellä tähän samaan, otsikko ainakin pätee :)

Ostoslistalla olisi sedaniin ainakin kattoverhoilu (mielellään faceliftistä tai sitten 944), beigeä muovia mm. A-pilareihin ja katon pitkät muovit. Näitä saa tarjota myös esim 940 vaikka olisi eri väriä. Muovi taitaa olla kestävämpää niin voisi saada maalattua.
6
Vikakoodeja/ilmotuksia taululla ei taida olla?

Tuo kuvaamasi kaasuläppökotelokin voi pitää rumaa ääntä, kun sieltä alkaa rattaat menemään. Pura sen verran auki, että pääset sormella liikuttaa läppää. Pitäisi liikkua nätisti eikä rutisten.
7
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo 240 SE, Katulelu
« Uusin viesti kirjoittanut Acke tänään kello 20:31:39 »
Yhdet e85-kermaöljyt sain omasta motista myös kun oli ollut paljon tyhjäkäyntiä ja todella vähän ajoa, jonka jälkeen auto seisoi kylmässä tallissa/katoksessa. Seuraavassa vaihdossa ei mitään vastaavaa kun autolla oli ajettu enemmän ja seisonta oli lämpimässä tallissa. Jäähdytinnestettä auto ei myöskään hukannut, mikä rauhotti mieltä vähän tolloin. Eli en välttämätt olisi huolissaan heti, mutta kannattanee seurata tilannetta.
8
Ensimmäinen ääni veikkaisin johtuvan kehälle jäävästä starttimoottorista, ts. Startti ei palaudu.

Nostajat kyllä hieman kuullostaisi jo ääntävän.
Tässä on venttiilikoneistosta tuleva ääni juuri nostajaremontin jälkeen:
https://youtube.com/shorts/Q_QZEbVq4uQ?si=kJUfmRNsbz0Rx5lY

Tuskin startti kun ääni saattaa tulla uudestaan hetken kuluttua tyhjäkäynnillä. Ja joo tuossa videossasi on kyllä selkeästi puhtaampi ääni nostajissa.
9
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 19:43:50 »
Nuo kaksoismassan kanssa käytettäväksi tarkoitetut laatikothan pitää yleisesti melko karkeaa soundia kovan pyörän kanssa saati jos on vielä jousittamaton levy. Omia kokemuksia ei ole juuri ZF:stä mutta ainakin Volvon M90 piti mulla kaikenlaisia helinöitä ja rahinoita vähän lämpötilasta ja vedosta riippuen. Joku V160 Getrag onkin jo ihan oma lukunsa, se meteli on kovalla pyörällä sellainen että ihan oikeasti ihmettelee miten se voi pysyä kasassa enää. :D
10
Yhdistys tiedottaa / Vs: Henkilökunnan päivitys
« Uusin viesti kirjoittanut Ristus tänään kello 19:37:02 »
Voisko näitä päivittää kun porukka on vaihtunut ja jotkut on edelleen tuolla listalla vaikka ei täällä paljoo näy.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=158.0
oho ompas harmillisesti kyseinen topici jäänyt huomiotta. Päivitettään...
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat