Samppasport  Futurez

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 16:08:05 »
Onpas hyvin suunniteltu ja järjestyksessä oleva miesluola. Mee laik!

Ultraäänipesurillekin löytynyt sopiva kolo.  ;)

Kiitos :)

Uskotko jos sanon, että se kolo oli ihan sattumalta tuon kokoinen :D


Se uusi välityskin tuli ja tänään tipautin perän alas. Meinasin kasata vanhoilla laakereilla, mutta pinjonin isompi laakeri oli sen verran huono, että pitää vaihtaa. Lisäksi se sisäkooli huononi entisestään, kun yritin ottaa sitä irti :D Laakeri on saman kokoinen, mitä Volvon 1030 laakeri ja kardaaninlaipan stefa on sama mitä Volvossa. Aika hassua.
3
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut LuukasR tänään kello 15:56:50 »
Noniin tuo imuvuotohommeli varmasti tuottaa käyntivaivaa!

Ite tein sillain että mittasin tönärillä jokasen kiinnityskorvan paksuuden imusarjasta joka jakaa saman pinnapultin pakosarjan kanssa ja rälläkällä hioskentelin pakosarjan vastaavat kohdat sillain että ovat 0.1mm sisään saman paksuiset aina per pinnapultti.
Ja sitten viä käytin niitä orkkis prikkoja jotka vähän kuperia niin antaa kans hiukan anteeks.
Niin ja tiivisteenä semmonen massatiiviste missä vahvike rinkulat pakoaukoissa,eikä semmonen tiiviste mikä on kaks pellilättyä ja massa keskellä.
Ja sitten viä kasaan aina VHT coppergasketilla tiivisteen molemminpuolin.

En usko että ovat niin kierossa että plaanata tarvis,itte kylä plaanasin omani mutta vaan sen takia kun oli joskus lohjennu korva ja oli tigattu takas vähän sinneppäin.

Niin ja kun käyttää niitä volvon orkkis imu/pakosarjan prikkoja niin ite ainakin jouduin paria pienentään kun ottas muuten kiinni imusarjan runnereihin eikä laippaan.

Ite joskus taistelin noiden kiihdytyspumppujen kans helkkaristi ja säätelin ne johonkin netistä löytämääni Alfaromeon ohjearvoihin mutta ei vieny maata merelle sekään homma,eli toisinsanoen tuntuu siltä että kun sieltä vaan jotain tulee niin toimii sillain kun toimii.
Kun tuo kierresäätö säätää pumpun tuottoa ja suutin purkausnopeutta,eli suutinta vaihtamalla määrä pysyy samana mutta kesto muuttuu.

Mutta tosiaan suosittelen tota imu/pakosarjan tiivisteen vaihtoa ja passaa laippojen paksuudet samaks kiinnityskohdilta ja kasaa VHT coppergasketin kans niin pitää varmasti.  :)

On kans sen verran hanurihommaa tuo imuvuotojen kans pelaus että kannattaa tuhrata mieluusti vähän työtä ja tarmoo siihen laippojen paksuuden passailuun.  :)

Tänään taas kokeiltiin ja laiteltiin… porailin tyhjäkäynnit 65 kokoon ja tein metalli tuen kaasareiden väliin.
Imuvuotoja en enään läytänyt präkiksellä ruiskiessani, tähän varmaan vaikutti pakosarjan laippojen passaus imusarjojen korkoon sekä uusi tiiviste ja silikoonit.

Kuitenkin auto käyttäytyy nopesti kaasua painaessa samalla tavalla kun esim 60 suuttimella :idiot2: eli booaa. Mutta taas vähän kaasua painaessa kierrokset saa ylös helposti. Alhaalla video:
https://youtube.com/shorts/mQGIiWU5xMc?si=z5NOFryFG6BBRuuC

 Vieläkin näyttää olevan laihalla kaasua painaessa, koska eihän liian rikas tai paksu seos booaa vaan ja alkaa rötätä. Alkaa itseltä loppua ideat tuon kanssa… :-\

Mietin vielä tota bensan pinnan liiallista alhautta ja bensan loppumista. Itsellä ilman kohoja tuntuu olevan muutaman millin alempana kuin 27mm mutta taas kohot paikallaan suutinputken reiästä mitattuna vähän ylempänä kuin esimerkiksi sulla.
4
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut HammerDown tänään kello 14:40:11 »
Oudomman näköinen tuo noin on, kun maski on kaitaisempi konepellin pokkausta.
5
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: B19-B280 Viritys"reseptit" ja dynolaput
« Uusin viesti kirjoittanut evilracer tänään kello 14:30:58 »
Onpa isolohko micra, vai tarkoititko 1275cc  ::)
6
Ostetaan Racingosat / Ostetaan 240 eteen ylös turbo pakosarja
« Uusin viesti kirjoittanut Juzi tänään kello 13:38:19 »
240 koppaan eteen ylös turbon pakosarja, saa olla vähän karu ja hukkiksen lähdöllä tai ilman. Ei RST.
Turbon laippa mielellään T3 mutta saa tarjota muitakin.

Pirkanmaan/postitus
yv tai whatsapp 040-7086675
7
Showroom / Vs: S80 2007 Rivi 6 Ylläpitopäiväkirja
« Uusin viesti kirjoittanut Vauxi tänään kello 13:21:04 »
Alkuviikosta hain Biliasta uudet huohotusnipat ja tänää sitten ähelsin ne paikalleen. Perän nipasta oli liimasta huolimatta tullut muutama öljyä ulos.
Taas ajoin noin 11min nosturille moottoritietä ja perästä tuli tsuhh ja haldexista tsuhhhhhhhh kun nipat irroitin. Saapa nähdä mitä uusilla nipoilla tapahtuu.

8
Showroom / Vs: 240 B230FT
« Uusin viesti kirjoittanut puppet tänään kello 13:11:44 »
Kaventelin flathood kehyksen. Tuo vaakaritilä on helpompi saada käymään, koska päitä ei tarvitse siirrellä, ja se on itse asiassa jo oikean mittainen. Vähän 50/50 että tekiskö alalaitaan lisää tavaraa. Pappamallin kehys on tietyllä tapaa omaan silmään parempi, koska se on niin syvä.










9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 ’02 rajoittimet
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma tänään kello 12:50:51 »
Siniset ei riitä noille kumeille, osta mustat ne on paksuimmat.
Siniset on ohuimmat 14,5mm sitten on välikoko valkoinen 17,5mm ja musta on paksuin 18,7mm.
Mustien alkuperäisnumero on 31212191.

Noita on varmaan motonetissakin. https://www.motonet.fi/tuote/vaimennuskumi-pyoranripustus-18-4649?product=18-4649

Kiitos!
10
Showroom / Vs: XC70 D3 awd summum
« Uusin viesti kirjoittanut Julma-Henri tänään kello 11:59:22 »
Taakse piti vaihtaa jarrupalat ja liukutapit. Yks tappi oli jumissa mutta vaihtelin kaikki kerralla, josko se nyt taas niiden puolesta menis pitkään. Kohta kilahtaa 420tkm mittariin
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
RallyBaron  Samppasport