KL-varaosat  Race.fi

Akku keskustelu

  • 563 Vastauksia
  • 196713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #180 : 08.11.2016, 11:09:35 »
Biltemat on toiminu ihan kivasti. Niin mustat kuin harmaat.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #181 : 08.11.2016, 11:20:44 »

Mitä sanoo ohjekirja?
"akku on peräkontissa"... 75Ah taitaa olla tehtaan suositus... ei siellä tuommosta ole kyllä koskaan ollut... nykynenkin on vartan joku 95Ah tms akku en muista nyt tähän hätään mikä oli kun on aika hyvin piilossa ja eristettynä kontissa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

s73

  • Vieras
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #182 : 08.11.2016, 11:28:31 »
"akku on peräkontissa"... 75Ah taitaa olla tehtaan suositus... ei siellä tuommosta ole kyllä koskaan ollut... nykynenkin on vartan joku 95Ah tms akku en muista nyt tähän hätään mikä oli kun on aika hyvin piilossa ja eristettynä kontissa.

Autossaa ei ilmeisesti ole s&s toimintoa tai muuta hömppää miksi vaatisi agm-akun?
Laita silloin tavallinen akku. 

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #183 : 08.11.2016, 11:48:19 »

Autossaa ei ilmeisesti ole s&s toimintoa tai muuta hömppää miksi vaatisi agm-akun?
Laita silloin tavallinen akku.
AGM:ä miettinyt kun sanotaan että kestää pätkä ajoa paremmin. omat ajot on luokkaa 20km suuntaansa 30min ajoa ja saman verran webastoa ja sitten laturia yöllä...

Ei 2004 vuoden XC90:ssä ole mitään start-stop topimintoa mutta perkeleesti sähkölaitteita kuluttamassa.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #184 : 08.11.2016, 14:13:12 »
Kyllähän se AGM vähän huolettomampi on, kun ottaa virtaakin paremmin vastaan. Ei se mikään autuaaksi tekevä ole, mutta ei siitä kyllä haittaakaan ole.

Poissa jepukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #185 : 08.11.2016, 15:03:27 »
5 vuotta vanha 70Ah Exide pelaa edelleen. Vaihdoin keväällä 240:stä käyttis v70:n pellin alle kun sen edellinen saman merkkinen, mutta pienempi pyöritti laiskasti. Vaikka pätkä ajoa on ollutkin, niin kyllä omalla kohdalla Exide on toiminut. Entisessä v40 oli Volvon orkkis ja 11vuotiaana pelasi edelleen.

Vanha lainaus, mutta juuri heitin v40 -04 göötteporilaisen akun mäkeen hiukan laiskan starttiominaisuuksien vuoksi. Exide excell 70ah tilalle.
V40 -04 Classic pensa vehe

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 630
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #186 : 08.11.2016, 20:14:59 »
Webaston kanssa myös syklinkesto on merkittävässä roolissa akun käyttöiän kannalta. Tässäkin agm vie voiton.

Laatua parempaan hintaan
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #187 : 12.11.2016, 16:26:20 »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #188 : 14.11.2016, 16:19:29 »
AGM:ä miettinyt kun sanotaan että kestää pätkä ajoa paremmin. omat ajot on luokkaa 20km suuntaansa 30min ajoa ja saman verran webastoa ja sitten laturia yöllä...

Ei 2004 vuoden XC90:ssä ole mitään start-stop topimintoa mutta perkeleesti sähkölaitteita kuluttamassa.

Jos ei ole budgetin kanssa kireää niin ilman muuta AGM. Miksi ihmeessä joku ei laittaisi AGM jos kerran webastoakin käyttää? Latautuu nopeammin, kestää syväpurkauksia paremmin ja luovuttaa varauksen paremmin. En muista prosentteja mutta huomattava ero jos vedetään "kuiviin". Itse olen nyt viidettä vuotta ardicilla rääkännyt AGM akkuja ja vain kerran ryytynyt. Johtui ilmeisesti siitä että se oli alkuperäinen ja vuodelta 2005 ;D Sekin tosin virkosi kun auton sai apuvirralla käyntiin. Uusi AGM on nyt ollut vajaa pari vuotta ja eipä ole akkuhuolia ollut. En käytä mitään ylläpitolatureita enkö kyllä muutenkaan erikseen lataile
« Viimeksi muokattu: 14.11.2016, 16:22:26 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #189 : 08.01.2017, 17:13:45 »
Miten muilla on exidet kestäny? Eilen laitoin 77Ah/760A exide premiumin volvoon ja starttaa tosi iloisesti kylmänkin koneen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #190 : 08.01.2017, 17:23:43 »
Minulla ilmeisesti webasto tappoi kaksi vuotta vanhan Exiden. Sen jälkeen on ollut Bosch, nyt neljättä vuotta paikoillaan. Auto viettää välillä pitkiäkin aikoja seisonnassa, ajossa ollessaan webastoa huudatetaan edelleen ahkerasti. Myös Ctekki on usein kiinni, aktiiviajossa joka yö ja auton seisoessa viikottain - kuukausittain. Exideä ei tullut latailtua niin ahkerasti, voipi olla syy sen kuolemiseen...

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #191 : 08.01.2017, 17:37:51 »
Täsmälleen vuoden vanha (ostettu 5.1.16, viety takuuseen 5.1.17) sznajder akku sippasi totaalisesti. Ilmeisesti veti ensin jäähän, suli ja toimi hetken. Vein takuuseen motonettiin, jossa testeri näytti suoraan: "Vaihda akku". Otin rahat pois ja ostin https://www.motonet.fi/fi/tuote/909527/Exide-EK700-70Ah760A-akku-P278xL175xK190 tuon tilalle. Ihan on eri peli, ei ole mun omistusaikana koskaan startannut noin hyvin ja nopeasti. Edellisellä vilkkui mittarivalot musiikin tahdissa rauhallisimmillakin volyymeilla, vaikka välissä on kondensaattori. Ei tee sitä enään, eli akullakin tuntuis olevan aika paljon väliä.

Toivottavasti nykyinen kestää edes vähän paremmin, kuin edellinen, nyt on kuitenkin 2v takuuaika.  ;D
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #192 : 08.01.2017, 21:34:12 »
Miten muilla on exidet kestäny? Eilen laitoin 77Ah/760A exide premiumin volvoon ja starttaa tosi iloisesti kylmänkin koneen.

Pari vuotta olen AGM Exideä Ardicilla rääkännyt eikä ole valittamista. Ctekkejä en omista ja tuolla normilaturilla olen tainnut kerran (tai kaksi?) koettaa ladata mutta kovin täynnä näytti aina akku olevan niin totesin että höpöhommaa kunnossa olevia vehkeitä ronklata.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #193 : 08.01.2017, 22:04:16 »
Ainoa lyhytikäinen akku ollu exide, kestiköhän 1,5v vai 2v ford focuksessa. Oli parasta mitä siihen silloin sai, seuraavaksi ostin halvimman, olikohan hankook tms ja ei ongelmia seuraavina vuosina :D

Volvossa oli alkuperäinen akku toissa syksyyn saakka, siihen tilalle tuli laitettua boschin BS5a11 agm 80ah. Luulin että akku rikki kun ei välillä edes yrittänyt käynnistyä, no akun vaihdossa paljastui yksi löysä liitos virtajohdoissa. Varmaankin olin itse sen saanut aikaan letkulämmitin asennuksen yhteydes. No uusi akku kuitenkin paikalleen ja vanha työkaverin kakkosautoon jossa toimii edelleen.

Jälkiviisaana olisi volvolta tarjouksesta kannattanut ostaa alkuperäinen tilalle, kun ensimmäinenkin kesti melkein 300tkm ja sittenkin vain luulin sen antautuneen :D Toistaiseksi kyllä bosch on toiminut ongelmitta, eipä sillä :)
« Viimeksi muokattu: 09.01.2017, 15:10:00 kirjoittanut JS88 »
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa V70 2.5

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Akku keskustelu
« Vastaus #194 : 08.01.2017, 22:34:47 »
Snaider meni pakusta vaihtoon tasan 2v vanhana. Webastolla tuokin tuhottu, mutta kyllä tuo 2 vuotta on silti naurettavan lyhyt aika. Tuota tulee kuitenkin pidettyä kovilla pakkasilla älylaturin perässä vähintään jokatoinen yö.
Edellinen snaider kesti suurinpiirtein saman. Nyt tuli tilalle bosch, saa nähä  mitä kestää.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

 

Autoracing  KL-varaosat