RallyBaron  Samppasport

SAAB 9-5 BioPower

  • 30 Vastauksia
  • 13051 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
SAAB 9-5 BioPower
« : 10.03.2019, 23:50:38 »
Nyt kun tänne ollaan saatu myös vääränmerkkisille esittely osio niin voisi tuosta omasta autostakin jotain kertoa. Allekirjoituksesta pääsee saabclubin foorumille, jossa on enemmän tekstiä autosta.

Jep eli -02 S60 tuli ajettua muutama vuosi kunnes tuli sellainen olo, että voisin päivittää uudempaan ja ehkä tehokkaampaankin autoon. Koska ei ollut mikään pakko vaihtaa niin aika tarkoilla kriteereillä hain pääasiassa S80 mk2 mallisia autoja. Nettiauto tarjosi eioota, saksasta ja ruotsistakaan ei löytynyt mieluisaa. Ne autot jotka muuten olisivat olleet sopivia, oli varustettu työkoneen moottorilla. Mulla oli talviautona ollut 960 johon tankkailin 50/50 suhteella RE85:sta. Siinä sitten muistelin niitä pumppuhintoja ja joku mielenhäiriö johti siihen, että nettiauton hakuun valikoitui merkiksi SAAB ja polttoaine kohtaan "bensiini/etanoli." Isoilta pojilta olin kuullut, että niillä on ajeltu etanolilla jo vaikka miten kauan ja vanhemmatkin saa sille muutettua.

Hämmästyksen määrä oli suuri kun huomasin miten halvalla suht tuoreita ja järkevillä kilsoilla olevia SAABeja myydään. Sieltä bongasin tämän yksilön ja jäin sitä miettimään. Oltiin sitten yhtenä heinäkuun perjantaina kaverien kanssa veneilemässä ja puhuin autosta ja näytin ilmoituksen. Siitä kun oli enimmät "saabismi on sairautta" yms. läpät oli heitetty niin todettiin että kyllähän tuota kannattaa käydä ajamassa. Lauantaina kun rantauduttiin, soittelinkin jo aamupäivästä koeajosta. Sehän kävi heti sunnuntaille.

Auto oli ilmoituksen mukainen ja myyjä kertoi kaikki viat autosta.  Kuulemma oli hermot mennyt koko autoon kun remppaa joutui kokoajan tekemään. Siksi myi halvalla kun halusi äkkiä vaan eroon. Jälkeenpäinkään ei ole tullut ylläreitä, rehellisen myyjän kanssa on mukava tehdä kauppaa. Sovimme auton varatuksi minulle tiistaihin asti kun keskiviikkona on tulossa seuraava ostajaehdokas. Maanantaina jo soittelin milloin voin sen hakea.

Annoin käteistä sisältävän kirjekuoren ja vaihdossa sain avaimet. Myyjä huokaisi helpotuksesta kun pääsi tästä eroon ja puhui että ostaa Corollan kun vaimollakin on sellainen eikä paljoa muuta tarvitse kuin tankkausta ja kovaa ajoa. Kävi sen verta huono tuuri, että lukkopulttien avainta ei ollut matkassa vaan jouduin hakemaan sen vielä syksyllä. Pihaan kun pääsin niin siellä olikin Corolla ja sen vieressä 9-3 Aero :2funny: Kuulemma pari viikkoa jaksoi Corollaa etsiä kunnes totesi, että pakko sitä on kunnon autolla ajaa.

Perustietoa autosta:
- Vuosimallia 2008, otettu käyttöön Ruotsissa 06.12.2007, tuotu Suomeen syksyllä 2015. Mies keneltä ostin tämän oli sen tuonut.
- Varustelutaso "Vector" lisäksi ruksittu sport-paketti, eli penkit ja alusta erilaiset.
- Alkuperäinen tehtaan BioPower, eli flexifueliksi tehty. Jotkut osat poikkeaa "tavallisista" bensa-autoista
-2.3t (235E) BioPower moottori. Vakiona tehoa 185/280 bensalla ja 210/310 etanolilla. Nyt JCarlsonin softa+3" putkisto noin 255/420.
-Manuaalilaatikko, näissä BioPowereissa voimansiirto on Aeroa vastaava. Eli isompaa kytkintä yms.
- Sisustassa mustaa ja tummanharmaata muovia. Ovista joku on teipannut listat hiilikuitulook-teipillä. Penkit mustaa nahkaa.
- Audiojärjestelmä on vakio, kuuden levyn vaihtajalla ja AUX-portilla. HARMAN KARDON vahvistin, kajarit x7 ja subwoofer.
- Ulkokuoren väri on Jet black, värikoodi 298. Sisältää vaikka minkälaista hilettä.
Listaa tehdyistä muutoksista/rempoista. Ei tarkka.
Uudet sumuvaloumpiot
D2 coiloverit
Koiranluut uusittu
3" JT Superflow putkisto (oli joskus, nyt suurin osa on omaa käsialaa)
Pakoputkea korjailtu (miljoona kertaa)
Lohkolämppärin piuha
Ajovaloumpiot hiottu
Rattipainikkeet uusittu
Vaihdelaatikon momenttivarren pusla
Alatukivarret PU-puslilla
RT-päät
Rotiform BLQ 8,5x19 (ei enää)
Konehuonetta hiposteltu
Maptun vaihtajan pronssi-puslat
Maptun by-pass
Maptun Strut brace
Speedpartsin huohotusletkut, osa vielä laittamatta
Speedparts ahtomittari
Speedparts uritetut jarrulevyt
Black Diamond Predator jarrupalat
Seat Cupra R-etulippa
Comfort lighting-sisävalaistut
Veemann FS29R 9,5x19 , Achilles ATR Sport2 235/35/19
Volvo Titan 17", Continental IceContact2 215/45/17
3x 7" LED-lisävalot


Kuvia autosta vaiheittain:

Kotimatkalla oston jälkeen



Maalipinta laitettu kuntoon



Jep, se näyttää mustalta mutta ei ole



Tässä vaiheessa oli eksynyt Maptunin madallusjouset alle


Tässä vaiheessa alusta on vaihtunut D2 street:iin ja Ebayn kumilippa laitettu keulille



Vanteet vaihtui Rotiformin BLQ mallisiin ja Ebay-lippa n.2 laitettu



Keulan kromit mustattu, lisävalot keulilla ja Cupran lippa asennettu


Rotiformit myyty ja uudet vanteet tilattu. Valitettavasti niiden valmistaminen venyi, joten ostin 9-3 Aeron ALU50 vanteet kumeineen. Noista tulisi sitten ens talven talvivanteet ja Titanit jäis eläkkeelle.



Tollaset pornovanteet tuli(joo kuva on vääristynyt, ei oo epäkeskot oikeasti ;D )



Tuossa on joku todiste siitä kun vanteet ovat alla





Loppuun voin todeta, että ei kaduta ostaminen. Hyvä auto ajaa pitkää matkaa ja kaupungissakaan muuta vikaa ole kuin alustan jäykkyys pienissä nopeuksissa. Kuudenkympin jälkeen pehmenee. Kyllähän tuo päitäkin kääntää missä vaan ajelee. Ja jalkoihinkaan ei jää. Teksti on vähän sekavaa kun työn ohessa kirjotellut pätkissä, mutta kai siitä selvää saa.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa dneproshin

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1639
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #1 : 11.03.2019, 10:09:02 »
Onks tää nyt se "Dame Edna" -keula? Tuleehan tuosta ihan siedettävä, jopa hienohko tuolla kromien mustaamisella :)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #2 : 11.03.2019, 10:37:38 »
Hämmästyksen määrä oli suuri kun huomasin miten halvalla suht tuoreita ja järkevillä kilsoilla olevia SAABeja myydään.

Tämän topicin innostamana päädyin selailemaan nettiautoa ja samanlainen hämmästys iski täälläkin. Kun tuo S60 kauppakassin uusinta tulee kohta ajankohtaiseksi, niin pitää oikeasti ottaa harkintaan viinasaabbi.

Noista punaisista vanteista vois varmaan käyttää sitä härski-nimitystä! :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #3 : 11.03.2019, 10:41:08 »
Tämän topicin innostamana päädyin selailemaan nettiautoa ja samanlainen hämmästys iski täälläkin. Kun tuo S60 kauppakassin uusinta tulee kohta ajankohtaiseksi, niin pitää oikeasti ottaa harkintaan viinasaabbi.

Noista punaisista vanteista vois varmaan käyttää sitä härski-nimitystä! :D
Itseä ei tuo dame edna nappaa, mutta sitä edeltävä versio oli nätti. Aikoinaan kun ekaa S70 katselin niin 9-5 oli myös vaihtoehto.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #4 : 11.03.2019, 17:09:58 »
Onks tää nyt se "Dame Edna" -keula? Tuleehan tuosta ihan siedettävä, jopa hienohko tuolla kromien mustaamisella :)
Kyllä tää on just se. Omasta mielestä valkoiseen autoon ne kromit istuu, muissa väreissä nuo mustat on paremmat. Kyllähän se aika tuiman näköiseksi muuttuu tuolla muutoksella.

Tämän topicin innostamana päädyin selailemaan nettiautoa ja samanlainen hämmästys iski täälläkin. Kun tuo S60 kauppakassin uusinta tulee kohta ajankohtaiseksi, niin pitää oikeasti ottaa harkintaan viinasaabbi.

Noista punaisista vanteista vois varmaan käyttää sitä härski-nimitystä! :D
Nuo hinnat on kyllä ihmeen alhaisia. Ostajan markkinat ;D Näissähän muuten tavallinen etanolisoftauksen hinta on 200€ jos kuitille tekee. Siihen vielä muutoskatsastus ~60€ ja muutostuki 200€ melkein kuittaa tuon. Ei voi isosta rahasta puhua jos saa etanolimuutoksen jolla voi ajaa millä vaan seoksella ja lisää tehoa kympeillä. Näin vinkkinä jos alat joku päivä tosissaan katselemaan näitä.
Härskithän ne vanteet on S*

Itseä ei tuo dame edna nappaa, mutta sitä edeltävä versio oli nätti. Aikoinaan kun ekaa S70 katselin niin 9-5 oli myös vaihtoehto.
Edeltävässä keulassa ei ole mitään vikaa, hieno sekin on. Omaan silmään tämän uudemman faceliftin takavalot on paljon paremman näköiset. Varmaan parhaan näköinen olisi kun yhdistäisi sen keulan ja tämän takavalot.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Tuplakontti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 84
  • www.vrcf.fi
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #5 : 19.09.2019, 18:24:50 »
Pitääpä hiukan jakaa lyhyesti kokemuksia. Itsellä ollut 2 kappaletta vanhempi koppaista 9-3:sta. Vm 2002 ja 2003, sekä vuoden 2004 9-5 farmari. Kaikki manuaaleja ja 150 heppaisella b205e koneella. Eka 9-3 pelasi hyvin, mutta meni lunastukseen. Seuraava oli ihan toivoton tapaus. Meni vuoden sisään kannetiiviste, nokkaketju (laahain hajosi ja oli pakko purkaa), sytytyskasetti, pikselit hävisi näytöstä kokonaan. Vaihdelaatikosta alkoi vuotamaan öljyt siitä mistä vetari menee sisään. Ysiviitonen ei ollut yhtään parempi, siitä meni turbo, kaasuläppäkotelo, sytkäkasetti ja jotain muutakin mitä en muista. Nuohan on vähän kaikki sellaisia tyyppivikoja. Kyllästyin noihin ongelmiin (juuri samalla tavalla kuin ketjun aloittajalle autonsa myynyt kaveri) ja ostin ykköskoppaisen V70 140 heppaisella nuhapumpulla. Toiseen ysikolmoseen ja ysiviitoseen tuli tehtyä e85 softaus ja Stage 1. Volvon myötä muuttui kulku aika "leppoisaksi" kaikin puolin.

Hyvinä puolina sanoisin, että Saabin penkit loistavat ja hieno matka-auto siinä missä Volvokin. Kulku on softauksen jälkeen hymyä huulille nostattavaa. kahdeksasta kympistä kolmonen sisään ja laatta lattiaan, niin melkein mikä vaan jää taakse.Sanottakoon, että vakioalustalla kyllä vetelee aika hirvittävästi.

Toki tämäkin nyt tällainen parin auton otanta, mutta minusta tällaisen ostajalla kannataa olla hiukan harjaantumista ropaamiseen, saattaa tulla muuten kalliiksi. Kuullut näitä juttuja muiltakin, tosin on joillain kai kestänyt ihan loistavastikin. Väittäisin kuitenkin, että Volvot on keskimäärin varmempia pelejä. Mutta jotain omaperäistä ja houkuttavaa noissa Saabeissa on ja pidän niistä kyllä ongelmista huolimatta. Saa nähdä vieläkö sortuu tuolalaiseen kun alkaa kaikki suorakylkisen 140 heppaa tylsistyttämään...

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #6 : 28.09.2019, 02:00:21 »
Pitääpä hiukan jakaa lyhyesti kokemuksia. Itsellä ollut 2 kappaletta vanhempi koppaista 9-3:sta. Vm 2002 ja 2003, sekä vuoden 2004 9-5 farmari. Kaikki manuaaleja ja 150 heppaisella b205e koneella. Eka 9-3 pelasi hyvin, mutta meni lunastukseen. Seuraava oli ihan toivoton tapaus. Meni vuoden sisään kannetiiviste, nokkaketju (laahain hajosi ja oli pakko purkaa), sytytyskasetti, pikselit hävisi näytöstä kokonaan. Vaihdelaatikosta alkoi vuotamaan öljyt siitä mistä vetari menee sisään. Ysiviitonen ei ollut yhtään parempi, siitä meni turbo, kaasuläppäkotelo, sytkäkasetti ja jotain muutakin mitä en muista. Nuohan on vähän kaikki sellaisia tyyppivikoja. Kyllästyin noihin ongelmiin (juuri samalla tavalla kuin ketjun aloittajalle autonsa myynyt kaveri) ja ostin ykköskoppaisen V70 140 heppaisella nuhapumpulla. Toiseen ysikolmoseen ja ysiviitoseen tuli tehtyä e85 softaus ja Stage 1. Volvon myötä muuttui kulku aika "leppoisaksi" kaikin puolin.

Hyvinä puolina sanoisin, että Saabin penkit loistavat ja hieno matka-auto siinä missä Volvokin. Kulku on softauksen jälkeen hymyä huulille nostattavaa. kahdeksasta kympistä kolmonen sisään ja laatta lattiaan, niin melkein mikä vaan jää taakse.Sanottakoon, että vakioalustalla kyllä vetelee aika hirvittävästi.

Toki tämäkin nyt tällainen parin auton otanta, mutta minusta tällaisen ostajalla kannataa olla hiukan harjaantumista ropaamiseen, saattaa tulla muuten kalliiksi. Kuullut näitä juttuja muiltakin, tosin on joillain kai kestänyt ihan loistavastikin. Väittäisin kuitenkin, että Volvot on keskimäärin varmempia pelejä. Mutta jotain omaperäistä ja houkuttavaa noissa Saabeissa on ja pidän niistä kyllä ongelmista huolimatta. Saa nähdä vieläkö sortuu tuolalaiseen kun alkaa kaikki suorakylkisen 140 heppaa tylsistyttämään...

Joo näissä kyllä tuppaa olemaan vähän kaikenlaista pientä kivaa, mutta missäpä autossa ei olisi "ominaisuuksia." Kolmonen on tosiaan se menovaihde. Rampista lähtiessä ei viitti kakkosella edes hirveän pitkälle vinguttaa vaan mielummin laittaa ajoissa kolmosta. Sen isomman ahtimen kun saisi aikaiseksi niin kulkisi vähintään riittävästi. Nyt on ihan pieni puutumisen tunne yläkierroksilla. On tosin tärkeämpiä huolto/korjaus toimia tehtävä ennen sitä.

Penkit on ainakin itselle just eikä melkeen tehty. Aiemman S60 jälkeen ajattelin etten parempia penkkejä löydä mutta kyllä nuo on. Talvella tämä on vakaampi etenemään, siinä missä S60 lähti puskemaan tämä tarjoaa perää vähän irti. Oikeastaan en muista että olisi ikinä puskenut samalla tavalla kuin S60
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #7 : 01.10.2019, 10:00:14 »
Vaikka itse olen välttynyt Saabismilta sen kaikissa muodoissaan niin kyllähän tämä on hieno auto. Ja kerrassaan hienoa harrastamista ja huolellista työtä jolla on autosta on pidetty huolta tavalla että se pysyy liikenteessä vielä pitkään. Tuli kuokkailtua myös tuolla Saab foorumilla. Olihan siellä jos jonkinlaista kiinnostavaa projektia ja vaikka itse tässä toisessa ruotsalaisessa merkissä pysynkin, niin mukava oli niitäkin lukea.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #8 : 08.10.2019, 16:11:01 »
Vaikka itse olen välttynyt Saabismilta sen kaikissa muodoissaan niin kyllähän tämä on hieno auto. Ja kerrassaan hienoa harrastamista ja huolellista työtä jolla on autosta on pidetty huolta tavalla että se pysyy liikenteessä vielä pitkään. Tuli kuokkailtua myös tuolla Saab foorumilla. Olihan siellä jos jonkinlaista kiinnostavaa projektia ja vaikka itse tässä toisessa ruotsalaisessa merkissä pysynkin, niin mukava oli niitäkin lukea.
  -H-
Yritetään pitää kunnossa tätä, ei näitäkään turhan usein tule vastaan liikenteessä.
Perusajatus siitä miten auto tehdään, tuntuu olevan molemmilla merkeillä hyvinkin samanlainen. Jotkut ratkaisut ovat toisessa parempia kuin toisessa ja vaihtelee molempiin suuntiin.

Jos olisi paikka jossa ropailla tätä enemmän, niin ottaisin auton alustan aivan osiin, putsaisin ja maalaisin tukivarret yms. ja puslittaisin uusiksi. Näissä on pari tiettyä kohtaa josta lähtee mätimään niin ne fiksaisin samalla viimeisen päälle.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #9 : 08.10.2019, 16:34:17 »
En ole jaksanut hirveästi tänne kirjotella, kesälomalla piti mutta runosuoni ei lähtenyt sykkimään. Kokeillaan jos nyt sykähtelisi.

Palataan ajassa äitienpäivään, jolloin ajoin vanteen kanttariin. Tilannehan meni niin, että olin menossa vanhempien luokse ja heidän taloyhtiön pihaan ajaessa kanttari on todella korkea ja vaatii tarkkaavaisuutta+auton pitää olla oikeassa asennossa ettei vanteet kärsi. Hyvin meni mutta vieraspaikat oli varattuna joten jouduin ajamaan läheisen vapaakirkon tms. yksityiselle luvanvaraiselle hiekkaparkille. "Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on" hyräilin mielessäni vaikka olen uskonnoton. Siinä ei ole minkäänlaista loivennusta vaan suunnilleen täyskorkuinen kivetys mistä piti ajaa yli. Lopputulos selviää alta. Ei paha jälki mutta tuossa noin klo 11 kohdalla.




Ajan kysymys tuo vaan oli milloin tulee jälkeä. Hirveät venythän noissa ei ole ja tarkoituksella otin vähän isommalla profiililla kumit jotta suojaavat vannetta.




Vielä olisi muutama juttu mistä raapustella, nämä ovat vasta pari kuukautta vanhoja ;D Pitää lähteä kohta pelaamaan sulkapalloa enkä ole varma jaksanko lisää raapustella ennen huomista
Jätän tähän kuitenkin ns. cliffhangerin. Huomenna pitäisi käydä vaihtamassa seteleitä hyvin SAAB-henkisiin talvivanteisiin.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #10 : 06.11.2019, 20:47:25 »
Joo tuli ne talvivanteet haettua silloin joskus ja vietyä rengasliikkeeseen kumien vaihtoon. Kumit on tänäkin talvena Continental Icecontact2. Ens talvesta en osaa sanoa, katsotaan miltä kumit näyttää keväällä. Tänään tuli kiekot pyöräytettyä alle. Vanne on SAABin ALU28.



Sitten vanhempaa asiaa, palataan ajassa kesälomalle, 27.7.-2.9. väliselle ajalle. En muista tarkkaa ajankohtaa. Tässä oli ostettaessa nelosvaihde vähän huono menemään sisään. Jäi ikäänkuin vapaalle vaikka keppi oli nelospykälässä tai saattoi sen sylkäistä ulos rutinan kanssa kytkintä nostaessa. Ajan kanssa pakki rupesi menemään huonosti silmään ja samaten kakkonen piti laittaa ensin sisään ja sitten työntää keppiä hantinpenkkiä kohti niin meni sisään. Siihen tuli kokeiltua eräiden puslien vaihtoa jotka kuluvat mutta eivät auttaneet vaan vaihto ongelma jäi päälle.
Briteistä Neo-brothersilta bongasin uuden orkkis vaihteensiirtäjän vivuston naurettavaan hintaan niin tuli se tilattua ja vuoden melkeen odotti asennusta. Vanhasta otin ne paremmat puslat pois ja asensin uuden suoraan niiden kanssa niin joskus vuosienkin päästä vaihteet osuu kunnolla. Vaihteensiirtäjähän on kivasti moottorin ja tulipellin välissä, imusarjan alla ja hammastangon päällä joten siinä on oma työmaansa kun alkaa vaihtamaan. Vaatii myös "erikoistyökalut" joilla kohdistetaan kepin nelonen ja laatikon nelonen. Siihenkin on oma prosessinsa mutta pari kertaa oon tuon irroittanut ja kasannut niin menee vaihto vaikka silmät kiinni.  Alla orkkispuslat vs. Maptunin pronssipuslat



Lippatuninkia tuli samalla harrastettua kun vaihdoin Cupra-lipan maukkaampaan NG9-3 TurboX "juhlavuoden malliin." Ostin sen käytettynä ja ihan mutkalle ajettuna, jos haluaa kaivaa niin tuolta saabclubin puolelta löytyy enemmän kuvia. Tuosta on hankala ottaa kuvaa niin laitan tähän alle sekalaisen sarjan kuvia. Jos jotain siitä muokkaisin niin millin pari ottaisin sisäänpäin. Hyvä se on noinkin.

Tässä auto on pienessä ylämäessä eikä tasamaalla




Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #11 : 08.11.2019, 09:44:48 »
Talvirenkaiden vanteet...  O0
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #12 : 08.11.2019, 10:03:03 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Muuten kiva, mutta noi lisävalot :-X ja sitten tuo kulkineen merkki :joonas:

;D

Talvirenkaiden vanteet...  O0

80-luku pyysi vanteitaan takaisin :2funny:
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #13 : 08.11.2019, 11:18:41 »
80-luku pyysi vanteitaan takaisin :2funny:
Nuo tuli Saabeihin 90-luvulla  :nuhtelu
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: SAAB 9-5 BioPower
« Vastaus #14 : 08.11.2019, 19:25:11 »
Talvirenkaiden vanteet...  O0
Kolme puolaa, kaikki kuolaa ;D

Muuten kiva, mutta noi lisävalot :-X ja sitten tuo kulkineen merkki :joonas:

;D

80-luku pyysi vanteitaan takaisin :2funny:
Lisävaloihin on muuten erilainen ratkaisu suunniteltu. Suunnitelma sisältää led barin yhessä jännässä paikassa. Noi valot sain niin halvalla ettei voinut kieltäytyä, mukava lisä kuitenkin pimeällä ajaessa.

Nämä vanteethan ovat olleet saatavilla vain ensimmäisten vuosimallien aeroihin elikkäs ovat milleniumin kuuminta hottia 8) Makuasioita, makuasioita... Jotenkin SAAB on ainoa merkki johon noita kolmepuolia voi edes harkita. Ja nuokin vielä sain halvalla kun työkaverin 9-5 rupesi sekoittelemaan ns. puuroja ja vellejä.

Nuo tuli Saabeihin 90-luvulla  :nuhtelu
Varhaisimmat taitaa olla jo 80-luvun puolelta, en sano varmaksi. Mutta joo ei oo ollut mikään hetken mielijohde että tehdääs tälläiset. Alla olevassa yhdistelmässä on vaan sitä jotain S*



Katosiko muiltakin näkyvistä toi talvirengas-kuva vai onko vika minun päässäni?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

 

Samppasport  Futurez