Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC40 P8 Recharge

  • 217 Vastauksia
  • 56159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #75 : 12.01.2021, 19:48:18 »
Onko tietoa millainen toimitusaika näillä on, eli koska täytyisi aktivoitua tilauksen kanssa???

Toukokuulle lupaili kun tossa pari viikkoa sitten kävin potkimassa renkaita.

Poissa laari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #76 : 13.01.2021, 09:30:52 »
Autojahan on "heti ajoon" autotalli.com:ssa.

Poissa Tomerell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #77 : 13.01.2021, 11:09:27 »
Toukokuulle lupaili kun tossa pari viikkoa sitten kävin potkimassa renkaita.

Kiitoksia, Täytynee kesällä aktivoitua tämän suhteen  8)

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #78 : 13.01.2021, 11:25:27 »
Mites muilla pysyy auton internet yhteys päällä vai herjaako ettei ole yhteyttä ?

Poissa laari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #79 : 13.01.2021, 16:22:13 »
No ei pysy päällä tai ei saa siis nyt ollenkaan päälle. Wifi hotspot puhelimesta on mulla käytössä. Surkea esitys Volvolta !

Poissa Tomerell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #80 : 13.01.2021, 18:26:40 »
Auto ja internet... miten se kuulostaa paljon vaarallisemmalta yhdistelmältä kuin jääkaappi ja internet, mikä sekään ei ole tietoturvallisesti ollenkaan hyvä asia...   :P

Poissa laari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #81 : 14.01.2021, 12:56:57 »
Nyt pitäisi nettiyhteyden taas toimia....oli operaattorin moka vaikka Volvoa tuli syytettyä...

Poissa TP42

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #82 : 15.01.2021, 16:39:51 »
Mulla myös välillä nettiyhteys katkeilee. Onks tuota nyt korjattu yleisesti vai tartteeko tehä jotain?

Poissa laari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #83 : 16.01.2021, 08:20:35 »
Kai se hyvä on valittaa (dealer, maahantuoja) että tietävät ongelman laajuuden - vaikka on se vamaan tiedossa.
Mulla yhteys toimi vähän aikaa ok , mutta sitten taas yhteys katosi.

Later: yhteys syntyy ja toimii nyt OK (tänään 16.1) , mutta joskus vähän hitaasti se yhteyden saa
« Viimeksi muokattu: 16.01.2021, 17:24:36 kirjoittanut laari »

Poissa TP42

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #84 : 21.01.2021, 19:56:36 »
Onko muilla hälytin aktivoitunut ihan ilman näkyvää syytä. Joskus saattaa vilkutella ja huudella pari kertaa putkeen kun välillä komentaa hiljaiseksi. Automyyjä sanoi, että muiltakin on tullut kommenttia asian tiimoilta.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #85 : 21.01.2021, 20:01:56 »
Jep, eilen säädettiin huollossa herkkyyttä alemmas ja ei ole enää tullut virhehälyjä

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #86 : 21.01.2021, 20:59:01 »
Kerran huusi pihassa ja kerran vilkut päällä kaupan pihassa, mutta ilmeisesti ei hälyttänyt.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #87 : 22.01.2021, 06:31:40 »
Varmasti monikin on dieselistä tällaiseen vaihtanut niin onko kukaan tehnyt vertailua mikä on todellinen ero vaikkapa sadan kilometrin kustannuksissa? Entäpä mikä on todellinen saavutettavissa oleva range kesä/talviaikaan?

Meinaa patterikuume olla melko kovassa nousussa... :o
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #88 : 22.01.2021, 10:23:45 »
Varmasti monikin on dieselistä tällaiseen vaihtanut niin onko kukaan tehnyt vertailua mikä on todellinen ero vaikkapa sadan kilometrin kustannuksissa? Entäpä mikä on todellinen saavutettavissa oleva range kesä/talviaikaan?

Meinaa patterikuume olla melko kovassa nousussa... :o
Eilen katselin norjalaisen jampan videon, joka oli tehnyt käytännön testin XC40:llä. Kokeillut muillakin autoilla samaa. https://youtu.be/7T1qlUqbj5E

Eli tommonen reipas 300km suuntaansa mahdollisimman nopeasti, matka kaiketi pääosin moottoritietä ja sää luminen, viiden pakkasasteen verran kylmää. Akku ilmeisesti latautuu melko hitaasti 80% täytön jälkeen, joten lähti 95% varauksella matkaan kun kyllästyi odottelemaan. 3% oli jäljellä kun päästi laturille 220km päähän, keskinopeus 87 km/h. Kokonaisuudessaan matka taittui 8h 8min, kun vähensi jotain hidastuksia jonkun hervantavakion avulla. 1,5h meni aikaa latauksiin (2kpl) koko matkalla.

EDIT: Toki hyvä huomioida, että teki lataukset jollain pikalaturilla, joka antoi pihalle täydet 150kw jota auto tukee. Suomessa noita ei ihan joka paikasta löydy, vaan useammin ovat 50kw pikalatureita, ainakin https://latauskartta.fi/ -sivuston mukaan. Alhaalla olevista symboleista saa valittu mitä toi näyttää ja niistä toisiksi viimeinen on yli 100kw CSS-pikalataus. Hiiren kun vie symbolin päälle niin antaa kuvauksen mistä on kyse.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2021, 10:31:55 kirjoittanut Mustalaa »
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa Vallu66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: XC40 P8 Recharge
« Vastaus #89 : 22.01.2021, 11:44:43 »
Eilen katselin norjalaisen jampan videon, joka oli tehnyt käytännön testin XC40:llä. Kokeillut muillakin autoilla samaa. https://youtu.be/7T1qlUqbj5E

Eli tommonen reipas 300km suuntaansa mahdollisimman nopeasti, matka kaiketi pääosin moottoritietä ja sää luminen, viiden pakkasasteen verran kylmää. Akku ilmeisesti latautuu melko hitaasti 80% täytön jälkeen, joten lähti 95% varauksella matkaan kun kyllästyi odottelemaan. 3% oli jäljellä kun päästi laturille 220km päähän, keskinopeus 87 km/h. Kokonaisuudessaan matka taittui 8h 8min, kun vähensi jotain hidastuksia jonkun hervantavakion avulla. 1,5h meni aikaa latauksiin (2kpl) koko matkalla.

EDIT: Toki hyvä huomioida, että teki lataukset jollain pikalaturilla, joka antoi pihalle täydet 150kw jota auto tukee. Suomessa noita ei ihan joka paikasta löydy, vaan useammin ovat 50kw pikalatureita, ainakin https://latauskartta.fi/ -sivuston mukaan. Alhaalla olevista symboleista saa valittu mitä toi näyttää ja niistä toisiksi viimeinen on yli 100kw CSS-pikalataus. Hiiren kun vie symbolin päälle niin antaa kuvauksen mistä on kyse.

Eli range pakkassäässä moottoritienopeudella 30 Kwh pintaan. Itsellä 80 ja 100 nopeuksilla teitä ajellen 200 km:n matka taittui pikkupakkasessa lumisateessa kulutuksella 25 Kwh per 100 km. No pyöreesti voi talvirangeksi laskea 250-300 km eli ei paha ja jos menee kotilatauksella niin kustannus 2,5 euron molemmin puolin per 100 km.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo