Elekma  Autoracing

Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi

  • 365 Vastauksia
  • 155292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #120 : 18.07.2011, 22:22:55 »
Millaista autonhoitotuotetta suosittelette ohuen ohueisiin ns. "hiusnaarmuihin"? Onko jotain kynää, jolla nuo voisi siististi peittää, tai myllytys/vahaus? :)
Myös ovenkahvojen alla on ns. "kynsimäjälet", ollut aiemmin jollain naisella myös. Ite koittaa varovasti availla, ettei kynnet raavi.

http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=316
940 classic
Amazon -68

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #121 : 19.07.2011, 06:33:13 »
Voi hyvänen aika, miten hyvä vaha on Collinite 476s. En uskonut autonysväreiden hypeä alkuun, mutta viimeinkin kokeiltuani on pakko todeta, että sillähän tulee kerrassaan upea kiilto ja liukas vahapinta. Vesipisarat, ne vähät jotka ylipäätään auton päälle jäävät liukumatta pois, ovat isoimmat valehtelematta ainakin euron kolikon kokoisia. Myös varsin kestävä pinta, valmistaja lupaa muistaakseni 8 - 11 kk, käytännössä on varmaan puolisen vuotta mitä kestää, pitäisi tällä tulla. Se jää vielä nähtäväksi. Kun tökötti on lisäksi monia nestemäisiä vahoja kevyempi kiillotettava, on tässä kyllä joka tapauksessa mainio autovaha.

On kyllä erinomainen vaha ja kestokin on oikeasti hyvä. Pitäisi taas kohta uus purkki tilata.  :D
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431

Poissa SamigoGTE

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3328
  • Nonnih!
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #123 : 19.07.2011, 09:29:02 »
http://www.autonhoito.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=9&products_id=316


Kiitos vinkistä. -H-

Minäkin kiitän. Eilen vahasin oikein kunnolla autoa niin huomasin että maalipinta onki loppujen lopuksi aika huonossa jamassa sieltä sun täältä. Huomaa että ollu sorateillä lähes koko ikänsä. Eli siis tuolta sivulta varmaan löydän paljon hyviä tuotteita tuon linkkaamasi tuotteen lisäksi :)
- Subaru Foresteri 2.5 XT -07
- Skodillac Octavia 1.8t -09

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #124 : 19.07.2011, 11:27:12 »
Mainio monitoimiaine, Nesteen jäänestoaine (sisältää isopropyylialkohoolia) sekä akkuvesi (puhdistettua vettä). Max 50/50 suhteella poistaa ikkunoista rasvan ja lian jättämättä raitoja tai jälkiä. Peittoaa kaikki mahdolliset ikkunan pesuaineet ja on halpaa kuin saippua. Samaa sekoitusta voi käyttää vahan poistoon maalipinnalta. Suihkaus ja pyyhintä mikrokuituliinalla.

Sekoitussuhdetta voi laimentaa tilanteen mukaan. Ja lisäksi tämä litku tappaa bakteerit ja desinfioi.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #125 : 19.07.2011, 19:26:50 »
Tänään ensin Turtle Wax kliinerillä ja sitteen nanotech extremellä ja lopuksi värivahalla.Tuo musta väri autossa näyttää kaikki kiveniskemät  :facepalm: mutta värivahalla saa ihan tolkullisen tuloksen.Hiovissa aineissa kannattaa olla maltti mukana ettei pissi kintuille eli kliinerit sun muut puhtistavat aineet.Ps.Iknä en enää osta mustaa tai vastaavaa tumman väristä autoa näkyy liian helposti kaikki naarmut jotka tietysyi osuu omaan silmään. :juhau: Jk.Jäi mainihtematta jotta vielä mustalla muovivahalla muovilistat ja puskurin alareunukset.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 19:48:25 kirjoittanut juse D5 »

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #126 : 19.07.2011, 19:43:22 »
On kyllä erinomainen vaha ja kestokin on oikeasti hyvä. Pitäisi taas kohta uus purkki tilata.  :D

Mikäs on paras paikka tätä vahaa hankkia? Omani hankin autonhoito.comista. Ebaysta tilaamalla saisi näköjään halvemmalla, mutta toisaalta viitsineekö tuota alkaa sieltä tilailla kun purkillisella saa isommankin auton monta kertaa vahattua.

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #127 : 06.08.2011, 18:59:30 »
Tämmöistä instan muovin/vinyylin hoitoainetta tuli tilailtua tuolta shinearamasta: http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=INS-PREMCLR-GAL Aikamoisen nättiä jälkeä teki ainakin omaan silmään. Puskureihin tuota sivelin niin oli aika wau-efekti :o

Verrattuna johonkin black waxiin tosi helppotöistä, kirkasta nestettä jota vain sivellään muoville, ja vähän ajan päästä kevyt kiillotus(tai jos enempi haluaa kiiltoa niin reilumpi kiillotus). Sisätilan osiakin tuli tuolla hankailtua, tuntui aika hyvin niihinkin toimivan, ainut että jätti aika kiiltäviksi nuo vinyyliosat, tuo nyt ei niin itseä haittaa. Kestosta nyt ei vielä osaa sanoa mitään, kun tänään tuli ensimmäistä kertaa tuota kokeiltua, mutta tuosta gallonan purkista saa aika monta kertaa käsitellä nuo puskimet sun muut :D

Mikäs on paras paikka tätä vahaa hankkia? Omani hankin autonhoito.comista. Ebaysta tilaamalla saisi näköjään halvemmalla, mutta toisaalta viitsineekö tuota alkaa sieltä tilailla kun purkillisella saa isommankin auton monta kertaa vahattua.

Ite tilasin tuota 476s:ää tuolta shinearamasta, jos ei muuta ole tilaamassa niin ei varmaankaan tuolta kannata tilailla kun postimaksut on seitsemisen puntaa. Mutta tuolta kyllä löytyy kaikkea muutakin kivaa autohoitotuotetta, jota saattaa eksyä samaan pakettiin :D
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #128 : 14.08.2011, 08:19:55 »
Tekeeköhän Turtle Waxin nahanhoitotuotteilla mitään? Tuli vaan mieleen, kun Motonet moista tuotetta mainosti. Omassa Volvossa tuo vaalea kokonahkasisustus ei ole siis missään huonossa kunnossa, mutta joitain pinttyneitä kohtia siinä on, jotka haluisin vielä paremmin saada hoidettua.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #129 : 14.08.2011, 08:35:00 »
Tekeeköhän Turtle Waxin nahanhoitotuotteilla mitään? Tuli vaan mieleen, kun Motonet moista tuotetta mainosti. Omassa Volvossa tuo vaalea kokonahkasisustus ei ole siis missään huonossa kunnossa, mutta joitain pinttyneitä kohtia siinä on, jotka haluisin vielä paremmin saada hoidettua.

Turtle wax tuotteet ovat pääsääintöisesti olleet hyviä, mutta nahanhoito aineista ei ole kokemusta.

Leathermasteria ovat monet kehuneet.

-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #130 : 14.08.2011, 08:38:21 »
Turtle wax tuotteet ovat pääsääintöisesti olleet hyviä, mutta nahanhoito aineista ei ole kokemusta.

Leathermasteria ovat monet kehuneet.
Jotain Leather --- tuotetta käytin, mutta ihan täysin ei voinu olla tyytyväinen, kun jäi aika tahmeeks, vaikkei paljoa ko. tököttiä laittanut, sen mitä ohjeistettiin. On just vastaavanlainen nahanhoitotuote tarkoitettuna yleisesti nahanhoitotuotteena. Kyllä se kiillotti ja sai kyllä kirkastettua pinttyneempiä kohtia, mut vielä paremmin jos sais. Kuulemma ei oikein tahdo saada, mutta yrittänyttä ei laiteta. :) Toki huomioonottaen sen, ettei lähde pilaamaan millään tapaa nahkaa.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #131 : 14.08.2011, 21:48:30 »
Vanhoille haalistuneille muovipuskimille yks hyvä käsittely on kuuilmapuhallin..

Hieman pintaa sulaksi niin alta tulee parempi väri..

MB E 270 CDI -03

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #132 : 14.08.2011, 22:00:51 »
Vanhoille haalistuneille muovipuskimille yks hyvä käsittely on kuuilmapuhallin..

Hieman pintaa sulaksi niin alta tulee parempi väri..
Toimii kyllä, mutta herkästi polttaa maalipinnan jos ei ole sopivaa "suutinta"  :-\ (kokemusta)

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #133 : 14.08.2011, 22:15:54 »
Autonpesuaineiden kingi on kotimainen Würth Pineline. Mäntyöljypohjaista, luultavasti siis ei ihan kamalan epäympäristöystävällistäkään. Ja toimii. Innokkaimmat autonysväritkin tuntuvat tykkäävän.

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: Autonhoitotuote, jonka olen havainnut toimivaksi
« Vastaus #134 : 17.08.2011, 22:08:23 »
Autonpesuaineiden kingi on kotimainen Würth Pineline. Mäntyöljypohjaista, luultavasti siis ei ihan kamalan epäympäristöystävällistäkään. Ja toimii. Innokkaimmat autonysväritkin tuntuvat tykkäävän.

Ja wurth pineline itikanpoistospray on parasta mitä on itselleni tullut ikinä vastaan. Keulan saa kesällä tosi kevyellä työllä puhtaaksi.
Sitä vaan ei tunnu enää löytyvän mistään hyllystä...

Kaveri ko. firman kaupparatsu ja myy pöydän alta.

Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron