Ateho  Elekma

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 96426 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Coma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #75 : 03.09.2011, 20:53:26 »
oliko tämä tänään lpr ilmailupäivillä ?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #76 : 04.09.2011, 00:10:29 »
Kait sulla on kilpakäyttöön tehtyä jarrunestettä?
En ole vielä kertaakaan kaivannut radalla moista. Tuntuu, että Botnialla EBC:n palat lasittivat levyt, kuitenkin jokunen kierros niillä tuli sinniteltyä. Sen jälkeen ei tarvitsekaan ihmetellä miksi pitoa ei tahdo oikein olla ja kuumuvatkin enemmän. Levyjen uritus ois varmaan parantanut toimintaa Yellowstuffien kanssa.

oliko tämä tänään lpr ilmailupäivillä ?
Tulihan siellä käytyä yksi veto ajamassa märällä, ei oma aikataulu riittänyt toiseen. Etuspoileri ajoi kyllä asiansa loistavasti konepeiton suhteen. Liikkeellepääsy oli vähän heikkoa, mutta muuten ihan jees. Loppunopeuden suhteen tavoite täyttyi just eikä melkein eli 201km/h maililla. Varttimailiaika vaatimattomat 14.98s.
Megan logi näköjään katkes heti alkuunsa jostain syystä niin ei näe vaihtokohtia sen tarkemmin, jossain 7200-7500 välimaastossa kuitenkin. Kone tuntui äänen puolesta hönkäilevän hyvin ja seos 12.5 tienoilla sen verran mitä ehti sitä apparin jalkatilassa olleesta läppäristä vilkuilemaan(en saanut aikaiseksi kytkeä vieläkään kojelautaan Innovaten näyttöä toimimaan) :P Jonkinsorttinen incar. Ei oikein ehtinyt loota mukaan 1->2 vaihtoon.

Nyt kun tuli ensimmäisen kerran katsottua keulaa hieman kauempaa päivänvalolla, täytyy sanoa ettei spoileria tarvitse alkaa heti muuttamaan mihinkään. Näyttäs sopivan aika hyvin. Otettava vaan foto siitä vielä.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 02:39:59 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #77 : 04.09.2011, 12:07:32 »
Nappasin pari kuvaa keulasta. Suoraan edestä katottuna näyttää kyllä sopivalta omaan makuun. Tästä eteenpäin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #78 : 04.09.2011, 12:15:28 »
Nappasin pari kuvaa keulasta. Suoraan edestä katottuna näyttää kyllä sopivalta omaan makuun. Tästä eteenpäin.

näyttää hyvältä :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa JONE^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #79 : 04.09.2011, 12:38:09 »
hyvin se vaparikin menee maililla. tuli oltuu kuskina ko tapahtumassa.

taitaa olla n 200hp ku menee samaan ku oma t4 maililla.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #80 : 04.09.2011, 13:18:26 »
Muista ottaa huomioon, että 140:ssä on "hieman" huonompi aerodynamiikka kuin x40:ssä :P Oli mielessä oisko pitäny peittää maskista vähintään puolet, siinä on niin iso aukko haukkaamassa ilmaa. Jos ois ollu aikaa useampaan vetoon niin ois voinu kokeilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #81 : 04.09.2011, 13:35:18 »
En ole vielä kertaakaan kaivannut radalla moista. Tuntuu, että Botnialla EBC:n palat lasittivat levyt, kuitenkin jokunen kierros niillä tuli sinniteltyä. Sen jälkeen ei tarvitsekaan ihmetellä miksi pitoa ei tahdo oikein olla ja kuumuvatkin enemmän. Levyjen uritus ois varmaan parantanut toimintaa Yellowstuffien kanssa.
Kokeile ihmeessä ennemmin Ferodoja radalla, toimivat huomattavasti paremmin mitä EBCt.(yks teamimme ukko sitikassaan koittanu 2sortin ebctä ja yhen rata-ajelun jälkeen kummastakin vaihtanu takas ferodoihin.)
Perus SL Ferodoillakin tulee toimeen, jos rata-ajossa riittää että palat kestää 3tuntia, sitten jos enemmän meinaa rataa kiertää niin jotain ökympää palaa, valikoimaa on.

Niinhän DS3000 vaihdoin Botnialla sen jälkeen kun tuli todettua ettei ainakaan normilevyllä Yellow:t toimi tuossa, kuten ratapäivän jälkeen kirjoitin :)
Mää kattelen vaan kuvia ku ne on niin hienoja....  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 04.09.2011, 13:55:44 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #82 : 04.09.2011, 13:50:24 »
Niinhän DS3000 vaihdoin Botnialla sen jälkeen kun tuli todettua ettei ainakaan normilevyllä Yellow:t toimi tuossa, kuten ratapäivän jälkeen kirjoitin :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #83 : 05.09.2011, 22:49:54 »
Puristussuhteen nosto parilla pykälällä on pyörinyt mielessä muutaman päivän ja helpoimmalla siitä selviää kun vaihtaa normaalipituiset veivit ja madaltaa männänlaen reunat sopiviksi sekä syventää venttiilikolot. Pientä spekulointia on käyty vakioiden 13mm veivien kierroskestävyydestä ja ne joutunee jättämään väliin vaikka se ois kaikkein halvin tapa. Oletettavasti on hommattava toinen sarja H-profiileita ja sitä myöten nykyiset vois kaupata pois. Samalla kun vaihtaa kamppeet on hyvä suorittaa tarkastus laakereille, vanhat männänrenkaat jäävät koska öljyä kone ei hukkaa yhtään.
Meinasin valkata hyllystä parhaimman kuntoiset 16v männät, teettää niihin muutokset valmiiksi ja laittaa veivit(mitkä nyt sitten tulevatkaan) paikoilleen. Alakertaa avatessa voi heittää kamppeet suoraan sisään ja homma on valmis ilman pitkää odottelua.

Suuttimien kulmaa imusarjassa on muutettava, tulivat liian pystyyn joten pienellä läpänavautumalla sumuttavat kanavan vastaseinään. Pisaroituminen taas puolestaan aiheuttaa pientä nyhtämistä pintakaasulla ajaessa, yms.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #84 : 11.09.2011, 19:32:29 »
Nappasin pari kuvaa keulasta. Suoraan edestä katottuna näyttää kyllä sopivalta omaan makuun. Tästä eteenpäin.
Ihan jees.
Vielä jos vetäis vähän tota punaista raidan spoilerin alalaitaan ja siitä vähän jos kohottais sitä raitaa noille sivuille niin vois olla ehkä vieläkin nätimpi.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #85 : 11.09.2011, 23:08:48 »
Mielessä oli, mutta kokovalkea keula saa näyttämään hieman massiivisemmalta kuin onkaan joka tässä tapauksessa on hyvä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #86 : 11.09.2011, 23:42:58 »
Hyvän näkönen toi spoileri, mutta ennenkaikkee noi äänet on sykähdyttävät! S*
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #87 : 16.09.2011, 01:19:10 »
Kyllähän ne on ihan jees. Sinällänsä sopivat taajuudetkin ettei ainakaan itteä häiritse pidemmälläkään matkalla :)

Eilisilta meni uusien iskarien parissa pakertaessa. Takaiskareissa ei pientä hienosäätöä kummempia. Nyt takajouset istuvat kupeissa kunnolla, vakiopituisilla olivat hilkulla mennä niistä ohi(kuvat). Edessä aikaa menikin enemmän. Koska Gazilla ei ole mallistossa 140 suoraan käypiä iskareita, sain Rallyracelta mukaan alapäihin haluttuun kokoon sorvatut tapit ja muokkasin ne sopiviksi. Tarvitsi vain tuupata alkuperäiset holkit pois. Halusin pidemmät tapit jotta päät eivät jää avoimiksi kuten vakioissa. Kuvissa näkyviä prikkoja en vielä laittanut, katsotaan miten iskarit liikehtivät.

Etuskarit olivat jonkin verran pidemmät kuin olin ajatellut, liekö käynyt joku kommunikaatiokatkos ja olen ilmoittanut mitan väärin. Mutta kyllä ne sinne sai sen puoleen. Piti vaan väsätä McPherson-iskarin pohjauskumista pidempi ylempi pohjauskumi jotteivat jouset karkaa paikoiltaan nostaessa. Lisäksi iskari ei mahdu paksun runkonsa takia suoraan alatukivarren läpi vaan tukivarsi pitää irrottaa pallosta. Nyt iskarin alatappin ja tukivarren välissä on pari prikkaa ja säätöruuvi on turhan lähellä kiinnikepultin vastamutteria. Otettava prikat pois kunhan joutaa.

Tuntui että sai säätää aika paljon ennen kuin alkoivat jäykistymään. Ois käytävä kuivalla koittamassa monttuisemmalla tiellä jotta sais kunnolla tuntumaa miten käyttäytyy heitoissa, mutta alustavan ajelun perusteella mentiin parempaan päin rutkasti. Naksun-pari tiukempaan vois varmaan säätää keulaa ainakin ja perää ehkä naksun. Kaikki pystyy säätämään auto alhaalla, edessä kunhan kääntää pyörät ääriasentoon. Hinnaksi jäi kierrokselle ~400e kuluineen.

Kuvei tästä eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2011, 01:21:11 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #88 : 17.09.2011, 01:09:21 »
Oikean etujousen asentoa piti korjata, otti syvissä joustoissa kiinni etupalkkiin, prikat saivat jäädä toistaiseksi alatukivarren ja etuiskarinalapään väliin, enkä vielä säätänyt iskareitakaan yhtään. Tuntuivat jäykistyneen ajon myötä vähän lisää. Poikkesin pienemmällä tiellä jossa on sopivia heittoja ja tuntus niiden suhteen oikein hyvältä. Alusta ei tee ylimääräisiä liikkeitä pompuissa, mutta keulan ja perän keskenäinen tasapaino ei ole ihan kohilllaan. Joko keulaa ois hieman löysättävä tai perää tiukattava. Radalla pyörittelyä kaipais vaan ja katselin juuri, että tänään ja huomenna ois Motoparkissa melupäivä. Siellä vois mahdollisesti käydä koittamassa miten käyttäytyy jos vaan sää suosisi.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2011, 01:30:45 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #89 : 19.09.2011, 00:21:15 »
242:sta varten hommatut Geminit saivat lähteä, koska vastaan tuli satsi Polariksia. Siistit, maalattu joskus uudestaan mielestäni vaaleammalla sävyllä. Yhteen vanteeseen on pieni kopsu tullut, mutta ei mitään merkittävää. Käänsin päälle lopuillaan olevat 225/45 kumit(helkutin liukkaat kylmällä ja kuivalla asfaltilla) ja omaan makuun nyt on ulkonäkö jälleen pykälän parempaan suuntaan. Pyörien paino tuolla yhdistelmällä on samaa luokkaa tai jopa hieman pienempi kuin 205/50/16 Falkeneilla ja peltivanteilla. Kevväämmällä hommattava eteen 215/45 jotta saa lisää joustovaraa, eikä raapis kääntäessä sisälokariin. Taakse sitten 225/45. Heikko kuva hämärässä, tosin hämärä on kuvaajakin. Huomenna koittas saada otettua valosalla.

Ohjaussimpukan vaihdoin paremman toivossa ja tuntus onnistuneen. Vanha vuoti öljytkin pihalle aika äkkiä. Parani reagointi ohjaukseen rutkasti varsinkin keskialueella vaihdon myötä kun vertaa vanhaan ja aikaisemmin olleisiin 17" pyöriin. Vaatii hieman totuttelua jopa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo