Proturbo  Autodiagnoosi

142 -72 16valve, myyty

  • 227 Vastauksia
  • 96382 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volvere

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 490
  • www.volvere.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #90 : 19.09.2011, 00:36:43 »
On ne Polarikset aina vaan komeat vaikka minkä auton alla ja hyvin käy kyllä 142:seenkin!  ;)
Nykyiset Volvot: 262C Bertone Turbo -78 ... V60 D3-14 ... vaivaiset 32 kpl on Volvoja ollut  tähän astisessa elämässä! ::)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #91 : 19.09.2011, 00:57:47 »
Ei nekään ihan kaikkiin sovi, mutta tuo vaalea sävy istuu kyllä hyvin tähän. Voi jälleen vetää yhden orkkis takavedon vannemallin yli jota ei ole ollu hallussa :)

Nyt ei suurempia remontteja olekaan tiedossa kuin puristussuhteen nosto. Männistä pitäis pystyä ottamaan tarpeeksi, joten ennen talviteloille laittoa vois sekin onnistua.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2011, 00:59:25 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #92 : 19.09.2011, 09:07:29 »
Nyt se on niiin hieno kun voi olla. Nuo vanteet kruunaa kyllä kokonaisuuden. Onneksi olkoon hankinnasta.

Paikalla VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3172
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #93 : 19.09.2011, 09:42:38 »
Nehä on ko tehty 142:een :)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #94 : 20.09.2011, 00:16:04 »
Aamulla otin parit kuvat lisää ja kyllä se on nyt :pomo:



Tästä eteenpäin tuo ja muut otokset aamulta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #95 : 20.09.2011, 01:37:39 »
Mitäs jos tuo lippa lähtisi tuosta heti valojen alla olevien aukkojen alapuolelta? Oletko kokeillut miltä näyttäisi? :P
Erottuu joukosta hyvällä tavalla ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #96 : 20.09.2011, 22:45:28 »
Enpä ole testaillut, ihan alas sen ajattelin alunperinkin eikä mielikuvaharjoittelun mukaan ylemmäs kannattas laittaa ollenkaan. Esim. R-Sport spoikat ovat mielestäni turhan tylyn näköisiä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #97 : 01.10.2011, 02:19:48 »
Melkein viikon seissyt joutilaana kun olen ajellut 745:llä ja sinä aikana jarrutehostin heitti lusikan nurkkaan eikä tehostanut yhtään. Eilen kotiin lähtiessä vaan tuli todettua ettei poljin hirveästi painu ja kovin on kova. Joutui ottamaan käyttöön 242:een aikomani tehostimen ja muokkaamaan sitä hieman että kävi. 140 tehostimessahan on paikoilleenkierrettävä välitanko polkimen ja tehostimen välissä. Suurensin siihen tehostimenpään reiän 11 milliin noin 1,5cm syvyydeltä. Katkaisin 240 tehostimen tangosta poljinta vasten tulevan haarukan pois, painoin välitangon siihen päälle ja heppasin paikoilleen. Sais pikkasen pidemmälle olla säädetty polkimen puoleinen haarukka, varmaan tänään päivällä säädettävä. Nyt jos haluaa saada jarrupääsylinterin irti, täytyy ensin ottaa tehostin irti jalastaan, koska laturi on tiellä :P Jarrupääsylinterin kiinnikepultista jää sivusuunnassa matkaa laturiin ehkä 6mm. Maalattavakin ois mokoma harmaa möykky. Löytyipähän syypää hiljan esiin tulleeseen nypytykseen pintakaasulla.
Kuvat tästä eteenpäin.

Ennen em. operaatiota vaihdoin vanhat etujarrulevyt paikoilleen ja hipaisin jarrupalojen pintaa hieman betonilattiaan. Nyt pysähtyykin normaalisti. Nyt on 16" pyörät takaisin alla ja on ne vaan todella veltot verrattuna 225/45/17.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #98 : 01.10.2011, 20:44:37 »
Motoparkkia kierretty noin 25 nopeaa kierrosta ja parhaaksi jäi Racechronon mukaan 1:49,8. Pari aikaa meni hyvin lähelle 1:50 rajaa joista kymmenyksen päähän Jahre kyydissä toimittamassa kamerajalan virkaa ;D Toinen oli sitten kaksi kymmenystä yli. Taas vaan kuskiin lisää tasaisuutta, parhaiden sektorien perusteella ois ollu mahdollisuus 1:48,2 aikaan.

Jarrut toimi ok, mutta sais ne paremminkin ottaa. 5 nopeaa kierrosta yhtä soittoa oli aika maksimi vakiopaloilla hieman aikaisilla jarrutuksilla. Polkimen ja tehostimen välitangon pituutta pitää kasvattaa, koska nyt normaaliajossakin alkaa ottamaan turhan alhaalta. Alusta pelas hyvin kun vaan löysäsin takaiskareita kaksi naksua. Tuntuu että renkaat antavat periksi sivuttain aika reilusti vaikka W-nopeusluokka onkin merkitty, eivätkä taitu alle. Melkoinen letku on mutkitellessa verrattuna 17" pyöriin ja reagointi ohjaukseen paljon hitaampaa. Ois voinu jättää jarrutukset myöhempäänkin jos vaan ois ollu tarpeeksi luottoa renkaisiin :P Äkkiseltään laskeskeltuna noin 90km ratailua.

Pari videota:
Incar
Ohiajo
Ei tuota vislaavaa ääntä kuule sisälläkään oikein kuin videolla, liekö sitten imuputkiston ominaisääni tjsp. ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #99 : 01.10.2011, 21:08:35 »
Ihan hyvin onnistu tuo video, vaikka penkillä olikin vaikea pysyä ;D Ja tosiaan tuota viheltämistä ei oikein kuule sisällä lainkaan. Ulkopuolelta sen kuulee kyllä aika selvästi. Jäi muuten ne ohiajopätkät ottamatta koneelle :uglystupid2:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #100 : 01.10.2011, 21:12:40 »
Sulla ois pitäny olla liukuesteet housuissa ;D Onneks ei sentäs sivusuunnassa ollu pahemmin liikkumavaraa.

Äkkiähän ne sun ajopätkät siirtää ens viikollakin suoraan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #101 : 01.10.2011, 21:21:23 »
Juu ens kerralla jotku tarrahousut laittaa jalkaan ;D Mie voisin ens viikolla ottaa ne miitissä talteen.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #102 : 01.10.2011, 21:58:13 »
huppista keikkaa. Nyt on tyylikkäät vanteet alla.  O0 Itelle jäi kans kakslankkuun noi polarikset kun ysikuupan möin.
Hmm.. Vai sopisko käännetyt 17¨ pellit sittenkin paremmin tähän?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #103 : 01.10.2011, 22:05:12 »
Ei ainakaan itteä houkuttele oikein käännetyt pellit nykysellään. Kehän siirto on paljon huomaamattomamman näköinen ja sen takia passelimpi muutenkin :) Ensi kesäksi vaan uudet soppelit kumit Polariksille ja se on siinä. Saa nuo 16" pellit pyöriä 745:ssä ainakin talven yli.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 142 -72 16valve
« Vastaus #104 : 01.10.2011, 23:47:19 »
Ja tosiaan tuota viheltämistä ei oikein kuule sisällä lainkaan. Ulkopuolelta sen kuulee kyllä aika selvästi.
Ittellä piti 242 Botniaringillä ihan samanlaista vislausta.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy