Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -JaniR- - 09.05.2013, 07:53:52
-
elikkä alotetaas vaikka lämpömittarisa joka ei heilu mihkään, lämpömittarin anturi on uusi mutta mittari ei heilu eli vika lienee sillooin mittariston päässä, pystyykö moista vikaa korjaamana tai löytämään tai pystyykö koko mittaria vaihtamana esim toisesta mittaristosta.?
sitten olttoaine mittari eläää ihan omaa elämäänsä paitsi sillon kun bensaa on yli 3/4 ja alle 4/4 tankillinen, voisiko vika olla tankin puolella kohossa, vai pitäsiskö vikaa lähteä etsimään mittaristosta.?
ja viimesenä matka mittari(ajettujen kilometrien kokkainmäärä) ei toimi lainkaan eikä myöskään trippimittari voisiko olla joku maadoitus vika tai sitten kiekot ovat hapettuneet kiinni seisonna aikana tai jotain muuta vastaavaa.? nopeusmitari toimii mutta sekin pompottaa välillä(tällöin mittari virhettä -10km mittarin osoittamasta lukemasta) ja välillä mittari näyttä just eikä melkein paikkansa.
-
Näistä on jauhettu täällä vaikka kuinka paljon ja googlella kun hakee "Volvo 740 mittaristo", niin ensimmäinen ei-kaupallinen hakutulos on kuvallinen suomenkielinen ohjesivu mittariston vikojen korjauksesta. Eli vähän meni nyt turhan threadin puolelle...
-
omassani kn ei ilmeisesti ole tuota vdo mittaria tai sitten se on muuten vaan erilainen kun parivuotta vanhemmassa 740 mis on vdo mittari, mutta kuitenkaan ne ei sovi keskenään menemään vaikka muuten samalaisia ovat
-
Kaikenkaikkiaan näitä kahta mittaria (VDO ja YAZAKI) lienee ainakin 6 - 10 mallia, jotka eivät ole osittain tai ollenkaan yhteensopivia. Ainakin dieselmalleissa oli Yazkia ennen 1990 mallia, joka ulkonäöltään muistutti myöhemmässä 900-sarjassa olevia (vinot kulmat). Voi olla että on ollut muissakin malleissa? Yritin aikanaan tutustua noihin malleihin ja tuolla romuvarastossa näkyy olevan "se viimeksi tehty VDO neliskulmaisella ulkonäöllä" ja tuo diesellin takoitettu 700-sarjan "kulmista viistetty malli". VDO:n muutostyö mittariston osalta on kai muuten ehjä, mutta polttoainemittarin muutostyö jäi korvausmittarin asennukseen mittaristoon vielä ilman johdotuksia. Nopeusmittarin korjaus siinä sentään valmistui ja toimi. GLT:n myin pois se viimeinen ehjä (kolmas)mittaristo mukanaan :). Toivotaan että on apuja ja nuo kaksi mittaristöa voi joku lähellä asuva hakea pois :).
-
tuossa on tuo 4 kanttine mittraisto, eli ilmeisesti VDO, lämpömittrai tulee joka tapuaksessa erillinen kunhan saadaa tuo projekti alta pois. mutta bensa mittrai olis kava saada pelaamaan normalaistai ja tietysti olis mukava jos sais joskus väh laksettua kulutusta niin trippi ja kokonais kilometri mittari
-
Yksi ehjä 90-luvun vakiomittaristo B230F, saattaa löytyä ylimääräinen, tuli osakaupoissa. Voin katsastaa tyypin kun käyn varastolla jos vielä tarvetta. Pistä yv tä.