ABSit aloitti pelleilyn,poljin tärrää vaikka jarrua painaa ihan kevyesti,eikä nyt ainakaan kovin jäiseltä vaikuta..Huvittavaa on myös se,että ABSipumppu rutisee jarrun kokeilun jälkeen myös satunnaisesti itsekseen,vaikka polkimeen ei enää koskisikaan. Tämä edellä mainittu ihme vika ei siis poistunut,vaikka tein huoltotoimenpiteitä,joista seuraavassa; Vikakoodiksi ledihässäkkä antoi 1-5-2,eli oikea etupyörä.Otin etunavan pois ja puhdistin viilalla ja teräsharjalla ruosteisen ABS-kehän,anturi oli täynnä ruostepölyä,joten paineilmaa kehiin.Näytti aivan ilmiselvältä,että vian aiheutti tämä ruostemuhju,mikä esti anturia lukemasta kehää kunnolla.Toistin saman operaation kuskinpuolella.ABS-kehät eivät olleet kuitenkaan mitenkään olemattomiin ruostuneet,vaan niissä on edelleen ihan tasajakoinen ehjä hammastus jäljellä.No,osat kiinni,ajamaan ja kas,vikavalo loimottaa jälleen.Vikakoodina yhä sama oikea etupyörä.Yleismittari näyttää kummallekin etupään anturille samaa lukemaa,eli mielestäni oikean puoleinen anturi ei voi olla viallinen...vai voiko? Onko mahdollista,että ABS-yksikkö on vikaantunut? Kenellä on tietoa vastaavasta ongelmasta? Vikavalo poistuu aina,kun auton käynnistää uudestaan ja noin kolme-neljä ekaa jarrutusta tapahtuu jarrujen mielestä kuin peilijäällä,rutisee ja vetelee,sitten vasta syttyy vikavalo ja rutina loppuu siihen.Joskus taas jarru voi olla ihan normaali pitkän aikaa ja sitä jo luulee,että vika poistui...kunnes taas.Sitten vaan ABS-sulake pois ja matka jatkuu.
Ei muuten,mutta katsastusaika lähenee....