Kulkukoira  Proturbo

Nokka akseli pohdintaa

  • 7 Vastauksia
  • 2063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Adi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Nokka akseli pohdintaa
« : 07.10.2018, 23:27:06 »
On tullut aiheelliseksi vaihtaa käyttikseen nokka akseli,hyllystä löytyy joko T tai VX3 malliset kepit tuon vakion pöydänjalan (M) tilalle..Mitä mun nyt pitää ottaa huomioon, kun vaihdan ton akselin? Ja Kumpi sinne kannattaa asetella? Kyseessä kuitenkin vakio B230F.. Uutta M en kehtais lähteä haalimaan,jos sen saa pelaamaan noillakin..
740 B230F -91 (Nyk.Käyttis)
740 B200E -89 (Projekti)
Ex 940 B230FT -97
Ex S40 1.8 -00

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #1 : 08.10.2018, 00:37:57 »
VX3. Kuppien alta korpuksi kovettuneet kumit pois, välyksien mittaus ja tarvittaes säätö. Ensimmäisen ja viimesen nokkapukin ulkokulmiin tiivisteliimaa.
Eikai siinä sen kummempaa oo?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Adi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #2 : 08.10.2018, 06:06:31 »
Nokan perusympyrähän on kaikissa sama? Joten säätöä ei välttis tarvitse edes tehdä,kun toiminut tolla nykyiselläkin. Toki mitatahan ne pitää.. Säätöpaloja varmaan löytää ilman sen suurempia kaiveluita.
Onko kokemusta tosta VX3:sta,miten se vaikuttaa tollaseen? tuleeko hassun kuulone tyhjäkäynti yms,kun on vakiota jyreempi?
740 B230F -91 (Nyk.Käyttis)
740 B200E -89 (Projekti)
Ex 940 B230FT -97
Ex S40 1.8 -00

Poissa Keppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #3 : 08.10.2018, 11:13:14 »
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #4 : 08.10.2018, 19:19:28 »
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.

Laittaa sitten samalla toisen lastun sen B230F vakion tilalle, sillä vakiolastu on /C:stä.

M nokallakin vakiokone piristyy sinne +125hv tehoille, kun säädöt on paikoillaan.

Tosin VX:llä päästään oikeilla säädöillä sinne 145-150hv korville säädöillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Kankikari

  • Vieras
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #5 : 08.10.2018, 19:33:34 »
Ei tarvii säätää, mutta kannattaa tarkistaa kuitenkin. VX3:lla on oikein hyvä tyhjäkäynti, ei ala kone humppaamaan ollenkaan. Kone muutenkin paljon "terveemmän" tuntunen VX3:lla, kun M nokalla.

Kannessa olevia nokkakuppeja hyödyntäen olen saanu säädettyä kaikki nokat 0.25 - 0.35 välyksiin kuumana. Yleensä on ollu syl 1 ja 2 kupit jotka joutuu laittaan pakopuolelta ristiin. Kun ne on ennen vaihtoa 0.15 ja 0.45

Poissa Adi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #6 : 09.10.2018, 18:45:32 »
Laittaa sitten samalla toisen lastun sen B230F vakion tilalle, sillä vakiolastu on /C:stä.

M nokallakin vakiokone piristyy sinne +125hv tehoille, kun säädöt on paikoillaan.

Tosin VX:llä päästään oikeilla säädöillä sinne 145-150hv korville säädöillä.


Mistä noita lastuja vois alkaa ettimään? kai niitäkin on miljardi erilaista?
740 B230F -91 (Nyk.Käyttis)
740 B200E -89 (Projekti)
Ex 940 B230FT -97
Ex S40 1.8 -00

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Nokka akseli pohdintaa
« Vastaus #7 : 13.10.2018, 05:46:46 »
Tonilta ainakin oman lastun hommasin, kun tuohon B230FD koneeseen vaihdoin vx3 nokan ja olen ollut kyllä tyytyväinen.
Vain halvin on kyllin hyvää.

 

Carcom Oy  Ateho