Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 piristys kysymyksiä

  • 4 Vastauksia
  • 1554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkewl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
940 piristys kysymyksiä
« : 16.10.2018, 23:17:55 »
Moro!

Nyt viikonloppuna lähden jonkun 945 B230FT/FK koneella olevan hakemaan ja piristää hieman jos siihen 200hv ympärille pääsisi. Tekeekö noilla bilteman bleedillä ja ahtopainemittarilla mitään? Bilteman bleedistä lueskelin vähän huonoa, paineet hyppii miten sattuu joissakin.. Oisko JPStylingin rajapaineventtiili parempi, ei kuitenkaan niin paljoa kalliimpi olisi. Minkäs niminen kaveri myi lastua täällä foorumeilla ja mihin hintaan? Onko samanmoinen kun Viking Racing Ecomax (175e JPStyling)?

Sitten tämä cooleri puoli, KLRacing.se sivua on tullut selailtua ja sielä olisi tuo cooleri 250e hintaan joka kävisi vissiin suht nätisti kiinni.
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-940-med-ac-60mm-.html

Saakohan mistään halvempaa suht käypäistä mikä kestäisi nuo 1-1.1bar ahdot? Jos saisi vielä suht originaalin näköisen ja näköisesti kiinni, ettei katsastuksessa ehkä sanomista tulisi.

Samaan syssyyn tuosta madalluksesta myös! Olisiko esim näistä madallusjousista mihinkään; https://shop.klracing.se/sv/artiklar/volvo-745_945-765-60_40-2.html
Ei ainakaan hinnalla pilattu, mutta onko sitten millaiset on taas eriasia.. 60/40 varmaan mielummin ettei keuli.

Hirveesti on kysymyksiä, jos joihinkin saisi vastauksia niin olisi erittäin hienoa! Autoa ei vielä siis ole, mutta viikonloppuna haen jostain päin Suomea  ;D

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 piristys kysymyksiä
« Vastaus #1 : 17.10.2018, 20:22:26 »
Itse huomasin että se rajapaine vena on parempi pitää kutinsa ja käyttäjä nim Toni tekee niitä lastuja (halvempia  kuin jpstyling) kuten mullekin ja  samalla kannatta laettaa sytkälastu muuten nakutus iskee aeka herkästi, tonilta saa myös rp venoja.Muut vastaelkoot lisää ja kun luet tätä foorumia tietoa löytyy huru mykket. ;)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa Vmax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: 940 piristys kysymyksiä
« Vastaus #2 : 17.10.2018, 21:58:52 »
Elä osta viking racing lastua, kallis paskalastu. Osta tonilta peruslastut sytkään ja bensaan. Ahtopaineohjauksesta saat parhaan kun hommaat 1bar hukkaportin kellon, tai vaikka proturbolta semmonen kello jossa vaihettavat jouset eri paineille. KL racing coolerin päätyt voi vaikka maalata mustaksi niin ei ne katastuksessa siitä mitään kysele.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Makkewl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 piristys kysymyksiä
« Vastaus #3 : 17.10.2018, 23:17:04 »
Kiitoksia vastauksista!

Itse huomasin että se rajapaine vena on parempi pitää kutinsa ja käyttäjä nim Toni tekee niitä lastuja (halvempia  kuin jpstyling) kuten mullekin ja  samalla kannatta laettaa sytkälastu muuten nakutus iskee aeka herkästi, tonilta saa myös rp venoja.Muut vastaelkoot lisää ja kun luet tätä foorumia tietoa löytyy huru mykket. ;)
Ookkei, mie olin ymmärtänyt että sytkälastua ei tarvitsisi vaihtaa kun vasta sitten kun on vähän enempi kaakkia. Hyvä että selvisi tämäkin ja samahan ne on kaikki ottaa samalla Tonilta sitten! Löytyi tuo ketjukin missä myypi noita, näköjään vikingin ja hi-tuning lastuista modattu paremmaksi ja hintaa yli satanen vähemmän lastussa  ;D

Elä osta viking racing lastua, kallis paskalastu. Osta tonilta peruslastut sytkään ja bensaan. Ahtopaineohjauksesta saat parhaan kun hommaat 1bar hukkaportin kellon, tai vaikka proturbolta semmonen kello jossa vaihettavat jouset eri paineille. KL racing coolerin päätyt voi vaikka maalata mustaksi niin ei ne katastuksessa siitä mitään kysele.

Jos tuohon KL Racingin cooleriin satsaisi myöhemmin niin uskaltaisiko talven läpi ajella esim 0.9bar ahdoilla ilman että päädyt lähtee kävelemään?

Foorumilta tosiaan löytyy aivan älyttömästi tietoa, välillä tuntuu että on vain niin monen kymmenen sivun ja vuoden takana tieto että menee etsiminen vaikeaksi.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 piristys kysymyksiä
« Vastaus #4 : 17.10.2018, 23:58:39 »
Kaikki nuo halvat geneeriset bulkkilastut on jossain määrin ankeita, mutta ajettavia, ovat yläältä ihan tolkuttoman rikkaalla oli se sitten ne Tonin lastut mitä oon nähny, KL tai jpstyling tai mikä tahansa. Se on tavallaan ymmärrettävääkin, eipä sopanpuutteen takia varmasti hajoa.

Rajapainevenalla saa todella japanilaisen kaasuvasteen, paljon jouheampi ja lineaarisempi vaste tulee bleedillä, tuommonen vakio miniahdin herää rajapainevenalla ihan törkeän alhaalta ja todella terävästi, siksi jouheampi vaste on minun mielestäni miellyttävämpi normaalissa ajossa.

Sytkälastu ei ole välttämätön, mutta herkästi nuo vakiopadat rapsahtaa siinä 4krpm kohdilla, ja se aiheuttaa kaasun nostoon asti jatkuvan sytkän myöhästyksen ja ylimääräisen lisärikastuksen. Bulkki sytkälastuissa ei ole oikestaan muita muutoksia kun 3500-5000 väliltä otetaan täyskaasulta ennakkoja vähän vähemmälle. Bulkki bensalastuissa on fuelcut poistettu eikä yleensä juurikaan muuta tehty, aika monia oon lukenu ja todella marginaalisia muutoksia on ollu, ja yleensä nekin vielä väärään suuntaan. Selkeän parannuksen nokkaa vaille vakioon 230FT (isän auto) sain ihan säätämällä soppia reilusti laihemmalle yläpäästä, tarkoittaa siis juurijuuri yli 12afr täyskaasulla, vakiolastuilla se on koko lailla 10afr juuri ennen rajoittajaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez