Moi Mulla on samainen onkelma kuin tän ketjun aloittajalla, en vaan viittinyt uutta topiccia aloittaa.
Elikkäs lähtökohtana on Volvo 740Gl vm. 90 Moottori B200F ja ruisku on ! Ostin ton edellispäivänä "rikkinäisenä", oli kampiakselin päässä olevasta jakohihnan rattaasta valettu kiila mennyt sutuksi ja kone sammunut! Sitä tossa nyt eilen ja tänään oon tutkaillut ja mielestäni ei oo mitään isompaa tuhoa aiheuttanut. Hain hajottamosta uuden jakohihnan rattaan, laitoin paikoilleen samalla uus hihna ! En oikeen mitään tosta jakopäästä ymmärrä mut Pyörittelin kampiakselin siten että ykköspytyn mäntä on ykk:ssa ja jakomerkki kohdallaan ja samaten nokka-akseli siten, että ykkösen molemmat pako- että imu vena on kiinni ja jakomerkki rattaasta kohillaan. Ja kone siis pyörii tämän jälkeen nätisti avaimella kampuran päästä pyörittämällä.
No Sitten koitin startata.... Bensa haisee, tulpat kastuu ja kipinää tulee niin penteleesti joka tulppaan, mut käyntiin ei edes yritä, tuntuu kuin kone vain rullais tyhjää ilmaan mitään vastusta !
Virranjakajakin putsattu ja tulpanjohdot on oikein !
Ja jos siitä nyt jotain apuu on niin kierroslukumittari nykii startatessa.