Futurez  Kulkukoira

740 ei lähde käyntiin

  • 124 Vastauksia
  • 30064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vvolvo

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #15 : 16.11.2011, 13:05:05 »
autosta ei olekkaan tullut papaereita mukana niin en sen takia tiedäkkään vuosimallia ja moottoria varmuudella :) mutta kaasari vehjes on ja ajon jälkeen ilmentynyt vika :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #16 : 16.11.2011, 13:19:55 »
Jako sekaisin tai sytkäosat..

Jos se on 2 litrainen niin se on B200K
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Vvolvo

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #17 : 26.11.2011, 09:47:24 »
noniin tuli sinne sitte pistettyä uus virranjakajan kansi ja tulpanjohdot mutta ei vaikutusta? eikös ne tulpanjohdot mennykki niin että ykkös sylinteriltä 1 seuraavalta 3 sitte 4 ja viimene 2?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 09:51:06 kirjoittanut Vvolvo »

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #18 : 26.11.2011, 12:49:29 »
Nyt ne ainakin on sekasin. Nelosen tulpalta menee lähinnä repsikan etulokaria olevaan, kolmoselta viereiseen, kakkoselta lähinnä kuskin lokaria olevaan ja ykköseltä jäljelle jääneeseen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #19 : 26.11.2011, 12:55:16 »
Vahvistan tämän. ;D
Edestäpäin katsottuna siis vasemmalta oikealle 4-3-1-2.

Vvolvo

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #20 : 26.11.2011, 14:52:05 »
NO NYT KÄY! olin kans nuon alunperin pistäny niitä johtoja oikein, mutta yks kaveri sano että pitäis noin väärinpäin pistää ne niin ihmekkää ettei ny heti johtojen ja  virranjakaja kannen vaihdon jälkeen tominu : ;)

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #21 : 27.11.2011, 14:22:22 »
Lainaan vähän samaa ketjua.

Itseläni on -90 vuotine 2.3 16v, eikä välillä suostu starttaamalla käynnistymään. Toimii muuten ihan normaalisti, mutta välillä vaatii pitkän startin tai pari, sitten about kuukauden välein tekee niin että saat startata vaikka kuinka, eikä käynnisty millään. Tönäämällä lähtee aina todella helposti, ei pienintäkään ongelmaa. Ajonestoja yms ei taida tässä olla (alkuperäisenä tuskin ainakaan) joten sytytyspuoleltako vikaa, vaiko bensan saannista?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #22 : 27.11.2011, 16:41:55 »
Lainaan vähän samaa ketjua.

Itseläni on -90 vuotine 2.3 16v, eikä välillä suostu starttaamalla käynnistymään. Toimii muuten ihan normaalisti, mutta välillä vaatii pitkän startin tai pari, sitten about kuukauden välein tekee niin että saat startata vaikka kuinka, eikä käynnisty millään. Tönäämällä lähtee aina todella helposti, ei pienintäkään ongelmaa. Ajonestoja yms ei taida tässä olla (alkuperäisenä tuskin ainakaan) joten sytytyspuoleltako vikaa, vaiko bensan saannista?
Kun ei tahdo käynnistyä, kopeloi bensapumpun relettä. Tuhakupin takana vasemmalla valkoinen suorakaiteen muotoinen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa taski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #23 : 04.12.2011, 21:32:08 »
Ok, nyt ei ole koko vehje torpannut lainkaan joten en ole päässyt tuotakaan teoriaa kokeilemaan todeksi. Voi volle volle  S*

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #24 : 05.12.2011, 23:03:23 »
Moi Mulla on samainen onkelma kuin tän ketjun aloittajalla, en vaan viittinyt uutta topiccia aloittaa.

Elikkäs lähtökohtana on Volvo 740Gl vm. 90 Moottori B200F ja ruisku on ! Ostin ton edellispäivänä "rikkinäisenä", oli kampiakselin päässä olevasta jakohihnan rattaasta valettu kiila mennyt sutuksi ja kone sammunut! Sitä tossa nyt eilen ja tänään oon tutkaillut ja mielestäni ei oo mitään isompaa tuhoa aiheuttanut. Hain hajottamosta uuden jakohihnan rattaan, laitoin  paikoilleen samalla uus hihna ! En oikeen mitään tosta jakopäästä ymmärrä mut Pyörittelin kampiakselin siten että ykköspytyn mäntä on ykk:ssa ja jakomerkki kohdallaan ja samaten nokka-akseli siten, että ykkösen molemmat pako- että imu vena on kiinni ja jakomerkki rattaasta kohillaan. Ja kone siis pyörii tämän jälkeen  nätisti  avaimella kampuran päästä pyörittämällä.

No Sitten koitin startata.... Bensa haisee, tulpat kastuu ja kipinää tulee niin penteleesti joka tulppaan, mut käyntiin ei edes yritä, tuntuu kuin kone vain rullais tyhjää ilmaan mitään vastusta !
Virranjakajakin putsattu ja tulpanjohdot on oikein !
Ja jos siitä nyt jotain apuu on niin kierroslukumittari nykii startatessa.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2011, 23:05:12 kirjoittanut Pohjiz »

Poissa Madbull

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • VolvoKapteeni
    • Ristikivi Street Outlaws
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #25 : 06.12.2011, 01:45:22 »
Ettei olis jo venat ottanut kipeää?`
-Ristikivi Street Outlaws-
940 -90
244 -78 V8
Tuusula

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #26 : 06.12.2011, 10:37:07 »
Ettei olis jo venat ottanut kipeää?`
Kyllä näin melkeinpä on tehnyt. Jos kone pyörii startatessa niinkuin tulpaton mopo, on sieltä puristukset hukassa.
Puristusmittaus tai suosista kansi pois. Noita ei välttämättä rahallisesti kannata alkaa korjaamaan jos on pahakin tuho tullut, jos muutama venttiili vain niin ehkä sitten. Tahtoo vaan ohjuritkin ottaa helpolla damagea. Jos on paha, foorumin kierrätyskeskuksen puolelta ehjä kansi muutamalla kympillä.

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #27 : 06.12.2011, 11:51:03 »
Helppo diagnoosi: venakoppa irti ja pyörittelet hiljakseen koneen ympäri, paljonko jää venttiilinvälykseksi? Itellä rovahti yks B200:nen, siihen jäi kaikkiin pakovenoihin tuommonen 4-5mm välys, ei tarttenu sen enempi arvailla että mitä kävi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1520
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #28 : 06.12.2011, 16:57:06 »
edit.
pitäis opetella lukemaan. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 09:41:50 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #29 : 06.12.2011, 19:38:11 »
Sen verta sain tänään aikaseks et mittasin venttiilin välykset kaikki muut ok 0,3-0,4 mut kolmosen pako oli välys 1mm ja kun tossa nyt pyörittelin konetta ilman jakohihnaa käsin, niin meni silloin pikkasen juntturaan kun kolmosen mäntä oli yläkuolokohdassa ja yritti nokkaa käsin pyörittää. Tökkäs vähän niinkun päin seinää mut meni siitäkin kyllä yli ronskimmalla otteella...

Eli olisko kolmosen pakovena ainakin saanu osumaa ? Haen huomenna lainaan puristuspainemittarin jos sillä sais jotain selkoo, vaikka se kansi pois tarviikin varmasti ottaa...

Millaset paineet pitäs olla jos on kaikki suhteellisen ok ?

JA Kiitos kaikille vastanneille !!  :)
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 19:41:10 kirjoittanut Pohjiz »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy