Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 ei lähde käyntiin

  • 124 Vastauksia
  • 30061 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #30 : 06.12.2011, 20:57:51 »
Sen verta sain tänään aikaseks et mittasin venttiilin välykset kaikki muut ok 0,3-0,4 mut kolmosen pako oli välys 1mm ja kun tossa nyt pyörittelin konetta ilman jakohihnaa käsin, niin meni silloin pikkasen juntturaan kun kolmosen mäntä oli yläkuolokohdassa ja yritti nokkaa käsin pyörittää. Tökkäs vähän niinkun päin seinää mut meni siitäkin kyllä yli ronskimmalla otteella...

Eli olisko kolmosen pakovena ainakin saanu osumaa ? Haen huomenna lainaan puristuspainemittarin jos sillä sais jotain selkoo, vaikka se kansi pois tarviikin varmasti ottaa...

Millaset paineet pitäs olla jos on kaikki suhteellisen ok ?

JA Kiitos kaikille vastanneille !!  :)
nyt ainakin tullut kipeetä, pyöritit ilman hihnaa.  :nuhtelu olisiko minimi 8,8 bar maks. Ero 2bar. Viisaamat voi korjata jos olen väärässä.

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #31 : 06.12.2011, 22:43:11 »
  olisiko minimi 8,8 bar maks. Ero 2bar.
Tuohon haarukkaan on aika ok.

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #32 : 07.12.2011, 14:49:12 »
Noniin, nyt on volvon paineet mitattu ja tulos täysi 0:lla. Eli Painemittarin viisari ei värähtänyt yhdenkään pytyn kohdalla !??? Kokeilin vielä mittarin toimivuutta mittaamalla yhdestä toisesta moottorista paineet ja sen perusteella mittari ainakin toimii. Eli tuloksena volvon kansi täysin soosina vai mitä ??  :'(

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #33 : 07.12.2011, 19:59:44 »
JepS. Painoimpa vielä ilmaa tulpanreiästä ja kas kaikki tuli pihalle muista tulpanreistä----> kansi irti ja kappas, joka männässä imu- että pakoventtiilinkuva ja kaikki siis solmussa...  >:( Nyt vaan sellanen mietityttää, että onko männät ja kiertokangetkin mahtaneet ottaa kipeetä ?

Auto on muuten huippukunnossa, ei mistään ruosteessa ja sisältä kuin uusi, ilmastointi, uudet nastarenkaat ja kaikki... Kyllä se nyt sit ainakin kuntoon pistetään makso mitä makso ! Itse autolla oli hintaa 150€.

Jos joltain löytys suht hyväkuntonen/ ehjä kansi voisin olla kiinnostunut ostamaan !!!
« Viimeksi muokattu: 07.12.2011, 20:02:45 kirjoittanut Pohjiz »

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #34 : 07.12.2011, 23:05:54 »
Ensimmäinen veikkaus on vaan että kansi on entinen. Kun kansi on pois, mittaat helposti mihin männät nousee mutta kyllä yleensä venttiili on heikompi kuin kiertokanki... ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #35 : 11.12.2011, 18:49:30 »
Kiertokangen laakerit ainakin mahdollisesti ottaneet osumaa alakerrassa, männistä kannattaa venttiili kolojen rösöt vinguttaa sileäksi jos semmoiset on ja vielä meinaat käyttää..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tuhopolttaja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #36 : 14.12.2011, 15:56:31 »
Lainaan ketjua kun on samanmoista ongelmaa.

Itselläni on Volvo 740 -90 B200F minkä kanssa on alkanut ilmenemään käynnistymisongelmia näin nollakelien vallitessa. Auto on seissyt yli viikon mittaisia jaksoja käyttämättömänä taivasalla. Välillä on joutunut sahaamaan helvetin pitkään että lähtee tulille ja viimeksi ei auttanut kuin lohkolämmitin. Käynnistämisen jälkeen kävi ryntäytettäessä pienillä kierroksilla vähän aikaa vajailla pytyillä mutta tokeni siitä sitten muutaman minuutin ajelun jälkeen.

Sinä aikana, mitä laitos on allekirjoittaneella ollut (4 vuotta), ei virranjakajan kanteen tai pyörijään ole koskettukaan. Tulpilla ja johdoilla on ajettu noin 2 vuotta ja 15tkm. Tämänhetkisillä tiedoilla virranjakajan kansi ja pyörijä nyt varmasti lähtee ensitöikseen vaihtoon mutta kertokaahan että onko noissa vehkeissä ollut jotain muitakin sytytykseen tai bensansaantiin liittyviä ongelmia jotka moisiin ongelmiin ovat johtaneet.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #37 : 14.12.2011, 16:00:20 »
Lainaan ketjua kun on samanmoista ongelmaa.

Itselläni on Volvo 740 -90 B200F minkä kanssa on alkanut ilmenemään käynnistymisongelmia näin nollakelien vallitessa. Auto on seissyt yli viikon mittaisia jaksoja käyttämättömänä taivasalla. Välillä on joutunut sahaamaan helvetin pitkään että lähtee tulille ja viimeksi ei auttanut kuin lohkolämmitin. Käynnistämisen jälkeen kävi ryntäytettäessä pienillä kierroksilla vähän aikaa vajailla pytyillä mutta tokeni siitä sitten muutaman minuutin ajelun jälkeen.

Sinä aikana, mitä laitos on allekirjoittaneella ollut (4 vuotta), ei virranjakajan kanteen tai pyörijään ole koskettukaan. Tulpilla ja johdoilla on ajettu noin 2 vuotta ja 15tkm. Tämänhetkisillä tiedoilla virranjakajan kansi ja pyörijä nyt varmasti lähtee ensitöikseen vaihtoon mutta kertokaahan että onko noissa vehkeissä ollut jotain muitakin sytytykseen tai bensansaantiin liittyviä ongelmia jotka moisiin ongelmiin ovat johtaneet.
Kuulostaa vähän lämpöanturi vialta.

Lue ihan alkuun vikakoodit http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg157900;topicseen#new

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.0 tuo myös hyvä lukea.

-Bensarele
-suutinrele
-YKK anturi
-IMM
 
jne.. Tässä tapauksessa ei lienet kaksi viimeistä ainakaan :)

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #38 : 14.12.2011, 16:21:54 »
JepS. Painoimpa vielä ilmaa tulpanreiästä ja kas kaikki tuli pihalle muista tulpanreistä----> kansi irti ja kappas, joka männässä imu- että pakoventtiilinkuva ja kaikki siis solmussa...  >:( Nyt vaan sellanen mietityttää, että onko männät ja kiertokangetkin mahtaneet ottaa kipeetä ?

Auto on muuten huippukunnossa, ei mistään ruosteessa ja sisältä kuin uusi, ilmastointi, uudet nastarenkaat ja kaikki... Kyllä se nyt sit ainakin kuntoon pistetään makso mitä makso ! Itse autolla oli hintaa 150€.

Jos joltain löytys suht hyväkuntonen/ ehjä kansi voisin olla kiinnostunut ostamaan !!!
Pyörität sitä alakertaa ja katsot (ja mittaat), että jokainen mäntä nousee samaan tasoon lohkon yläpintaan verratuna, jos nousevat saman tasoon kiertokanget on suorat. Männät on ehjät jos ei reikiä ole tai ventiililautasia laessa pystyssä. Laakerit tuskin on mennyt miksikään. Jos kannessa on seetit säilyneet ehjinä ja palotiloissa ei ole pahoja koloja menee ventiilit vaihtamalla, halvemmalla tosin saa ehjän käytetyn kannen. Ja huonolla mäihällä on ohjuri tai useampi rikki ja sitten tulee käytetty kansi halvemmaksi kuin risan kunnostaminen. Kannattaa vielä varmistaa, että ovatko kaikki venttiilit solmussa. Nokka irti ja kansi nurinpäin pöydälle, kuivaat kaikki kanavat ja lorautat palotiloihin bensaa tms. Sitten taskulampulla katsot jokaiseen imu- ja pakokanavaan, jos pysyy kuivana on venttiili ehjä.
« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 16:28:32 kirjoittanut estate »
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #39 : 22.12.2011, 18:30:57 »
Noniin. Nyt on Volvo tartattu uusilla osilla ekaa kertaa ja tokalla starttauksella jo hörähti käyntiin :)

 Mutta mikä mahtaa olla kun tyhjäkäynti huitelee jossain 1200~1500 rpm eikä laske vaikka kone ihan lämpönen ? Tossa menee tollanen vähän isompi ehkä joku 1/2 tuumaa sisähalk. oleva letku tosta imusarjasta imusarjan alla olevaan mötikkään missä on jonkunsortin sähköliitin yms. Tuo letku oli alkujaan, kun auto ostettiin vedetty nippusiteellä ruttuun, mutta kun altettiin purkamaan nappasin sen poies. Vetäsin sen sit auton käydessä takas mutkalle niin kappas tyhjäkäynti laski "Normaaliksi" Missä siis vika kun tuon letkun ruttaamalla tyhjäkäynti normalisoituu...? Kun ei sen varmaan mutkalla normaalisti kuulus olla...?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #40 : 22.12.2011, 19:31:19 »
Se mötikkä on todennäköisesti tyhjäkäyntimoottori, sen tehtävänä on ecun ohjaamana päästää ilmaa tyhjäkäynnillä kaasuläpän ohitse, ja näin pitää tyhjäkäynti säädettynä ja tasaisena. Kun se letku on mötikästä irti ja auki niin ilmaa virtaa jatkuvasti kaasuläpän ohi ja tyhjäkäynti on isoa. Mötikkä irroitettuna mutta letku tukossa käy suurinpiirtein normaalia tyhjäkäyntiä, riippuen siitä kuinka hyvin kaasuläppä on säädöissään, mutta ecun ohjaamaa hienosäätöä ei tapahdu. Myös väärin säädetty tai rikkinäinen kaasuläppäkytkin voi aiheuttaa korkean tyhjäkäynnin. Hakuun korkea tyhjäkäynti, tyhjäkäyntimoottori tai kaasuläppäkytkin niin löytyy ohjeita.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #42 : 04.01.2012, 18:53:38 »
Moi !

Volvon kanssa taas vähän murheita. Katsastuksessa käyty, vaihtoon jarrukilvet ja Levyt ei muuta päästöt katsurin mukaan hyvät,MUTTA...

Nyt o vaihdettu virranjakajan kansi, Tyhjäkäynti venttiili, polttoainesuodatin, Polttoainepumpun rele, tulpat yms. tehty

Ongelmana on, että autoa saa sahata ihan saamarin kauan että lähtee käyntiin ja kaasu pitää myös olla pohjassa, lämpimällä koneella käynnistyminen vielä hankalempaa.
Pari johtoa on myös irrallaan ja askarruttaa mihin mahtaa kuulua, tossa kuva:


Tohon kuvassa olevaan johtoon tulee jatkuva akkujännite oli virta päällä tai ei

Ei anna mitään vikakoodeja


Oikealla oleva urosliittimellä oleva johto menee ilmastoinnin kompuran jalkaan, Tosta tosta vihree valkosesta en tiedä siihen tulee virrat päällä 0,17V jännite

Sellanen vielä, että kuuluisko polttoainepumpun hurahtaa kun laittaa sytytysvirran päälle, kun tämä ei tee niin. Kun moottori käy pumppu kyllä pyörii.




« Viimeksi muokattu: 04.01.2012, 20:07:57 kirjoittanut Pohjiz »

s73

  • Vieras
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #43 : 04.01.2012, 19:55:32 »
ajoitukset kohdillaan? Lambda mitattu? Oliko jakajan kansi suora?

Poissa Pohjiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 740 ei lähde käyntiin
« Vastaus #44 : 04.01.2012, 20:23:15 »
Ajoituksia ei oo katottu, eikä myöskään lambdaa. Jakaja meni hyvin paikalleen, eikä vanhassakaan mitään vikaa varmaan ollut kun vaihdoin ensin kannen kun ei lähtenyt lainkaan käyntiin. Ei apua, testasin tulpat toisessa autossa ja kolme neljästä oli pimeenä. Jännä sinänsä kun tulpat hajos ihan yhtäkkiä... Alkaa neuvot loppumaan, eikä viittis kaikkee mahollista ruveta vaihtamaan ja sen jälkeen huomata vika jossain lapsellisesa paikasa...  :(


 

KL-varaosat  Race.fi