Oisko ideoita miksi b230f(t) lh2.4 ruvennu pätkimään sytkää välillä, etenkin kuumalla koneella ampuu kunnolla putkeen ja kierroslukumittari pomppii samalla?
A-nokka, vaparin männät ja kl racing välijäähy muuten b230ft vakio osat ja toiminut monta vuotta normaalisti mutta kun seisoi useamman kuukauden niin ongelmat alkoi, kävi 15min tyhjä käyntiä ja sammui eikä sen jälkeen edes lupaillut, kipinää ei tullut ja diagnostiikka boksi oli täysin mykkä, vaihdoin toisen turbon bensa Ohjainboksin ja rupesi toimimaan muuten normaalisti mutta lämpösenä pätkii sytkää ja tuo ohjainboksi temppuili joskus aikasemmin siten että sammui kun kone lämpesi eikä enää lähtenyt käyntiin kun seuraavana päivänä ja lopulta ei toiminut sillä ollenkaan joten vaihdoin molemmat boksit 940 turbosta joilla toimi tähän asti hyvin ja tuo vanha boksi ei tee samoja oireita enää.
Molemmille bokseille on samassa autossa olleet sytkän ohjainboksit mutta tuntuu toimivan ihan samalla tavalla molemmilla bokseille.
Sytkäpuolelta ei anna vikakoodeja ja nyt kun pakoputki tippui ennen kattia niin ahdot nousee vedätyksessä liian korkealle niin varmaan sen takia antaa bensapuolelta koodia 2-3-2 Lambda-arvo, liian rikas tai laiha seos Tyhjäkäynnillä?
Oli myös koodi 1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa mutta se ei tullut nollauksen jälkeen takaisin.
Pätkii siis jo alle 0,5bar ahdoilla sytkää joten kyseessä ei ole fuelcut(jota tekee vasta 1bar paikkeilla)
Bensaa tuntuu saavan kun putkessa paukahtaa kuin kiväärillä ampuisi.
Auto on lähinnä jäärata käytössä piikit alla joten saa myös kunnolla kenkää, tuo fuelcut ei juurikaan haittaa mutta hankala ajaa kun sytkä rupeaa pätkimään.
Onko mitään keinoja saada ahdot pysymään 0,5bar vakio turbolla ilman ahdistavaa vakio kattia ja putkistoa?
Tiedän että pidemmän päälle tuo polttaa kansi pahvin, katkaisee 9mm veivin tms.
Nyt Kokeiltu
-uudet tulpat(vanhat oli aika valkoiset)
-Toinen ehjä kampuran asentoanturi
-toinen ehjä sytkänohjain boksi
-bensapumpunrele
-suutinrele
-puola
-uudet tulpan johdot
-98:a tankki täyteen(edellisetkään bensat ei kovin vanhoja ollut)
Vuoden sisään vaihdettu
-ilmansuodatin(on puhdas)
-bensansuodatin
-Virranjakajan kansi ja pyöriä(jakajan tiivisteet myös vaihdettu eikä vuoda öljyä)
-venttiilin välykset tarkistettu
Ei kokeiltu
-Lambda (vaihdettu noin 60tkm sitten, aito bosch)
-imm
-sytkäkivi(pitää vissiin olla samalla numerosarjalla?)
-suuttimenetuvastus(tuskin vialla kun bensaa tuntuu tulevan?)
-Puolan johto(ei ollut hapettunut mutta koitan seuraavaksi jos ei parempia ideoita)