Kaasuläpän asentotunnistin on säädetty niin että se naksahtaa läpän ihan vähän avautuessa. Ihan niin vähän läppä aukee ettei silmällä juuri nää.
Kaasulpäpän säätöihin ei ole koskettu. Kaasuläppä kotelon putsasin samalla, kun vaihdoin imusarjantiivisteen. Kotelo oli yllättävän puhdas.
Naksahtaako myös joka kerta kun palauttaa? Tuota voi kokeilla pyörittelemällä sitä rullaa vähän eri nopeuksilla. Jos ei joka kerta naksahda, niin ei se sitä tee ajaessakaan. Kaasu kuitenkin päästetään suht hitaasti.
Miten välijäähdyttimen kunnon voi testata? Kieltämättä mielessä on käynyt senkin toimivuus..
Tuota en osaa sanoa. Jos sen voisi upottaa veteen ja kevyesti paineistaa, niin sitten näkisi kuplina? Ehkä helpompaa on vain silmämääräisesti katsoa onko muoviset sivut ehjät ja kiinni?
Tyhjäkäyntimoottori on ihan uusi.. Voisko olla ettei tyhjäkäyntimoottori saa käskyä avautua kylmänä? Tyhjäkäynnillä kun puristaa tk-moottorille menevän letkun ruttuun, saa auton käymään vaivalloisesti, aivan kuin moottorijarrutuksen jälkeen.
Kyllä tuo kuullostaa siltä, että se anturi on vähän väärässä asennossa. Miksi toimii tai ei toimi kylmänä, niin siihen en osaa sanoa. Ehkä moottori ei vain suostu pyörimään kylmänä kunnolla, kun tyhjäkäyntimoottori ei anna ilmaa, mutta suuttimet työntävät silti bensaa kurkkuun?
ECU eli ruiskuboksi siellä pelkääjän jalkotilassa saa kierroslukutiedon sieltä YKK -anturilta ja vaikken tiedä, niin arvaan, että jollain lekaa muistuttavalla hienosäädöllä se pyrkii säätämään käyntiä tyhjäkäyntimoottorilla tai ilman. Mistä se sitten repii paljonko koneen pitää kiertää? Ehkä se vain sattuu kiertämään sen verran kuin kiertää, kunnes meinaa sammua ja LH menee paniikkiin ja tuuttaa lisää bensaa?
Ecun resetoin usein 1. sulakkeella, mutta monesti on akun kenkäkin ollut irti.. Eikös sekin auttanut?
Sama on lopputulema, mutta sulakkeen saa kivasti irti avaamatta konepeltiä eikä edes penkiltä tarvitse nousta
.
Lämpötila antureista olen vaihtanut boksintieto anturin. Lämmpömittarin anturi on vanha, mutta ainakin mittarin ja flektin mukaan toimivakin.. Johdot on kiinni molemmissa.
Tämän pitäisi siis olla kunnossa.
Voiko sytytysennakkoja säätää?
Sytytysennakot säädetään muokkaamalla EZK eli sytytysboksin karttoja. Tuo boksi on kuskin jalkotilassa poljintelineessä tai vasemmassa reunassa. Normaalikäyttäjä ei voi säätää ennakkoja. Olen omaan pommiin noita karttoja muutellut, mutta sitä en sitten tiedä onko ne ennakot oikeasti muuttuneet mihinkään?
Tässä Turbobricksin ketju hyppylangoilla tehtävästä ennakkojen säätelystä:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=75838Onko tuossa sitten mitään järkeä?