KL-varaosat  Race.fi

Volvo B200ET Ei käynnisty

  • 87 Vastauksia
  • 15265 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #30 : 25.10.2012, 19:13:28 »
Siinä iskari tolpan vieressä tuo rele on.. nelinapanen liitin tulee releeseen.
Volvo 740 tic

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #31 : 25.10.2012, 19:26:53 »
Siinä iskari tolpan vieressä tuo rele on.. nelinapanen liitin tulee releeseen.
Ei lähde käyntiin ilman sitä.

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #32 : 25.10.2012, 19:27:56 »
Aijaa -.- muuta relettä en oo kyllä huomannu sielä..
Volvo 740 tic

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #33 : 25.10.2012, 20:53:59 »
Oisko ilmastoinnin relettä kopeloitu.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #34 : 25.10.2012, 22:17:02 »
Ilmastointia ei ole -.- onko se rele yleensä lähempänä keulas vai iskarintolpan takana? Onko se samankokonen suurinpiirtei kun bensapumpun rele
Volvo 740 tic

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #35 : 26.10.2012, 16:10:30 »
Rele katottu että toimii kun auto sammu kerran ja rele oli vetäneenä niinkuin kuuluukin. no toisen kerran kun kokeili käymään niin kävi taas hienosti. nyt sitä vikaa on taas vaikee ettiä kun auto toimii.
Volvo 740 tic

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #36 : 26.10.2012, 22:28:17 »
Rele katottu että toimii kun auto sammu kerran ja rele oli vetäneenä niinkuin kuuluukin. no toisen kerran kun kokeili käymään niin kävi taas hienosti. nyt sitä vikaa on taas vaikee ettiä kun auto toimii.
Jos sinulla oli se sama rele irti ja silti kävi muutaman sekunnin, niin se vika ei ole juurihuolletussa releessä.

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #37 : 26.10.2012, 23:22:32 »
Juu ei vika siinä olekkaan. Mites ykk anturi? Tekeekö tollasta?
Volvo 740 tic

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #38 : 29.10.2012, 12:18:21 »
Juu ei vika siinä olekkaan. Mites ykk anturi? Tekeekö tollasta?
Kokeile uudella, mulla on myynnissä. ;)

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #39 : 30.10.2012, 17:51:22 »
Mites toi ykk anturin arvot? pitäskö olla nolla jos ei toimi? jos näin niin pitää mitata nuo huomena. ja kumpi on se ykk anturi niistä?
Volvo 740 tic

Poissa Juuso_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #40 : 02.11.2012, 08:18:29 »
Pidä siellä tankissa vaan bensaa tarpeeksi ;)
Ex 244 76", Ex 740 87", Ex s60 170hp 07", Ex v70 T5 07", Ex Xc90 D5 06”
nykynen V70 2.4D 08”

Poissa Asi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • Wush!
Vs: Volvo B230ET käyntivika
« Vastaus #41 : 06.11.2012, 01:00:06 »
Hojo arvon kerholaiset!

Mulla olisi ton oman Volvon kanssa vähän mystinen ongelma. Sopii tähän topicciin koska samanlaisia oireita on havaittavissa.  :)

B230ET penta.

Elikkä auto rupesi viikko sitten temppuilemaan siten että ei ota kierroksia yhtään enempää kuin 2500rpm, rupeaa rötäämään heti. Ja jos ahdolle polettaa (nämä testit tehty auton ollessa hallissa paikallaan) niin rupeaa paukkumaan ihan kunnolla ja ampuu putkeen n. 30cm pituista ketunhäntää.. 

Tänään sit löydetty pieni johtolanka josta joku teistä saattaisi tietää mistä johtuu.. Itseltä loppuu ideat kesken. :-\
Eli ajotuslampulla katottu sytkä, 1 ja 4 pytystä häviää totaalisesti kipinä kun rupeaa paukkumaan.. Mistähän johtuisi?

Tsekattua:
-IMM
-Jako
-Molemmat bensapumput
-Bensanpaineet (2bar joutokäynnillä) Onko liian vähän? Kaverin autosta mitattiin kanssa (B200et) paineet, samat lukemat tyhjäkäynnillä.. Kun koskee kaasuun niin nousee 2,5bar:iin.
-Sytkä+johdot+virranjakajan kansi
-Uudet tulpat
-Puristukset 8bar joka pytyssä
-Ecu
-Sytkäpääte
-Suuttimien etuvastus
-Ahto ja alipainevuodot
-Sulakkeet
-Puola



Auto käy hienosti tyhjäkäyntiä ja muuten mutta hetikun kierroksia nostaa edes pintakaasulla sinne 2500rpm paikkeille niin tulee ongelmia. Ja tämäkin vika tuli aivan yhtäkkiä. Toimi hienosti ennen tätä. Ahtopaine n. 1.3bar. Ei hukkaa nesteitä, ei tee jäähdytysjärjestelmään ylimääräistä painetta, ei pöllyttele mitään. Apu olisi tarpeen!  8)

Pahoittelut mahdollisesti sekavasta tekstistä!  :)
740 -89 B230ET Penta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #42 : 06.11.2012, 07:08:44 »
Tarkoitatko sytkäpäätteen tsekkaamisella että suutinten tehopääte on tarkastettu?

Mittaa nyt vaikka vauhtipyörän antureiden ohmit ja tarkista niiden liittimet ja anturien mekaaninen kunto.

Poissa Asi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • Wush!
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #43 : 06.11.2012, 08:42:06 »
Tarkoitatko sytkäpäätteen tsekkaamisella että suutinten tehopääte on tarkastettu?

Mittaa nyt vaikka vauhtipyörän antureiden ohmit ja tarkista niiden liittimet ja anturien mekaaninen kunto.

Sytkäpääte akun vieressä. Musta boxi johon menee iso riviliitin. Myös suutinten etuvastus (harmaa pieni mötikkä sytkäpäätteen vieressä) ainakin osanumerolla kvg sanoi suutinten etuvastuksesksi. Jos olen väärässä, ni korjatkaa! :) Nämä osat kokeiltu ristiin kaverin volvosta.

Minkähänlaisia ohmeja noiden antureiden pitäisi antaa? Eikös ne ole ykk-anturi ja kierroslukuanturi?
740 -89 B230ET Penta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo B200ET käyntivika
« Vastaus #44 : 06.11.2012, 08:48:32 »
Sytkäpääte akun vieressä. Musta boxi johon menee iso riviliitin. Myös suutinten etuvastus (harmaa pieni mötikkä sytkäpäätteen vieressä) ainakin osanumerolla kvg sanoi suutinten etuvastuksesksi. Jos olen väärässä, ni korjatkaa! :) Nämä osat kokeiltu ristiin kaverin volvosta.

Minkähänlaisia ohmeja noiden antureiden pitäisi antaa? Eikös ne ole ykk-anturi ja kierroslukuanturi?
Se musta boksi akun vieressä on suutinten tehopääte, suutinten etuvastukset on kyllä ne 4 harmaata pötkylää. Motronicissa sama ecu hoitaa ruiskun JA sytkän, ei ole sytkälle päätettä erikseen..
Tuolla vähän noita arvoja joita oon sinne kerännyt http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=595.0

Tarkastele maadoitukset ja rassaa johtosarjan liittimiä.

 

Ateho  Elekma