Carcom Oy  Ateho

Volvo B200ET Ei käynnisty

  • 87 Vastauksia
  • 15264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #75 : 18.11.2012, 18:25:40 »
Eihän suuttimien jännite kuulu laskea missään vaiheessa? tälläis ihmeteltiin.. tosiaa hörähtää muutamaks sekunniks käymään..
No, sen suutinreleen totesit vissiin jo olevan kunnossa?

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #76 : 18.11.2012, 21:04:42 »
No, sen suutinreleen totesit vissiin jo olevan kunnossa?

Kunnossa pitäs olla.. Ei auta kun hakea uus ja kokeilla..
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 21:15:52 kirjoittanut jokkepappa »
Volvo 740 tic

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #77 : 18.11.2012, 21:18:11 »
Tuotaa eikös suutinreleen kautta tule myös kylmäkäynnistyssuuttimen virta.

Joku paikka vuotaa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #78 : 19.11.2012, 18:30:02 »
Eipä ollu relettä motonetis eikä biltemassa.. Pitää käydä paikalliselta varaosa myyjältä kysyyn huomena..
Volvo 740 tic

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #79 : 20.11.2012, 17:53:51 »
Uus rele laitettu eikä vieläkään pysy käynnissä.. alan pikkuhiljaa kallistua moottorin ohjaus boksiin..

Vai vieläkö on jotain ideoita mitä kannattaa kokeilla?
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 17:55:46 kirjoittanut jokkepappa »
Volvo 740 tic

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #80 : 20.11.2012, 19:15:48 »
Siis vaihoitko uudet ne anturit sinne koneen taakse vai puhdistitko ja mittasit että ovat kunnossa? Ja kannattaa kattoo että siellä vauhtipyörässä on se nappi kunnossa mitä se toinen anturi lukee. Ja eikö se rakotulkilla pidä kattoo se anturin ja nastan väli.

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #81 : 20.11.2012, 20:53:21 »
Takimmainen anturi on uusi.. Toisen putsasin.. Arvot ovat 1000 ohmin luokkaa kuten kuuluukin.. Kumpis näistä lukee tota nastaa?
« Viimeksi muokattu: 20.11.2012, 21:32:28 kirjoittanut jokkepappa »
Volvo 740 tic

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #82 : 22.11.2012, 16:08:58 »
Mistä johtuu että suuttimien jännite laskee vaikka rele uusittu.. Ecu vissiin voi olla yks syypää?
Volvo 740 tic

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #83 : 22.11.2012, 16:47:32 »
Suutinreleen pohja, sulakerasia (en ole varma mutta luullakseni suuttimillekin menee virta sulakkeen kautta), virtalukonpohja tai se suutinten tehopääte. Boksi katkoo suutinten maadoitusta, jos en ihan hakoteillä ole niin autossasi on matalaohmiset suuttimet eli niille ei kuulukaan tulla 12 volttia (jos siellä iskaritolpassa on se harmaa pötkylä niin suuttimet ovat matalaohmiset).
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #84 : 22.11.2012, 17:51:04 »
Juu semmoset pötkylät sieltä löytyy.. mutta ei kai niitten pitäs lähemmäs nollaan laskea?
Volvo 740 tic

Poissa Terppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #85 : 22.11.2012, 18:22:46 »
niin ootkos ottanu ihan piruillessaan koko bensakiskon pois, niin että suuttimet ovat paikallaan ja yrität startata. meinaan sitä että todettas et tuleeko niistä suuttimista ainetta, ihan käytännössä.
940 2.3T -95, 360 2.0T -90 Megasquirt & projekt. 242 2.3T -79 Megasquirt...yms.

Poissa jokkepappa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #86 : 26.11.2012, 14:34:11 »
Vika löydetty tehopäätteestä. Nyt nakuttaa julmetusti ja kolisee joku? tiedä sitten mikä on mennyt rikki koneesta. -.-
« Viimeksi muokattu: 26.11.2012, 16:32:54 kirjoittanut jokkepappa »
Volvo 740 tic

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo B200ET Ei käynnisty
« Vastaus #87 : 27.11.2012, 08:53:59 »
Immu läppä paikallaan 500-1100 ohmia ,6 ja 9 navat ja kun liikuttaa läppää 8-200 ohmia,navat 6 ja 7.
Yleisesti vanhoissa ja toimivissa immuissa nuo 6-7 arvot ovat noin 30- 200ohm. Jos tuo alkuarvo on jossain 50 ohm paikkeilla, voidaan varmaan vielä katsoa toimivaksi. Ei kyllä mikään uudenveroinen mutta käyntihäikkää ei pitäisi sen takia olla.

Mittasin lauantaina omasta toimisvasta immusta seuraavat arvot. 6 ja 9 napa 680ohm läppä paikallaan ja 6 ja 7 navat 313ohm myöskin läppä paikallaan (tiedän että olisi läppää pitänyt heilutella tässä vaiheessa, mutta olin laiska enkä jaksanut irroitella letkuja, jotta olisin päässyt läppää heiluttelemaan). Mittarista ja mittaajasta en mene täysin takuuseen  :buck2:

Voin viikon päästä vielä mittailla mitä arvo antaa jos läppää heiluttelee, jos jotakuta kiinnostaa..

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

 

Carcom Oy  Ateho