Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä

  • 98 Vastauksia
  • 21837 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #15 : 13.11.2014, 17:17:24 »
Jos/kun saat käyntiin, nyppää IMM:n johto irti (ilmanputsarin jälkeen mötikkä putkessa, johon menee iso johtoliitin). Jos käynti ei muutu/paranee, voi vika olla IMM:ssa (mittausohjeet takavetoisten FAQ-osiossa).

Onko tulpat minkälaiset/milloin vaihdettu? Jos oli isostikkin pahvi mennyt, voineet ottaa vedestä yms. itteensä.

Tulpanjohdot millaiset/milloin vaihdettu?

Virranjakajan kansi/pyörijä milloin vaihdettu? Näissä ollut nyt jokaisella vähän ongelmia. Jakajan kansissa ilmennyt käyttämättömänäkin hiushalkeamia (hankaloittaa/estää käynnistymisen ja huonontaa käyntiä).

Jos paljon poltti pahvivikaisena vettä, voi olla Lambdakin entinen, muttei pitäisi vaikuttaa käyntiinlähtöön.


Tuli mieleen.... Jos lämpöanturi on sopivasti "viallinen", voi olla kylmänä käyntiinlähtö hankalaa.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #16 : 13.11.2014, 18:30:50 »
Jos/kun saat käyntiin, nyppää IMM:n johto irti (ilmanputsarin jälkeen mötikkä putkessa, johon menee iso johtoliitin). Jos käynti ei muutu/paranee, voi vika olla IMM:ssa (mittausohjeet takavetoisten FAQ-osiossa).

Onko tulpat minkälaiset/milloin vaihdettu? Jos oli isostikkin pahvi mennyt, voineet ottaa vedestä yms. itteensä.

Tulpanjohdot millaiset/milloin vaihdettu?

Virranjakajan kansi/pyörijä milloin vaihdettu? Näissä ollut nyt jokaisella vähän ongelmia. Jakajan kansissa ilmennyt käyttämättömänäkin hiushalkeamia (hankaloittaa/estää käynnistymisen ja huonontaa käyntiä).

Jos paljon poltti pahvivikaisena vettä, voi olla Lambdakin entinen, muttei pitäisi vaikuttaa käyntiinlähtöön.


Tuli mieleen.... Jos lämpöanturi on sopivasti "viallinen", voi olla kylmänä käyntiinlähtö hankalaa.
Tulpat ja johdot pitäis olla vaihettu sillon kun kansirempan tekivät. Eipä lähteny käyntiin vieläkään, tulpat ovat ihan märät kun käytin pois.. Täytyy kuivata ja antaa olla latauksessa ja lämmityksessä jonkunaikaa.    Virranjakajasta ei tietoa, pitänee vaihtaa. Kumma homma kun eilen tuli ajamalla pihaan.
Volvo 960 2.5 -96

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #17 : 13.11.2014, 20:35:03 »
Bensaa siis tulee mutta se ei pala. Kipinäpuolella voi olla esim. sytkän pääteaste eli ns. "sytkäkivi" tullut tiensä päähän. Löytyy vasemman lokarin sisäpuolelta keulasta, pieni musta boksi johon menee leveä liitin. Taisi olla parinkympin kampe Motonetissä.

Tietysti myös puola ja jakaja kantsii tutkia/kokeilla.

Yksi nopea ja ilmainen tarkistus on myös todeta bensanpaineensäätimen alipaineletku ettei siellä ole bensaa. Eli säädin on kätevästi bensatukin päässä keulanpuolella. Siitä menee alipaineletku imusarjaan. Jos irrottaa sen letkun toisesta päästään niin siellä ei saa olla bensaa tai muuten se paineensäädin vuotaa. Varmasti kastelee tulpat jos bensapumppu työntää suoraan imusarjaan suihkuna löpöä.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #18 : 13.11.2014, 20:40:50 »
Nyt lähti käyntiin kun tulpat kuivas ja piti autoa lämmityksessä, huomenna tutkin lisää. https://www.dropbox.com/s/xb5uwec14ttk195/VID_20141113_195622.mp4?dl=0 Otin videonpätkän käynnistä, säksättää aika pahasti, pitäiskö olla syytä huoleen? IMMin johdon kun nappas irti niin se otti ja sammu, eli ei siinä vikaa. Positiivista on se että paisarin korkki ilmeisesti alko toimimaan, ei enää roiskassu vesiä näpeille, pitää seurata vielä.
Volvo 960 2.5 -96

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #19 : 13.11.2014, 20:55:43 »
Suuttimistahan pitääkin kuulua tikitys, mutta se ei häiritsevän kova ääni kuitenkaan ole...

Kuuluuko se säksätys pakopuolelta? Voisi olla pakosarjantiivisteen vuoto. Silloin menee seokset paksulle ja bensaa palaa.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #20 : 13.11.2014, 21:01:26 »
Suuttimistahan pitääkin kuulua tikitys, mutta se ei häiritsevän kova ääni kuitenkaan ole...

Kuuluuko se säksätys pakopuolelta? Voisi olla pakosarjantiivisteen vuoto. Silloin menee seokset paksulle ja bensaa palaa.

Mun mielestä kuuluu tuolta venakopasta, kuuntelen tarkemmin huomenna.
Volvo 960 2.5 -96

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 Epätasainen käynti ja käynnistymisongelma
« Vastaus #21 : 14.11.2014, 00:21:29 »
Tarkista että syylärin yläreunasta paisarille menevä ohut letku on auki ja ne reiät paisarissa ja syylärissä myös. Ei ilmaudu jos se linja on tukossa, nim: vaihdoinpa joutessani ehjän kansipahvin  ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #22 : 14.11.2014, 16:29:55 »
Kävin hakemassa uuden korkin kun ei ollutkaan kestävä korjaus, vielä vähäsen turahti vettä yli mutta ei läheskään niin pahati mitä aikasemmin. Pitää katsoa tosiaan se alipaineletku. Ei kellään ois Oulun lähistöltä ylimmääräistä sisätilanpuhallinta? Jonkun aikaa on jo jurissut ja jumittanu, nyt loppu puhallus kokokaan. Eli auto on vm.1990 ja tässä on ilmastoinnin valmius, eli vissiin puhallinkin on ilmastoidun mallinen? Vai käykö ihan normi puhallin tilalle? Saako mistään irtohiiliä jos vaihtais, vai onko vaivan arvoista :D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014, 16:35:22 kirjoittanut Joro »
Volvo 960 2.5 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #23 : 14.11.2014, 17:21:48 »
Tuolto osto/myyntipalstalta varmasti löytyy joku jolla on 900/700 sarjan volvo purettuna varaosiksi. Sieltä vain kahtelemaan ja kyselemään.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #24 : 14.11.2014, 17:54:51 »
Nuo lämppärin puhaltimet alkaa olla katoava luonnonvara. Saatavuus oli huonontunut jo jokunen vuosi sitten kun itselle tarvitsin uuden. Purkuautosta melkein paras vaihtoehto jos ei halua hirveesti upottaa rahaa.

EDIT: oothan testannut ettei toimi millään nopeudella se puhallin? Jos etuvastus temppuilee niin suurimmalla nopeudella (=suora virta) puhaltaa kuitenkin. Etuvastus on helppo vaihtaa erikseen.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014, 17:56:42 kirjoittanut TOK »

Poissa Joro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #25 : 14.11.2014, 18:09:58 »
Nuo lämppärin puhaltimet alkaa olla katoava luonnonvara. Saatavuus oli huonontunut jo jokunen vuosi sitten kun itselle tarvitsin uuden. Purkuautosta melkein paras vaihtoehto jos ei halua hirveesti upottaa rahaa.

EDIT: oothan testannut ettei toimi millään nopeudella se puhallin? Jos etuvastus temppuilee niin suurimmalla nopeudella (=suora virta) puhaltaa kuitenkin. Etuvastus on helppo vaihtaa erikseen.

Joo ei toimi millään, kauemman aikaa jo jurnuttanu tuo puhallin, kopauttamalla lähteny pyörimään mutta ei enään sekään tepsi. Se vaan mietityttää että meneekö tohon puhallin autosta jossa ei oo ilmastointia/valmiutta? Mitä eroa niillä on ilmastoidun ja ei ilmastoidun välillä?
Volvo 960 2.5 -96

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #26 : 14.11.2014, 18:55:21 »
Täysin ilmastoimattomassa on erilainen kenno kuin ilmanstoinnillisessa ja -esivalmiusmallissa.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8991
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #27 : 14.11.2014, 19:09:15 »
Joo ei toimi millään, kauemman aikaa jo jurnuttanu tuo puhallin, kopauttamalla lähteny pyörimään mutta ei enään sekään tepsi. Se vaan mietityttää että meneekö tohon puhallin autosta jossa ei oo ilmastointia/valmiutta? Mitä eroa niillä on ilmastoidun ja ei ilmastoidun välillä?

Motonetin hausta opimme että noita on hämmentävänkin monta erilaista:

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/655/135813/autot/volvo/740-760-1982-1992

Itse asiassa you are in luck, sir. Vuoden 1990 ilmastoinnin esivalmiudelliseen haluat Motonetin tuotteen 13-1887 ja juuri sitä löytyy vielä pari kpl.

Ota vanha mukaan tiskille ja vertaa niin et turhaan osta jos onkin erinäköinen.

Täysin ilmastoimattomassa on erilainen kenno kuin ilmanstoinnillisessa ja -esivalmiusmallissa.

...ja nyt vaihdetaan puhallinta...

The moose

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #28 : 14.11.2014, 19:25:20 »
Ootkos jakomerkit tarkastanu.. Vinokone kun jos on ympäripyörivä malli niin pykälän pielessä olevalla jaolla käy mutta kalkattaa pirusti. Ai mistäkö tiiän  :P

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Vikkaavikkaavikkaa ja tyhmiä kysymyksiä
« Vastaus #29 : 14.11.2014, 22:33:51 »
...ja nyt vaihdetaan puhallinta...
Kyllä ja kysyttiin ilmastoidun/-mattoman eroja. :juhau:

Anteeksi väärä informaationi. Joka päivä oppii jotain uutta, enkä olisi uskonut että ko. varusteen mukana vaihtuu myös puhallin.

 

KL-varaosat  Race.fi